Gå til innhold

Tur på dagen= dårligere søvn om natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en baby på 6 uker og jeg ser et system i at når vi triller lang tur på dagen så sover han dårligere på natta.

Hvis vi bare er hjemme sover han ikke like lange strekk, og da kan han "sovne for natta" i åtte-ni tiden. Men hvis vi triller hele dagen går han inn i en nesten koma-liknende søvn hvor han rugges i vogna og sover i timesvis, og da sovner han gjerne ikke ordentlig før i ett-tiden på kvelden. Fra syv til ett vil han liksom bare amme og slumre og bli båret igjen og igjen og igjen.

 

Noen som kjenner seg igjen?

Har liksom ikke så lyst til å bare være inne, men samtidig er det så innmari tungt når han ikke vil sovne for kvelden. hvordan løser andre det?

 

 

Anonymkode: eb783...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg løste det med å ikke gå lange turer. Gikk max 1 time om gangen. Sørget for at han hadde vært våken en stund først og var trøtt når vi gikk. For når han var så ung som 6 uker så sovnet han i vogna uansett om han var trøtt eller ikke, så var viktig å time det litt med en vanlig lur, slik at det ikke ble ekstra lur :)

Ble enklere når han ble eldre. Men det er vel ikke så vanlig at så små babyer sover til faste tidspunkt uansett, så jeg ville ikke tatt det så tungt.

 

Anonymkode: a5f97...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg tatt kortere turer, tatt babyen opp av vogna og bært litt på armen innimellom og testet bæresele på kortere turer.

Jeg hadde aldri "problemet" med lange økter på dag(eller natt), men gikk heller ikke i mange timer om ganga. Ble gjerne tre turer ut med kortere intervall. Spising innendørs.

Anonymkode: c61cd...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...