Gå til innhold

Øm??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uke 8+5, og livmor føles skikkelig ØM. Ikke når jeg tar på magen, men generelt hele tiden. Om jeg absolutt klemmer på magen, så føles den øm også, ja.

Akkurat som det er et trykk der på en måte. Har andre kjent det på samme måte? Har hatt en MA tidligere, og skal ærlig innrømme at jeg har panikk for neste UL.

Kan det være UVI også? Har dere opplevd det mens dere har gått gravide? Jeg har forøvrig aldri hatt det, så jeg aner ikke hvordan det kjennes.

Takk for hjelp, fra veldig bekymret gravid:gravid:

Anonymkode: 0d1db...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... livmora strekker seg og vokser da, så da kan man jo bli litt øm. Det er nok noe helt ufarlig :)

Anonymkode: d3188...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merket det tydelig sist graviditet. Men denne gangen føles det ikke som sist overhodet. Er bare konstant "øm". Mye luft, luftsmerter også. Men det er nok som sagt helt normalt som du sier☺️ Får mer svar på UL tl uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut. Tviler på at det er selve livmor som er øm i det hele tatt. fordi den ligger fremdeles så dypt og langt nede i deg at du neppe kjenner den engang. Så ømheten i magen skyldes ikke livmor, men at hormonene bråker med hele fordøyelsessytemet. Fordøyelsen går rett og slett saktere så en tar opp mer næring til fosteret, noe som kan gi både masse luft, forstoppelse, diaré, knip og oppblåsthet. 

Hvis du søker på nettet er der masse bilder som viser hvor dypt, og langt nede livmor egentlig sitter fremdeles. 

Anonymkode: cfcbe...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres helt normalt ut. Tviler på at det er selve livmor som er øm i det hele tatt. fordi den ligger fremdeles så dypt og langt nede i deg at du neppe kjenner den engang. Så ømheten i magen skyldes ikke livmor, men at hormonene bråker med hele fordøyelsessytemet. Fordøyelsen går rett og slett saktere så en tar opp mer næring til fosteret, noe som kan gi både masse luft, forstoppelse, diaré, knip og oppblåsthet. 

Hvis du søker på nettet er der masse bilder som viser hvor dypt, og langt nede livmor egentlig sitter fremdeles. 

Anonymkode: cfcbe...ad4

Ja, jeg er veldig klar over at jeg ikke kjenner livmor, og at den ikke er kommet over skambeinet enda. Så å "kjenne" den på utsiden vet jeg jo ikke er riktig. Men jeg føler det på hele magen at jeg er øm i det partiet der livmor/blære ligger. Uten at jeg tar på noe.

så det var dét jeg mente, ikke at jeg kjenne noe om jeg tar på det ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...