Gå til innhold

Hjelp meg å forstå hvorfor hun er sånn mot meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år nå. Hun er et fantastisk menneske, som jeg elsker å tilbringe tiden min med. Vi har bodd sammen i rundt 10mnd da vi studerte på samme plass, men nå bor vi en times kjøretur fra hverandre. Her kommet tingen: 

Jeg er av den typen som aldri trener, spiser usunt og har litt ekstra på kroppen. Da jeg startet i ny jobb og vi flyttet fra hverandre bestemte jeg meg for å prøve å spise bedre å få trent litt om dagene, nå har det gått snart 2mnd og jeg har fått lagt om livsstilen min ganske mye, og jeg er superfornøyd! For nå begynner jeg å like kroppen min mer og mer. Men til problemet, når kjæresten min ser at jeg har slanket meg/kommet i bedre form, og hun ser at jeg spiser annen mat så reagerer hun på en negativ måte.. Hun reagerer på en måte sånn at jeg ikke blir positiv til treningen nå mer, eller til å spise sunnere. Hun sier jeg har forandret meg, og at det bare er dumt å spise sånn som jeg gjør, hun har også kommentert at jeg ikke kan slanke meg mer, for da er det ikke pent mer.. 
Jeg vet selv at jeg ikke er på punktet til å være sykelig tynn, jeg er ikke i nærheten av å være tynn i forhold til en person som sliter med det. 
Etter mange år å ha slitt med dårlig selvtillit har den begynt å steget, men når hun sier det hun sier. så får det meg til å skjule at jeg spiser sunt og trener.. Hun tror nå at jeg ikke trener mer.. 
Har prøvd å snakket med hun om dette, men hun står på sitt og sier det samme.. 
Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: a4ead...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi du begynte en ny livsstil når du flyttet fra henne og begynte i ny jobb. Hun kan mistenke deg for litt av hvert. Hvem pynter du deg for, hven trener du for, siden du ikke gjorde de tingene da du bodde med henne. 

Forstår godt at hun reagerer.

Anonymkode: 929c0...c0b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du begynte en ny livsstil når du flyttet fra henne og begynte i ny jobb. Hun kan mistenke deg for litt av hvert. Hvem pynter du deg for, hven trener du for, siden du ikke gjorde de tingene da du bodde med henne. 

Forstår godt at hun reagerer.

Anonymkode: 929c0...c0b

Vil nevne at jeg snakket med henne lenge før vi flyttet fra hverandre at jeg kom til å starte i en stilling på et kontor, som betyr at jeg kommer til å sitte veldig mange timer iløpet av en dag. Og ville begynne å trene for å unngå ryggskader.. Dette har hun vist hele tiden. Jeg kler meg ikke på noen annen måte enn det jeg gjorde tidligere.. 

Anonymkode: a4ead...f29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du forandret deg som person, ts?

Anonymkode: 5c024...b8a

Vil ikke si at jeg har forandret meg på noe annen måte enn at jeg har blitt en gladere person.. :)

Anonymkode: a4ead...f29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Bledle skrev:

Har vedkommende litt "ekstra" på kroppen hun og? Kanskje hun er redd du skal bli for "bra" for henne?

Nei hun har ikke noe ekstra på kroppen, hun har det du kan kalle alles jenters drømmekropp, og hun trenger ikke trene noe.. Da forbrenningen hennes er skyhøy! :) Så hun sliter ikke noe med kroppen :)

Anonymkode: a4ead...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner hun på menn med "litt ekstra", har hun sagt noe om det? Hva slags forhold hadde hun til kroppen din før?

Anonymkode: b139c...654

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenner hun på menn med "litt ekstra", har hun sagt noe om det? Hva slags forhold hadde hun til kroppen din før?

Anonymkode: b139c...654

Dette er ikke noe hun tenner på, hun har alltid syns at kroppen min har vært fin, og alltid gitt meg komplimenter for den.. 

mvh 

TS 

Anonymkode: a4ead...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei hun har ikke noe ekstra på kroppen, hun har det du kan kalle alles jenters drømmekropp, og hun trenger ikke trene noe.. Da forbrenningen hennes er skyhøy! :) Så hun sliter ikke noe med kroppen :)

Anonymkode: a4ead...f29

Jeg selv er 1,75 og har en BMI på rett under 16,8, og har aldri trent eller gymmet på skolen, spise gjør jeg også mye av. Men mannen derimot har gått opp 10 kg siden vi først møttes, og jeg hinter hver dag til at han kommer jo bare til å gå opp og opp i vekt om han ikke gjør om noe, det være seg å begynne å trene eller endre kosthold..

hm.. Nei jeg aner ikke, ville trodd hun blir usikker og redd for å miste deg? Kanskje hun selv sliter med selvtillit, og er som sagt redd for at du kommer i en høyere liga enn henne selv, selv om det bare er i hennes hode og ikke rasjonelt.. Nei aner ikke dessverre, men eneste logiske grunnen når jeg tenker meg om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bledle skrev:

Jeg selv er 1,75 og har en BMI på rett under 16,8, og har aldri trent eller gymmet på skolen, spise gjør jeg også mye av. Men mannen derimot har gått opp 10 kg siden vi først møttes, og jeg hinter hver dag til at han kommer jo bare til å gå opp og opp i vekt om han ikke gjør om noe, det være seg å begynne å trene eller endre kosthold..

hm.. Nei jeg aner ikke, ville trodd hun blir usikker og redd for å miste deg? Kanskje hun selv sliter med selvtillit, og er som sagt redd for at du kommer i en høyere liga enn henne selv, selv om det bare er i hennes hode og ikke rasjonelt.. Nei aner ikke dessverre, men eneste logiske grunnen når jeg tenker meg om..

Takker for svar, ja mulig hun tenker det du skriver her. Men jeg syns det blir for dumt. Hvorfor reagere på den måten til en som prøver trene litt, en som faktisk ser fremgang og får bedre selvtillit selv. 
mvh 

TS 

Anonymkode: a4ead...f29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, insta72 skrev:

Har du spurt henne direkte da. Ikke omsnakk. Men spurt hvorfor hun ikke liker det. Vanskelig med gjette konkurranse  egentlig

Hun gir meg ikke noe annet svar enn at det er dumt og teit..

mvh 

ts

Anonymkode: a4ead...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun gir meg ikke noe annet svar enn at det er dumt og teit..

mvh 

ts

Anonymkode: a4ead...f29

Og hva svarer hun når du spør hva som er dumt og teit med det? Må jo be henne utdype hva hun mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere gresselig unge? Hun må da ha en begrunnelse for hvorfor det er dumt og teit å ta vare på helsa si. Her er nok vikarierende motiv, og jeg gjetter på at det har med hennes eget selvbilde å gjøre.

Om hun ikke klarer å støtte deg i dette, bør du kanskje vurdere om hun er bra for deg. Den nye livsstilen din har bare positive sider, og hun prøver å dra deg ned uten å kunne komme med noen grunn. Det er ikke slik kjærester skal behandle hverandre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år nå. Hun er et fantastisk menneske, som jeg elsker å tilbringe tiden min med. Vi har bodd sammen i rundt 10mnd da vi studerte på samme plass, men nå bor vi en times kjøretur fra hverandre. Her kommet tingen: 

Jeg er av den typen som aldri trener, spiser usunt og har litt ekstra på kroppen. Da jeg startet i ny jobb og vi flyttet fra hverandre bestemte jeg meg for å prøve å spise bedre å få trent litt om dagene, nå har det gått snart 2mnd og jeg har fått lagt om livsstilen min ganske mye, og jeg er superfornøyd! For nå begynner jeg å like kroppen min mer og mer. Men til problemet, når kjæresten min ser at jeg har slanket meg/kommet i bedre form, og hun ser at jeg spiser annen mat så reagerer hun på en negativ måte.. Hun reagerer på en måte sånn at jeg ikke blir positiv til treningen nå mer, eller til å spise sunnere. Hun sier jeg har forandret meg, og at det bare er dumt å spise sånn som jeg gjør, hun har også kommentert at jeg ikke kan slanke meg mer, for da er det ikke pent mer.. 
Jeg vet selv at jeg ikke er på punktet til å være sykelig tynn, jeg er ikke i nærheten av å være tynn i forhold til en person som sliter med det. 
Etter mange år å ha slitt med dårlig selvtillit har den begynt å steget, men når hun sier det hun sier. så får det meg til å skjule at jeg spiser sunt og trener.. Hun tror nå at jeg ikke trener mer.. 
Har prøvd å snakket med hun om dette, men hun står på sitt og sier det samme.. 
Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: a4ead...f29

Altså, i mitt hodet så går varsellampene av når en person flytter ut også velger å legge om livsstilen helt fra usunn til sunn. Ville tenkt utroskap med en gang, ville vært veldig skeptisk til forholdet og grunnen til hvorfor det har skjedd. 

Anonymkode: 2b1ac...6e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, i mitt hodet så går varsellampene av når en person flytter ut også velger å legge om livsstilen helt fra usunn til sunn. Ville tenkt utroskap med en gang, ville vært veldig skeptisk til forholdet og grunnen til hvorfor det har skjedd. 

Anonymkode: 2b1ac...6e7

Vel nå var det hun som flyttet ut, jeg ble boende på samme plass.. Jeg hadde også snakket med henne lenge før det startet om at det var noe jeg ville starte med. Da det ville hjelpe meg mye i jobben. Så for min del er det ikke noe feil i å starte med treningen, uansett når jeg starter. Hun viste også dette før hun flyttet :)
 

Anonymkode: a4ead...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun muligens sliter med sjalusi. Kanskje hun tenker at nå blir du så flott at noen andre kommer og snapper deg fra henne når du ikke er hos henne hele tiden. I så fall har hun muligens også litt dårlig selvbilde - jobb med å trygge henne, da vil hun kanskje bli mer positiv til din endring?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...