Gå til innhold

Regler om lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har litt peiling på lønn? 

Har seg slik: har en lederstilling, jeg vurderer å si fra meg... Det er dårlig betalt, og mange urimelige krav... og jeg trives rett og slett ikke med alt stillingen innebærer...

Jeg ønsker fremdeles jobbe der, men som en normal ansatt.  

Spørsmålet da:  har de lov til å sette lønna mi lavere, enn hva andre uten ansvar har? 

Og i tillegg akkurat har begynt? 

Er snakk om at personen har fått 5kr mindre enn meg i timen. ingenting galt med denne personen, men med over 3 år bak meg på arbeidsplassen,- har jeg mer erfaring, og dermed litt større bredde på kapasitet og ressurs . 

Har følt dette blodig urettferdig, men kan ikke si noe,- fir vi får ikke lov å snakke om lønn. ( vil ikke ødelegge for den personen heller) 

noen som har en link som kan besvare akkurat dette spørsmålet? 

Eller som har erfaringer? 

Tusen takk på forhånd❤️

 

Anonymkode: 6bea8...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen rett til å velge å si ifra deg et lederansvar, med mindre det er spesifikt avtalt at du kan gjøre dette. Avtalen mellom deg og arbeidsgiver er jo at du skal gjøre denne spesifikke jobben. Så du er avhengig av at arbeidsgiver godtar dette. Når det gjelder lønn er det opp til avtale mellom arbeidsgiver og den enkelte arbeidstaker hva man skal tjene, med mindre dere følger tariffavtale. Unntaket er om noen er lavere lønnet fordi man har et spesifikt kjønn, etnisitet etc - da slår diskrimineringsforbudet inn.

Når det er sagt hørtes ikke dette ut som noen god arbeidsplass og arbeidsgiver, så hadde jeg vært deg hadde jeg sett meg om etter en helt annen jobb. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...