Gå til innhold

Provisonslønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått arbeidsledig lenge nå og har nå fått tilbud om en dørselgerjobb med bare provisonslønn...er litt i tvil om jeg skal si ja eller nei...har i utgangspunktet ikke lyst å jobbe med salg - men siden jeg har gått ledig så lenge føler jeg at det er bedre enn ingenting. NOen som har erfaring med å jobbe på bare provisjonslønn?

Anonymkode: 205d0...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i samme situasjon som deg. Jeg slet med å finne jobb, og fant ut at provisjons-jobber er MYE lettere å få, pga. bedriftene er desperate etter selgere. Jeg var på et intervju på Sector Alarm, og det gikk veldig bra. Jobben hørtes simpel ut, og jeg krysset fingrene. Fikk ikke jobben da, siden en annen person med erfaring tok den. Vet ikke om du er jente eller gutt, men det er også et mannsdominert yrke, det å være dørselger og det er overhodet ikke noe lett. Og den dag i dag er jeg dødsglad jeg ikke fikk jobben. Fordi du må selge så mye, for å tjene noe på det. Jeg kommer tilbake til akkurat det med lønn.. 

Hvertfall, så fikk jeg en jobb i et firma som driver med telefonsalg. Der var det også provisjonslønn, Gidder ikke å gå dypere inn i det. Slutta etter en uke pga. lønnsbetingelsene var helt på trynet osv osv. MEN, på den uka klarte jeg å selge for rett under 700 kroner. Og av nesten 700 kroner tjente jeg 66 kroner. OG provisjons prosentene er ganske like i de fleste bedrifter. Så du burde være en utrolig god selger for å tjene såpass at du har nok penger hver måned. 

OG jeg trudde også jeg passet dritbra i en selger jobb, fordi jeg elsker mennesker og liker å snakke. Men det er så mye mer enn det. Du må utrolig selvsikker og ha tonnevis med selvtillit. Du må ha en crazy stå-på-vilje og være veldig tydelig når du snakker - og du må kunne produktene ut og inn og du skal vite akkurat hva du skal si, og når du skal si det. Introen er det viktigste, fordi hvis du kommer videre fra presentasjon, så har du fanget oppmerksomheten til kunden og da trenger du bare være en rå selger, så har du salg. Salg er psykologi, enkelt sagt. Du kan ikke nøle, og når kunden nøler, må du bryte inn med argumenter. Argumenter hele veien. Salg er en kunst, og det er psykologi. Ikke alle passer i det yrke, så du burde tenke deg nøye om. Når jeg fant ut at jeg ikke passet i jobben, og sluttet- var jeg utrolig skuffa over meg selv og jeg gikk i kjelleren i en uke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt tro på at jeg er en dyktig selger så allerede der veit jeg at det kan bli utfordrende...Jeg er dame, har tre barn i skolealder og skal selge for godt levert...er forhåpentligvis enklere enn sector alarm...Kan nok hende jeg gjør et forsøk og ta det som en erfaring - og siden jeg i utgangspunktet aldri har sett for meg meg selv i en slik jobb så får jeg satse på at jeg ikke går helt i bånn etterpå om jeg ikke får det til...

Noen flere erfaringer?

Anonymkode: 205d0...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nediugennivK

Å være selger, om det er dørsalg eller over telefon er ikke noe som passer alle. Om du ikke er så interessert i salg vil jeg nok ikke anbefale å ta en jobb med ren provisjonslønn kun for å ha jobb, når mulighetene for inntjening er lave.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, September 29, 2016 den 20.26, Citha skrev:

Jeg er telefonselger, med bare provisjon. Ingenting fast. I september tjente jeg 77 500,- brutto :) Så det er mulig! Man må bare være "rette typen". 

Hva selger du da?

Anonymkode: e0e7f...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/1/2016 at 8:20 PM, AnonymBruker said:

Hva selger du da?

Anonymkode: e0e7f...173

Salt.

Endret av Citha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...