Gå til innhold

Har du dumme barn?


Gjest Psychonaut

Har du dumme barn?  

33 stemmer

  1. 1. Har du dumme barn hjemme?

    • Nei, jeg har ingen dumme barn.
      24
    • Nei, jeg har ingen dumme barn, men jeg har minst ett barn med "lærevansker".
      4
    • Ja, jeg har minst ett dumt barn.
      5


Anbefalte innlegg

Nå er det ikke mitt barn, men stedatteren min tar veldig etter mora og er litt treig.

Anonymkode: cc321...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Baremenneske

Fins ikke dumme unger, men voksenpersoner rundt dem kan være -særlig om de kun har begynt å følge ei bok uten en gang prøve bruke hodet selv i tillegg... Kunnskap og klokskap handler ikke om å kunne alt, men ha innsikt og å kunne sine ting! Med det mener jeg alle har hver sine områder de er gode og flinke på! Alle kan ikke være like flinke i alt, men alle er flinke i noe! Sååå...Om man ikke ser andre ting enn "det som står i boka" , og ikke klarer å "tenke selv"-da er man litt dum! Hittil har jeg mest sett voksne/ folk som burde vært voksne som har vært det! 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Psychonaut skrev:

Men "lærevansker" og "dum" er jo akkurat det samme. Dessuten er det ingen som sier at man ikke skal hjelpe og tilrettelegge om man innser at man har en dum unge. Kanskje ungen til og med kan få bedre tilrettelegging og hjelp dersom foreldrene først klarer å innse at en spade er en spade?

Lærevansker og dum er ikke det samme. 

Stebarnet har dysleksi, men høy iq (testet). 

Jeg har flere i familien som har bevist høy iq ved testing, men som ikke har matchende skoleprestasjoner i alle fag pga funksjonshemming. Bl.a. 2 med adhd som har skilt seg ut som smarte, men som har konsentrasjonsvansker, og 1 med høytfungerende autisme (veldig høy iq).

Anonymkode: 5699e...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærevansker betyr virkelig ikke at man er dum. Jeg har dysleksi og ADHD. Men har alltid gjort det veldig bra på skolen. Og gjort det veldig bra i idrett, og kreative fag. Barna mine er og smarte, nå er faren deres ekstremt smart, så de må jo ha arvet noe fra oss.

Anonymkode: c1c1e...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig få barn som er dumme. At de ikke har samme viten som en voksen har med utvikling og alder å gjøre. Ikke med om de er dumme eller ikke.

Syns faktisk heller en som kan mene at andre barn er dumme bør ta seg en titt i speilet, for det er en utrolig "besserwisser" uttalelse. En med høy IQ er ikke nødvendigvis like smart på andre områder enn det testen måler, mens en som er "gatesmart" ikke nødvendigvis har den høyeste IQen.

Så, nei, jeg har ikke dumme barn hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i avsiene i dag j at Stoltenberg brukte lang tid på å lære seg lese, skrive og matematikk. Ingen vil betegne han som dum, han gjorde det bra både i politikken og på universitetet. Man må ha forståelse for at ikke alle lærer på samme måte og at enkelte barn er senere utviklet enn andre.

Anonymkode: cdbc3...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9/29/2016 den 16.58, Psychonaut skrev:

Jeg vet at dette sitter langt inne for foreldre å innrømme overfor seg selv, men jeg er allikevel litt spent på hva folk vil svare på et anonymt nettforum.

 

Jeg vet at det er tøft for en del voksne å høre dette men...

 

Jeg kjenner kun intelligente mennesker...og de er alle barn.

Anonymkode: 6a8e3...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...