Gå til innhold

Hjemmeeksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har min første hjemmeeksamen i høst og vil gjerne høre erfaringer fra andre. Min varer i en uke. Hva synes dere om hjemmeeksamen vs. vanlig eksamen (4-6-timers)? Er det vanskelig å få god karakter? Jeg lurer også på om jeg skal reise hjem under hjemmeeksamen, i stedet for å sitte på hybelen. Noen som har gjort det? Jeg har litt lang reisevei (5 timer med buss), men tenker det kan være greit å bli litt ekstra vartet opp med mat, haha :laugh: 

Anonymkode: fa733...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke reis hjem 

ha en ryddig pult med alt lett tilgjengelig 

sitt 6-9 timer med det hver dag, evt en fridag midt i

reis hjem når den er ferdig heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har min første hjemmeeksamen i høst og vil gjerne høre erfaringer fra andre. Min varer i en uke. Hva synes dere om hjemmeeksamen vs. vanlig eksamen (4-6-timers)? Er det vanskelig å få god karakter? Jeg lurer også på om jeg skal reise hjem under hjemmeeksamen, i stedet for å sitte på hybelen. Noen som har gjort det? Jeg har litt lang reisevei (5 timer med buss), men tenker det kan være greit å bli litt ekstra vartet opp med mat, haha :laugh: 

Anonymkode: fa733...5be

Basert på egen erfaring: Det stilles høyere krav ved hjemmeeksamen, f.eks. med tanke på disposisjon, innhold, argumentasjon etc samt de formelle kravene er annerledes. Jeg foretrakk helt klart hjemmeeksamen. Reiste aldri "hjem" for å skrive en slik oppdage - jeg var jo voksen og allerede i mitt eget hjem. Når det er sagt er det viktigste at du er et sted med minst mulig forstyrrelser, men husk likevel å ta pauser og bevege deg. Reiste alene på en hytte sammen med en hund da jeg skulle skrive ferdig masteroppgaven min - funket bra for meg.

Anonymkode: a85e4...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...