Gå til innhold

Zoloft


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter med aggressive tvangstanker og depresjon. Fikk i dag utskrevet medikamentet Zoloft. Lurer på om noen her inne har erfaring med denne medisinen? Jeg er redd jeg skal bli helt like gyldig og følelsesløs slik at jeg gjør det tvangstankene mine sier. Tar i mot både positive og negative erfaringer.

Anonymkode: b5314...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på Zoloft av samme grunn. Det hjalp litt på depresjonen. Det reduserte ikke tvangstankene, men gjorde at jeg ga litt mer blaffen i dem. Jeg ble kvitt tvangstankene ved å selvmedisinere og kunne da kutte ut antidepressiva, men hvis jeg forteller hvordan blir posten slettet for å forherlige lovbrudd. Men hvis du befinner deg i et land hvor psykedelika er lovlig, bør du google det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Zoloft pga depresjon/angst, og det sammen med terapi hjalp meg veldig mye iallefall, så min erfaring er positiv. Det eneste negative var vel en følelse av likegyldighet når det gjaldt visse områder i livet mitt, men ble aldri følelsesløs, så tror ikke du skal bekymre deg for det, selv om folk har forskjellige erfaringer med medisin da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kun ha 25 mg første uken, og neste uke skal jeg trappe opp til 50 mg. Føler dette er litt lite i forhold til andre erfaringer jeg har lest. Har lest om folk som har 100-200 mg

Anonymkode: b5314...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ganske likegyldig til av de. Men jeg var på mye høyere dose enn det du beskriver. Det påvirket også hukommelsen min negativt. Men jeg hadde også en dårlig behandler som ikke var flink på samtaleterapi, og foretrakk reseptblokka. Mulig jeg hadde reagert annerledes om jeg hadde hatt en bedre behandler. Alle reagerer forskjellig, så selv om noen blir "flat" av de, så betyr ikke det at du blir det. Bare følg nøye med, og ta opp alle beskymringer med behandleren din :) Det er bra du er litt kritisk.

Anonymkode: b37a1...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, linsejesus skrev:

Jeg har gått på Zoloft av samme grunn. Det hjalp litt på depresjonen. Det reduserte ikke tvangstankene, men gjorde at jeg ga litt mer blaffen i dem. Jeg ble kvitt tvangstankene ved å selvmedisinere og kunne da kutte ut antidepressiva, men hvis jeg forteller hvordan blir posten slettet for å forherlige lovbrudd. Men hvis du befinner deg i et land hvor psykedelika er lovlig, bør du google det.

Og du setter deg på din høye hest i abortdebatten....

Anonymkode: 879a1...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du setter deg på din høye hest i abortdebatten....

Anonymkode: 879a1...068

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Gått på 200 mg for ocd/depresjon i over 3 år nå.. opptrappingen var jævlig og bivirkningene mange. Man må (desverre) være tålmodig i starten til bivirkningene slipper. Jeg begynte også med 25 mg og trappet opp sakte. Trappet opp til jeg fikk ønsket virkning, etter råd fra lege. Virket bra i noen år, men siste året nå merker jeg nesten at jeg er tilbake der jeg var. Har nevnt det for legen men jeg har mye som må ordnes hos han så må ta den biten etterhvert. Jeg ble ikke følelsesløs, men ble mer selvsikker, hadde mer selvtillit og ocd'en ble dempet - mens den virket da. Gruer meg til og trappe ned. Har hørt at det kan være fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...