Gå til innhold

Muskelsmerter og kreft


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg sliter med muskelsmerter etter at hun fikk kreft, de kommer til og fra... men når hun har de, så føler hun seg mye sykere og blir mer deprimert. Når muskelsmertene forsvinner, kommer energien tilbake og hun føler seg egentlig frisk... 

Men det som er rart, som både jeg og hun syns, er at før hun visste om diagnosen, hadde hun en periode der hun slet veldig med hofter, bekken og korsrygg... musklene spente seg, nedover lårene osv...

så oppdaget hun sykdommen, det var ikke spredning eller noe sånt, men det rare er at muskelsmertene forsvant når hun begynte på behandling. Nå har hun hatt en lang pause og sykdommen har nå blusset litt opp igjen, så hun må snart begynne på behandling igjen... men det rare er at hun følte egentlig på seg at det hadde blusset opp... ikke fordi hun følte seg sykere, men pga hun begynte å kjenne på samme verken som hun hadde før hun visste hun var syk! Så hun ser egentlig frem til behandling og håper symptomene avtar da... 

Jeg vet ikke om hun har spurt legen, men kan det være at kroppen er i beredskap på et eller annet vis, som gjør at musklene spenner seg slik og gir muskelsmerter? Pga kroppen vet at noe er i gjære... immunforsvaret i høy beredskap liksom....

cellegiften setter jo ned immunforsvaret, og da kan det være at kroppen setter ned beredskapen, adrenalinet går ned og musklene slapper av igjen.... 

Nå er ikke jeg lege, men jeg er egentlig litt nysgjerrig på dette.

Noen som vet om det finnes noe forskning på det, kanskje noe her har hatt kreft eller kjenner noen med det, som har opplevd lignende symptomer?

 

Anonymkode: 91797...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...