Gå til innhold

Venter nr 2! To tette.


AdEm

Anbefalte innlegg

 

Hei.

Jeg er gravid og venter baby nr 2.

Det blir 17 måneder mellom nr 1 og 2.

Noen som er mamma eller pappa til to tette? ☺  Hvordan var formen ? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravid med nr 2 her også, og 2 tette. Mye tøffere for kroppen denne gangen med mer intense bekkensmerter som begynte tidelig, og mye mere sliten siden man ikke får hvilt og hentet seg inn på samme måte som første graviditeten da man ikke hadde en liten fra før som man skulle ta seg av.

Anonymkode: 54f4b...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 måneder mellom mine og helt enig med ab over her - det er jævelig tungt.. jeg slet også mye med dårlig samvittighet i forhold til eldste som ikke fikk så mye oppmerksomhet som jeg skulle ønske.. lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine "to tette" litt eldre da de er 5 og 6 år nå og jeg angrer ikke. Det var litt tøft i starten, når begge var små, men nå har de masse felles interesser og er bestevenner (når de ikke krangler da). Søsteren min, som har mer spredte barn  har dratt på ferie til Legoland i snart 10 år nå :fnise:  veldig glad jeg slipper det. De går igjennom det samme sammen og følger hverandre tett, ville ikke hatt det annerledes.

Anonymkode: 2fa81...761

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler deres erfaringer!

Trodde ikke at det skulle gå så fort å bli gravid, brukte 1\5år på nr 1. Men er veldig glad for å bli mamma til en liten en igjen, selvom det ikke har gått helt opp for meg at jeg skal ha en til. Sa til barnefar at han skal bli pappa igjen og han ble kjempe glad 😁 Det vill bli en tøff tid framover, men det er jo verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AdEm skrev:

 

Hei.

Jeg er gravid og venter baby nr 2.

Det blir 17 måneder mellom nr 1 og 2.

Noen som er mamma eller pappa til to tette? ☺  Hvordan var formen ? ☺

12 mnd her😳 Mellom de to yngste

Nå er jeg i en annen situasjon enn deg siden jeg har mye avlastning fra eldre barn men tror det fort kunne blitt litt mye til tider om jeg bare hadde de to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

12 mnd her😳 Mellom de to yngste

Nå er jeg i en annen situasjon enn deg siden jeg har mye avlastning fra eldre barn men tror det fort kunne blitt litt mye til tider om jeg bare hadde de to

Ojj! Hvordan reagerte kroppen på å bli gravid igjen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 22 mnd og en på 4 mnd. Eldstemann har nettopp begynt i barnehagen. Jeg syns det var tungt med en nyfødt og en lynrask 1 år ing hjemme. Deilig nå når han har begynt I barnehagen. Ellers gleder jeg meg til minstemann blir litt eldre og de har mer glede av hverandre.

Du vil nok klare deg helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29. september 2016 den 6.01, AdEm skrev:

 

Hei.

Jeg er gravid og venter baby nr 2.

Det blir 17 måneder mellom nr 1 og 2.

Noen som er mamma eller pappa til to tette? ☺  Hvordan var formen ? ☺

Min søster fødte med 17 mnd mellomrom, formen var så bra at hun like gjerne inviterte alle på julemiddag 3 dager etter fødsel.

skal sies at hun i tillegg til de 2 tette, hadde 3(!) til altså 5 unger tilsammen :fnise: 

Anonymkode: 208cd...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AdEm skrev:

Ojj! Hvordan reagerte kroppen på å bli gravid igjen? :-)

Egentlig helt fint, fikk bekkenløsning siste mnd og prolaps siste uken mot normalt bekkenløsning siste to uker og ingen prolaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 mnd mellom første og siste her. Uplanlagte begge 2. Og har allerede dårlig samvittighet da jeg ikke greier leke like mye som før. Mini 1 er 1 mnd, og er 31 uker påvei.. håper jeg er glad for det om 5 år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 5.10.2016 den 18.49, Minimum skrev:

14 mnd mellom første og siste her. Uplanlagte begge 2. Og har allerede dårlig samvittighet da jeg ikke greier leke like mye som før. Mini 1 er 1 mnd, og er 31 uker påvei.. håper jeg er glad for det om 5 år..

11 mnd😂*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også to tette med 16 mnd mellom. Vet ikke hvordan det kommer til å gå, men har valgt å være positiv og legge lista litt lavt 😅 De jeg kjenner som har fått to tette forteller litt forskjellig, men mye gjengående at de får stor glede av hverandre og at det er travelt den første tiden, men at det blir enklere etterhvert. Gleder meg! Og er veldig spent 🙊 Ikke helt planlagt her, selv om det ikke var så overraskende.. Vi prøvde i tre år før førstemann kom, så vi kjenner at dette var en stor velsignelse 💛

Svangerskapet har vært tøft første tiden med kvalme og oppkast, når man hadde en liten som krever mye. Men mye bedre nå ☺

Lykke til! 

Anonymkode: 4fba4...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine tre første kom tett som hagl, som man sier. Mindre enn 12 måneder mellom hver. Jeg hadde heldigvis ikke så mye svangerskapsplager, som kvalme og sånn, men hadde lett for å svime av på slutten, spesielt hvis jeg måtte stå og vente i butikker, på buss og trikk osv. Ellers var det selvfølgelig slitsomt, sov vel ikke en hel natt på flere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for deres erfaringer:-) Setter pris på det.

Kjenner jeg gruer meg litt til å ha to små i hus, greier ikke helt å se det for meg. Men det kommer garantert til å gå over all forventinger.

Har vært heldig hittil, ingen kvalme eller lignende. Er nå 7+3 og det går supert å være mamma til en liten og være gravid. Håper formen holder seg slik❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...