Gå til innhold

BH-størrelser... Opp i størrelse, men samme cup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BH-størrelser forvirrer meg helt og jeg får ikke målt meg på en undertøysbutikk fordi jeg bor ganske øde til;det er ingen klesbutikker her. Jeg brukte 65A som tenåring, så gikk jeg opp til 70A før jeg deretter gikk opp til 75A... Og nå er det for trangt. Cupen tror jeg er helt grei, på noen BH-er i alle fall. Vet ikke hvordan det egentlig skal føles eller se ut. 

Hvis jeg må gå opp i omkrets, men vil ha noe ala samme cup... Hva bør jeg prøve neste gang? Blir det 80A da?

Eller blir brystene større når omkretsen øker? Jeg klarer ikke se så mye forskjell.

Anonymkode: 8b002...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cupen går litt opp med hver økning i omkrets, ja. Dersom du nå er i en situasjon der mange i str 75a er for store så kan du teste ut 80aa. Dersom mange er for små vil nok 80a funke ok. 

 

Sånn i passform: stroppen bak skal sitte i vater. Altså skal den verken bue opp eller henge ned midt bak på ryggen (dette er den typiske feile passformen). I forhold til passform fremme: dersom du får "valker" mellom pupp og armhule så må du opp en str. i cup. Dersom den er for stor så kjenner du stort sett at ting ikke passer. 

Anonymkode: 4c7b0...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cupen går litt opp med hver økning i omkrets, ja. Dersom du nå er i en situasjon der mange i str 75a er for store så kan du teste ut 80aa. Dersom mange er for små vil nok 80a funke ok. 

 

Sånn i passform: stroppen bak skal sitte i vater. Altså skal den verken bue opp eller henge ned midt bak på ryggen (dette er den typiske feile passformen). I forhold til passform fremme: dersom du får "valker" mellom pupp og armhule så må du opp en str. i cup. Dersom den er for stor så kjenner du stort sett at ting ikke passer. 

Anonymkode: 4c7b0...9d8

Takk for svar! :) 75A er for lite for meg generelt. Cupen er jo grei, men rundt er det for trangt. Jeg får "valker" mellom pupp og armhule, og litt bak på ryggen haha. Så da er kanskje hele BH-en, både cup og omtrets for liten, muligens...

Er cupen til 80AA det samme som 75A? Kan jo bestille både 80A og 80AA for å prøve.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.booborbust.com/calculator/

anbefaler denne - selv om du må gjøre om fra UK størrelse til europeisk, er den bra! 

Anonymkode: 18b77...6c9

Tusen takk! :) Jeg har ikke målebånd, så det må jeg kanskje kjøpe først. Da blir det nok mye enklere å finne ut av!

TS

Anonymkode: 8b002...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at støtten skal komme fra båndet. Hvis cupen er for liten, vil brystet stjele fra båndet og få båndet til å kjennes trangt ut. Hvis du har valker i armhulen er nok cupen for liten - dette er en del av brystet og skal være inni cupen. Fettet bak også kan du forsøke å skyve femover og inn i cupen om du finner riktig størrelse :) 

Når du prøver på en BH anbefales det å sjekke båndet først. Ta på deg BHen feil vei, uten å putte brystene i cupen eller å ta på deg stroppene. Ta BHen på de inderste "hooksene" (som nå er foran), og dra BH-båndet ut fra kroppen. Dersom du kan dra den ut mer enn 2-3 cm er båndet for stort. 

 

 

Anonymkode: 18b77...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ ytterste "hooksene"! Har plaget meg i hele dag at jeg ikke har hatt mulighet til å rette meg selv ;) 

Anonymkode: 18b77...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :) 75A er for lite for meg generelt. Cupen er jo grei, men rundt er det for trangt. Jeg får "valker" mellom pupp og armhule, og litt bak på ryggen haha. Så da er kanskje hele BH-en, både cup og omtrets for liten, muligens...

Er cupen til 80AA det samme som 75A? Kan jo bestille både 80A og 80AA for å prøve.

Tusen takk! :) Jeg har ikke målebånd, så det må jeg kanskje kjøpe først. Da blir det nok mye enklere å finne ut av!

TS

Anonymkode: 8b002...a5e

Høres ut som du skal teste 80 A ja.

Anonymkode: bbd42...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...