Gå til innhold

Er såå kvalm. Kan jeg drikke litt cola?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så ekstremt kvalm, og jeg har fryktelig lyst på litt tam cola. Er det greit?

Anonymkode: 63474...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du kan drikke ca 1 liter cola til dagen om det er koffein nivået du tenker på

Anonymkode: 5a281...c3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan, men burde ikke.

Du blir mer kvalm av drikke med koffein.

Anonymkode: a9f62...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan, men burde ikke.

Du blir mer kvalm av drikke med koffein.

Anonymkode: a9f62...ac8

Det tror jeg er veldig individuelt. Jeg ble kvalm av tanken på ting med koffein i, men så plutselig var det bare te som hjalp.

Ingefær er bra ja, men man må klare å få det i seg. Hvis du bare orker tanken på cola så drikk litt av det :)

Anonymkode: 75764...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

Er det den 8 deler sprit og 1 del med cola,- gjentas  til du ikke er kvalm lengre...?😆😋  Neida, bare tuller litt nå, men var jeg deg hadde jeg drukket akkurat det jeg følte for!!☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja, seff. Da jeg hadde det som verst levde jeg på smågodt, hveteboller og cola.

Anonymkode: 3ec2b...fd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt helt hysteriske kostholdsråd ifm graviditet nå? Siden folk må spørre om å drikke cola når de er kvalme. 

Synes synd på dere som er gravide nå isåfall... Slapp av og stress ned, drikk det du ønsker!

Anonymkode: 21e6e...010

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cola er mageregulerende og det beste mot kvalme :)

Anonymkode: 7a8b5...d06

Da må den være flat, og jeg er uenig om at det er det beste mot kvalme, det er vann i det lange løp-

Anonymkode: a9f62...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må den være flat, og jeg er uenig om at det er det beste mot kvalme, det er vann i det lange løp-

Anonymkode: a9f62...ac8

Vann er nok best for kroppen og medisinsk korrekt ja, men for meg er det bare cola - med kullsyre - som hjelper. Både under omgangssyke, morgenkvalme og cellegift. Ikke fordi det er bedre for kroppen, men fordi det gjør at jeg føler meg mindre kvalm :) 

ts: du kan drikke opptil en liter cola pr. Døgn uten at det er skadelig. Det er bedre med litt cola enn ingenting! Har selv erfaring med at vann bare gjør det værre..

Anonymkode: fa67d...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2016 den 8.18, AnonymBruker skrev:

Har det blitt helt hysteriske kostholdsråd ifm graviditet nå? Siden folk må spørre om å drikke cola når de er kvalme. 

Synes synd på dere som er gravide nå isåfall... Slapp av og stress ned, drikk det du ønsker!

Anonymkode: 21e6e...010

Man skal aldeles ikke drikke det man ønsker! Man kan f.eks ikke drikke alkohol eller upasteurisert melk/juice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker cola hver dag jeg. Det må jeg for å holde ut og unngå oppkast når jeg er alene med førstemann eller på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk gått helt av skaftet?  Med mindre du har diabetes kan du selvfølgelig ta deg et glass cola eller to for å stagge kvalmen. Kvalmeperioden er for de aller fleste en liten periode i svangerskapet,  og da gjør man det man kan for å gjøre den perioden levelig.  (Selvsagt skal man ikke drikke alkohol og spise andre ting som kan være potensielt farlig for fosteret, men det tror jeg de fleste også forstår. .)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, VirreVapp skrev:

Har folk gått helt av skaftet?  Med mindre du har diabetes kan du selvfølgelig ta deg et glass cola eller to for å stagge kvalmen. Kvalmeperioden er for de aller fleste en liten periode i svangerskapet,  og da gjør man det man kan for å gjøre den perioden levelig.  (Selvsagt skal man ikke drikke alkohol og spise andre ting som kan være potensielt farlig for fosteret, men det tror jeg de fleste også forstår. .)

Er det noen som har skrevet at det er farlig å drikke cola?

Er det noe jeg ikke har fått med i tråden?

Eller er det noen overreagerer?

Mitt råd går på at JEG PERSONLIG blir mer kvalm av drikke ting med koffein i, ikke noe annet-og derfor anbefaler å drikke noe annet istede.

Anonymkode: a9f62...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...