Gå til innhold

Fjällräven-sekk, hva er greia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Nettopp! :P
Jeg er heller ikke så oppdatert på sekkefronten,
men nå er jeg egentlig ikke noe sekkemenneske heller.
For å si det sånn; Fjellräven dekker mine behov når det kommer til sekk :)
Og så lenge den gjør det så er jeg knakandes fornøyd!

Jepp! Jeg liker at den ikke ser for flashy ut, og jeg ønsker heller ikke å se ut som jeg skal på skogtur (jeg har ikke tunge skolebøker lenger heller). Synes det er helt greit at "alle andre" har den akkurat nå - jeg brukte den før det, og jeg kommer til å bruke den etter det også. Har sikkert hatt den sekken i 10 år, og blir den ødelagt kommer jeg til å kjøpe en ny. Ikke det at jeg tror det kommer til å skje med det første, for kvaliteten er helt topp!

Anonymkode: a1569...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Juliannaos skrev:

Når jeg studerte på universitet i Oslo så var det utrolig mange som hadde disse sekkene.

Jeg tenker at de tror at det ustråler "Jeg er så ektremt individuell , jeg er unik bla bla bla".

Litt som reklamen for Toyota Avensis. "Du vil vel ikke være en av mengden. Du vil vel være unik".

Anonymkode: b0ed6...933

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik, men har ikke brukt den på noen år. Nettopp fordi jeg havner i den kategorien 😂 Jeg kjøpte meg en liten Bergans istedet. Mye bedre på ryggen er den å 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kult blant de radikale og hipsterne en gang, men nå har jo alle slags folk den. De åpnet svær butikk på Karl Johan for noen år siden, da vet du den trenden er steindau.

Synes de er ganske fine jeg da, særlig på barn er de søte :)

Ikke noe for meg da, aldri hatt retro stil og heller aldri likt å bruke ryggsekk generelt.

Endret av Cuntzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilde?????

Anonymkode: 05e18...b73

fjallraven-kanken-classic-2.jpeg

Anonymkode: b0ed6...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte vel å bli hipt da den svenske kronprinsessen hadde sitt første barn i barnehagen? Mener å huske at jeg så et bilde av dem i den situasjonen der de hadde den med. 

 

Folk påvirkes av kjendiser. Og norske folk, de fleste virker det som, hater å gå utenfor strømmen. Gjør alt for å blende inn. Frykter å ikke være en naturlig del som blir godtatt av flokken. Jeg er mer slik som liker å gå utenfor strømmen da, har ikke en slik sekk. Merkeklær og merketing betyr ikke noe for min del. 

Anonymkode: 3be46...cba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har gått fra hipster til allemannseie på 5 år, så de forsvinner vel i løpet av det neste. Siden det har gått invasjon.

Anonymkode: da71d...a49

Gått invasjon? Mener du inflasjon?

Jeg synes Kånken er fin jeg. Alltid noen som skal bitche om ting som er populære fordi de selv er så "kule og spesielle og annerledes ass". Har ikke en selv. :)

Anonymkode: 5ea8d...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gått invasjon? Mener du inflasjon?

Anonymkode: 5ea8d...463

Neinei, sekken har jo invadert sekkemarkedet!

Anonymkode: b0ed6...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, vakre vene...

Ja, jeg har en Kånken. Ja, jeg har fått den i løpet av det siste året. Nei, jeg har den ikke fordi jeg tror den gjør meg kul, spesiell, unik, one of a kind, eller whatever. Og ja, selvfølgelig har det at denne er blitt utrolig vanlig ført til at jeg synes den er fin! Hvorfor? Ikke fordi jeg har et sterkt behov for å være en del av "saueflokken" (som forresten ser ut til å være yndlingsbegrepet blant mange på dette forumet), men fordi det er helt naturlig at vi gradvis lærer å like ting vi eksponeres for. Etter å ha sett Kånken på i alle mulige farger og på annenhver rygg de siste årene har jeg gått fra å synes at den er litt rar til å synes at den er skikkelig fin. Og da ser jeg ikke det at "alle" har den som noen god grunn til at jeg ikke skal ha den.

Det er nemlig ikke hvilke bukser jeg har på beina, hvilket skjerf jeg har rundt halsen, eller hvilken sekk jeg har på ryggen som gjør meg unik. Om naboen, venninna og hun på Kiwi har det samme skjerfet som meg kunne jeg nesten ikke brydd meg mindre om.. Og det samme gjelder sekken min. Jeg bruker Kånken fordi jeg synes den er fin, ikke fordi "alle" har den. MEN grunnen til at jeg synes den er fin er at "alle" har den. 

Skjønner?

Anonymkode: cded5...369

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i grunn samme type syn mot disse Kanken-sekkene. Hipstere som bruker, ganske stygge, skjønner ikke greia med at de er så populære... 

Vel, nå har jeg kjøpt meg en og kjøpte en til ungen, og prakker en på sambo. :fnise: Greia er at den sekken er veldig lett! Sekken i seg selv veier altså omtrent ingenting - noe som kommer selvfølgelig av den er veldig enkel i seg selv, uten for mye dill dall - men dette er jo helt perfekt for meg som stapper sekken alltid full av regntøy (sykler), pc (om jeg vil ta hjemmekontor) og barnehageting (klær som skal hentes, matpakker og flasker som skal vaskes). Føler jeg bærer nok vekt uten at sekken selv skal veie masse. :fnise: Og merker enorm forskjell fra min vanlig hagløfs ryggsekk som jeg har brukt før. Den veide jo litt allerede tom. Så derfor er jeg frelst. Men får se hvor lenge den sekken varer..

Har forresten kjøpt med sånne ekstra paddede stropper. Sånn at den er litt mer behagelig på skuldrene. Men brystreim og magereim savner jeg absolutt ikke, de var bare i veien og de siste satt seg i tillegg stadig fast i sykkelen, bare irritasjon.

Anonymkode: b2a86...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Kjære, vakre vene...

 

Ja, jeg har en Kånken. Ja, jeg har fått den i løpet av det siste året. Nei, jeg har den ikke fordi jeg tror den gjør meg kul, spesiell, unik, one of a kind, eller whatever. Og ja, selvfølgelig har det at denne er blitt utrolig vanlig ført til at jeg synes den er fin! Hvorfor? Ikke fordi jeg har et sterkt behov for å være en del av "saueflokken" (som forresten ser ut til å være yndlingsbegrepet blant mange på dette forumet), men fordi det er helt naturlig at vi gradvis lærer å like ting vi eksponeres for. Etter å ha sett Kånken på i alle mulige farger og på annenhver rygg de siste årene har jeg gått fra å synes at den er litt rar til å synes at den er skikkelig fin. Og da ser jeg ikke det at "alle" har den som noen god grunn til at jeg ikke skal ha den.

 

Det er nemlig ikke hvilke bukser jeg har på beina, hvilket skjerf jeg har rundt halsen, eller hvilken sekk jeg har på ryggen som gjør meg unik. Om naboen, venninna og hun på Kiwi har det samme skjerfet som meg kunne jeg nesten ikke brydd meg mindre om.. Og det samme gjelder sekken min. Jeg bruker Kånken fordi jeg synes den er fin, ikke fordi "alle" har den. MEN grunnen til at jeg synes den er fin er at "alle" har den. 

 

Skjønner?

Anonymkode: cded5...369

Ja, skjønner at du er en lettpåvirkelig sjel som følger saueflokken, men prøver å overbevise deg selv og oss andre om at så ikke er tilfelle.

Anonymkode: b0ed6...933

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skjønner at du er en lettpåvirkelig sjel som følger saueflokken, men prøver å overbevise deg selv og oss andre om at så ikke er tilfelle.

Anonymkode: b0ed6...933

:fnise::fnise::fnise:

Anonymkode: a1569...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skjønner at du er en lettpåvirkelig sjel som følger saueflokken, men prøver å overbevise deg selv og oss andre om at så ikke er tilfelle.

Anonymkode: b0ed6...933

Ja, denne saueflokken vettu - lever for å være en del av den!:legrine:

Anonymkode: cded5...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg skjønar det godt, eg. Kånken er heilt openberrt ikkje ein tursekk, men ein kjekk liten sekk til å bruke i byen. Den finst i mange fargar, er ein klassikar, og vil aldri bli heilt umoderne. Det er vel fleire av oss som kunne trengt ein sekk i staden for å bære oss skakke med vesker, og Kånken er akkurat passe vanleg, som i tydinga ikkje-sportsutstyr, liksom. Nett no har eg vald å ikkje kjøpe ein slik, for dei er så trendy no, men eg har full forståing for at dei er populære. Dei passar også ganske bra i den skandinaviske klesstilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er dyr, og derfor en "må ha" -sak. Jeg har også en. Fylt med kokekaffe, niste, kaffekjele og bålutstyr. Klar for dagsturer i skogene her jeg bor.

..og selvsagt er den grønn, ikke "skolejentelilla". ;)

Endret av Skywalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, da Kånken ble så populær ble plutselig pappa hipp! :) Han har hatt sin i sikkert 25 år, da han kjøpte sin var det få som hadde den. Jeg husker godt da han byttet ut stresskofferten sin med Kånken-sekken, jeg var ikke gamle jenta da. Da syntes jeg den var skikkelig teit. Han har fortsatt den samme sekken, vet ikke om han bruker den mer, men han har den ihvertfall. Så kvaliteten er det ingenting å si på. Nå syns jeg de sekkene er ganske søte selv om jeg ikke eier en sånn en selv. Jeg foretrekker veske selv om sekk sikkert hadde vært mye bedre i mange tilfeller siden jeg er flink til å fylle opp veska med unødvendige ting og det blir jo tungt. Kånken må være fin som håndbagasje på fly f.eks. Får plass til mer enn i en veske samtidig som den ikke er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...