Gå til innhold

KK hudpleie og syre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen med peiling på KK-hudpleie her? Jeg ønsker å ha noen produkter med syre da jeg sliter med akne. Men hvilke av produktene bør ha syre?

Oljerensen? Foamen? Tonern?  Serumet?

 Blir ikke klok på dette jeg..

Anonymkode: 000bc...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville begynt forsiktig med milde produkter som ikke irriterer, bare det å ha en skikkelig renserutine kan hjelpe på.

Har selv brukt dobbelrens med olje + foam på kvelden, men etter jeg sluttet med oljerensen og gikk over til rensevann + foam har huden min blitt så mye bedre! (Tydeligvis ikke funnet en oljerens som passer min hud....)

Ang. syrer så er det da et serum som bør inneholde syre, og du kan da bruke dette ett par ganger i uka, men introduser det forsiktig med 1 gang i uka til å begynne med.
Toneren kan også inneholde syre, men dette kan ofte være litt for mye for huden, men det beste er bare å prøve seg frem!

Min rutine for tiden ser slik ut:
Har kuttet ned til kun basic for å se hvordan huden reagerer på høsten og temperaturforandringene, så jeg kan bygge opp en ny rutine fra basic.
Her selv slitt myye med kviser/akne, føler selv jeg har en lang vei å gå før jeg er fornøyd, men har siste tiden fått kompliment for at huden min er blitt så fin 
:lillesky:

Rensevann: Neogen, Real rose cleansing water (Calendula).
Denne finnes også i en rose-versjon som jeg tenker å teste ut når min er tom! VELDIG fornøyd med denne! 
Bruker den med bomullpads til padsene ikke har farge etter foundation o.l. igjen på. Da går jeg videre til skumrens.

Skumrens: Sum37, Miracle rose cleansing stick.
Jeg fukter ansiktet også påfører jeg denne i kinn, hake og panne før jeg bruker min clarisonic Mia2 (rensebørste fåes kjøpt på bla. Kicks) dette er da kun om kvelden jeg bruke rensebørsten, 2x om dagen blir for mye for huden min - den blir mer sensitiv om jeg overdriver bruken av børsten.
Tidligere da jeg brukte oljerens kunne jeg se at børstehodet på clarisonic'en var farget av foundation, det er det ikke lenger med bruken av rensevannet først i stedet for oljerensen! Så dette fungerer veldig godt for meg!!

Toner: På leiting etter en god og enkel toner, har tidligere brukt Cosrx sine tonere (dog i en periode hvor huden min var helt forferdelig), men følte ikke disse gjorde stort.
Tenker nå på å prøve toner fra Klairs eller Mamonde rose water toner.

Serum/Ampoule: Scinic, Iceland water All In One Ampoule.
Denne bruker jeg 1x om dagen (gjerne kveld), trekker fort inn i huden (merker her enorm forskjell om jeg ikke bruker denne over lenger tid). Kan absolutt anbefales!!

Dagkrem: Elizavecca, Milky Piggy White Crow Glacial More Cream.
Denne gir litt fuktighet, og etterlater en finish jeg er veldig fornøyd med og passer meget fint som base under sminke.

Scrub/Peeling: Skin watchers, Papaya Moisture Exfoliating Gel.
Bruker denne 1 gang i uka, veldig fornøyd med mild peeling som denne som ikke tørker ut eller irriterer huden min.

 

Kan tipse deg om å lese i Koreasminke-tråden (husker ikke akkurat hva den heter). Der ligger det også anbefalinger om hudpleie. (admin slo sammen tråden om hudpleie og sminke -.- ).

Anonymkode: 2bd08...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg bare scrollet ned på første siden her på Velvære og hudpleie om det var noe KK-tråd men så ingen 😏 Er jo med i den facebookgruppa men er litt sjenert av meg 🙃

Anonymkode: 000bc...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalinger: Koreasminke heter den! Ikke all verden med aktivitet for tiden, men finnes litt hudpleie inni der også :)

Ellers kan jeg tipse deg om reddit forumet Asian Beauty! Om det går greit å lese og skrive på engelsk så finnes det enorme mengder informasjon og veldig flinke til å svare der inne, har lest enormt mye der inne selv og folk er alltid veldig hjelpsom :lillesky: 
Så jeg ville brukt mer tid i det forumet enn facebook-gruppen, så kan man alltid gruppe-søke ting man får tips om på reddit i fb-gruppa for å se om noen norske har erfaringer med produktene osv :)

Fb-gruppa var en gang veldig god, men det er tydeligvis andre tider nå.. Ingen tør å skrive noe som helst uten at de blir hysjet på eller får advarsler. Tidligere kunne man lett bla i en hel evighet bare nedover veggen på nye innlegg, men nå er det knapt kommet noe nytt etter en hel dag :icon_frown:

Lykke til :blomst:

Anonymkode: 2bd08...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg vurderer selv å begynne med BHA og AHA syrer, og har hørt masse bra om CosRX produktene. Har nå kjøpt rens, essence og dagkrem derfra, og neste er syrer hvis huden min tåler det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/30/2016 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Jeg ville begynt forsiktig med milde produkter som ikke irriterer, bare det å ha en skikkelig renserutine kan hjelpe på.

Har selv brukt dobbelrens med olje + foam på kvelden, men etter jeg sluttet med oljerensen og gikk over til rensevann + foam har huden min blitt så mye bedre! (Tydeligvis ikke funnet en oljerens som passer min hud....)

Ang. syrer så er det da et serum som bør inneholde syre, og du kan da bruke dette ett par ganger i uka, men introduser det forsiktig med 1 gang i uka til å begynne med.
Toneren kan også inneholde syre, men dette kan ofte være litt for mye for huden, men det beste er bare å prøve seg frem!

Min rutine for tiden ser slik ut:
Har kuttet ned til kun basic for å se hvordan huden reagerer på høsten og temperaturforandringene, så jeg kan bygge opp en ny rutine fra basic.
Her selv slitt myye med kviser/akne, føler selv jeg har en lang vei å gå før jeg er fornøyd, men har siste tiden fått kompliment for at huden min er blitt så fin 
:lillesky:

Rensevann: Neogen, Real rose cleansing water (Calendula).
Denne finnes også i en rose-versjon som jeg tenker å teste ut når min er tom! VELDIG fornøyd med denne! 
Bruker den med bomullpads til padsene ikke har farge etter foundation o.l. igjen på. Da går jeg videre til skumrens.

Skumrens: Sum37, Miracle rose cleansing stick.
Jeg fukter ansiktet også påfører jeg denne i kinn, hake og panne før jeg bruker min clarisonic Mia2 (rensebørste fåes kjøpt på bla. Kicks) dette er da kun om kvelden jeg bruke rensebørsten, 2x om dagen blir for mye for huden min - den blir mer sensitiv om jeg overdriver bruken av børsten.
Tidligere da jeg brukte oljerens kunne jeg se at børstehodet på clarisonic'en var farget av foundation, det er det ikke lenger med bruken av rensevannet først i stedet for oljerensen! Så dette fungerer veldig godt for meg!!

Toner: På leiting etter en god og enkel toner, har tidligere brukt Cosrx sine tonere (dog i en periode hvor huden min var helt forferdelig), men følte ikke disse gjorde stort.
Tenker nå på å prøve toner fra Klairs eller Mamonde rose water toner.

Serum/Ampoule: Scinic, Iceland water All In One Ampoule.
Denne bruker jeg 1x om dagen (gjerne kveld), trekker fort inn i huden (merker her enorm forskjell om jeg ikke bruker denne over lenger tid). Kan absolutt anbefales!!

Dagkrem: Elizavecca, Milky Piggy White Crow Glacial More Cream.
Denne gir litt fuktighet, og etterlater en finish jeg er veldig fornøyd med og passer meget fint som base under sminke.

Scrub/Peeling: Skin watchers, Papaya Moisture Exfoliating Gel.
Bruker denne 1 gang i uka, veldig fornøyd med mild peeling som denne som ikke tørker ut eller irriterer huden min.

 

Kan tipse deg om å lese i Koreasminke-tråden (husker ikke akkurat hva den heter). Der ligger det også anbefalinger om hudpleie. (admin slo sammen tråden om hudpleie og sminke -.- ).

Anonymkode: 2bd08...74c

Sliter selv med å finne en toner som gir resultater, bruker Thayer's Witch Hazel nå, men kan ikke si jeg har sett store forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...