Gå til innhold

Hvordan få bort inngrodde hår på leggene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste halvåret slitt med inngrodde hår på leggene. Tips til å få flotte ben igjen? Jeg har prøvd hårfjerningskrem i håp om at det ikke "sliter" like mye på bena men uten heller.  Finnes det håp for å få tilbake glatte fine legger?

Anonymkode: 39a70...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips er enkelt: barber aldri kald hud. Jeg har ikke hatt inngrodde hår på flere år, men før slet jeg med det stadig vekk og dette er mitt enkle "triks".

 

Om huden er kald (eller kjølig): ta en varm dusj og barber deg først når huden er varm. Etterpå kler du på deg slik at leggene ikke blir kalde det neste halve døgnet. Om de blir kalde, som etter en tur ut: gni dem varme igjen så raskt som mulig. 

 

Om høvelen er skarp eller ukvass, om huden er tørr eller ren eller slikt spiller mye mindre rolle enn at den har sunt blodomløp (altså at den er varm). Sånn i overgangen inngrodd til sunn hud: bland vanlig sukker og olje til en ok konsistens. Skrubb leggene med dette hver gang du dusjer (det er samme miks som dusjscrub til hundrevis av kroner per kilo, så du kan kjøpe den, men hvorfor gidde når du har det i kjøkkenskapet?)

Anonymkode: d0296...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å barbere einntil det får roet seg. Og vær nøye med hygienen når du barberer. 

Anonymkode: 8f692...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen pads på kicks jeg synes var bra. Fra Bliss tror jeg :) 

Anonymkode: 4ac7f...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bakepulver! Bland 1 teskje med bakepulver i en kopp med vann, ha på der det trengs, og skyll av etter 5 minutter. Funker perfekt på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...