Gå til innhold

Hvordan fungerer Origin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som bruker denne og som veit noe? 
Jeg har lastet ned en prøveversjon av The sims 4 som er på 2 dager, og begynner så vidt å fundere litt på om jeg skal kjøpe spillet.. 
Så da lurer jeg på noen ting, om det er noen som kan svare. Kjøpes det da bare gjennom den siden/kontoen, som en fil eller? Har det da noe å si om pc'n krasjer/må kjøpe ny osv osv. Jeg tenker om spillet blir lagret der så det blir liggende på kontoen :P (Så forsvinner det fra pc'en er det bare å laste ned igjen, og man har sitt gamle spill der) 
Trenger man Internett for å spille spillet? (Eller om det lagres inn på kontoen, at det er derfor det trengs?) 
Også syns jeg at jeg leste en plass når jeg starta prøveversjonen, men finner ikke igjen nå, at om man kjøper originalen får man sitt gamle spill fra prøveversjonen inn i originalen. Noen som veit om dette stemmer? :)

Anonymkode: db2ff...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annetnavn_

Spillene ligger på PCn, men er lastet ned fra Origin. Så spillet er safe om PC'n crasher. Når jeg forsøker å starte spillet fra pcn starter den automatisk opp Origin. Aner ikke om dette kan omgås. Kan dessverre ikke svare deg på noe om selve spillet The Sims.

Endret av Annetnavn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Origin funker på samme måte som Steam. Det er i praksis et management-program for spill og ymse programmer.
Fordelen med slike DRM-programmer er at uansett hvor jævlig datamaskinen din skulle kræsje, så vil du alltid kunne laste ned spillene på nytt til hvilken som helst datamaskin som har Origin (eller Steam) innstallert, så snart du logger inn på din egen konto, fordi du kjøper en digital versjon av spillet som så lagres til din konto.
Alt blir lagret på din konto, selv savegamene lagres der om du setter opp settings til å lagre i cloud.

Du innstallerer spillet på maskinen din, gjennom Origin, og du kan spille i offline-mode, så du må ikke være tilkoblet internett, med mindre det er tilleggsprogrammer som spesifiserer at du må være online for å bruke dem. Du vil for øvrig ikke kunne lagre i clouden om du spiller offline.
Du vil sannsynligvis få en melding om at enkelte ting ikke er tilgjengelig når Origin er i offline-mode, som feks achievements, men som regel vil det ikke ha noe å si.

Aner ikke om saves fra demospillet du har spilt vil være tilgjengelige i originalspillet siden jeg ikke eier spillet eller har spilt demoen selv, det må du nesten bare se an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiller Sims via Origin og er veldig fornøyd med det! ser du allerede har fått svar på det du lurte på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere :) Jeg har nå kjøpt spillet, og det viste seg at spillet jeg hadde gjort i prøveversjonen kom med i selve spillet :fnise: Jippi. 
 

På 29.9.2016 den 19.42, Minya skrev:

Fordelen med slike DRM-programmer er at uansett hvor jævlig datamaskinen din skulle kræsje, så vil du alltid kunne laste ned spillene på nytt til hvilken som helst datamaskin som har Origin (eller Steam) innstallert, så snart du logger inn på din egen konto, fordi du kjøper en digital versjon av spillet som så lagres til din konto.
Alt blir lagret på din konto, selv savegamene lagres der om du setter opp settings til å lagre i cloud.

Hvordan gjør jeg dette? Altså, lagrer i cloud. Har lett i menyen, men jeg finner ikke noe.
Når man gjør dette, og f.eks laster ned spillet til en annen  pc da får man vel med det gamle spillet? :P (Eller, er vel det som er hele vitsen..) 

Anonymkode: db2ff...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar dere :) Jeg har nå kjøpt spillet, og det viste seg at spillet jeg hadde gjort i prøveversjonen kom med i selve spillet :fnise: Jippi. 
 

Hvordan gjør jeg dette? Altså, lagrer i cloud. Har lett i menyen, men jeg finner ikke noe.
Når man gjør dette, og f.eks laster ned spillet til en annen  pc da får man vel med det gamle spillet? :P (Eller, er vel det som er hele vitsen..) 

Anonymkode: db2ff...d22

Du gjør dette i Origin og ikke i spillet du spiller. I Origin-clienten går du opp på Origin og Application settings (aner ikke om du har innstallert på norsk, så da vet jeg evt ikke hva det heter) og så ut på Installs&Saves, hvor du setter Cloud Storage Saves "On". Da lagres alle spill du spiller via Origin i clouden, slik at du i teorien kan laste ned savene til andre pc'er eller på nytt om pc'en din kneler.
Skal spillet lagres i clouden må du selvfølgelig spille i online-mode.
Enkelte spill har for øvrig noe trøbbel med å synce savene riktig, men da vil du få opp en feilmelding med beskjed om hvilken av savene (cloud eller local) er nyest og du får velge hvilken du vil åpne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...