Gå til innhold

har fått dilla på noe "ikke-norsk"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, var på en tyrkisk resturant og kom over noe som heter "aryana". Er liksom en sånn sur-melk da, dro på en utlandsk butikk hvor jeg fikk kjøpt en stor flaske med denne drikken. Leser nå på ingredienser at den inneholder: "Saur milk bacteria".

er dette skadelig? Er jo melk/yoghurt som har gått ut på dato nesten, som blir sur som de på en eller annen måte klarer å få til å smake himmelsk.. Men har jeg gjort noe skikkelig feil nå?

Anonymkode: 8fbbf...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er syrnet melk, intet mer intet mindre, og nei det er ikke farlig. Trodde du virkelig det, eller glemte du bare hodet et lite sekund?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Eikenøtt skrev:

Det er syrnet melk, intet mer intet mindre, og nei det er ikke farlig. Trodde du virkelig det, eller glemte du bare hodet et lite sekund?

Hvis den ikke er pastaurisert skal ikke gravide drikke det så det er ikke ett dumt spørsmål. 

Sjekk innholdsforegnelsen TS, der skal det stå om den er pastaurisert eller ikke.

Anonymkode: e4f5a...980

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den ikke er pastaurisert skal ikke gravide drikke det så det er ikke ett dumt spørsmål. 

Sjekk innholdsforegnelsen TS, der skal det stå om den er pastaurisert eller ikke.

Anonymkode: e4f5a...980

Ingen plass nevner TS at hen er gravid, så til tross for tappert forsøk er det fortsatt et rimelig dumt spørsmål. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eikenøtt skrev:

Ingen plass nevner TS at hen er gravid, så til tross for tappert forsøk er det fortsatt et rimelig dumt spørsmål. 

Men det er postet under graviditet og spedbarn.. bør være nok til å gi en indikasjon kanskje?

Anonymkode: 421c2...bdd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en rekke med bakterier som omdanner melkesukker til "sure smaker". Vi kjenner dem fra yoghurt, kefir og lignende melkeprodukter. De er ansett som gode bakterier og har ofte en god effekt på fordøyelsen. 

Men det er et poeng det med pasteurisering. Da vil andre,  farlige bakterier fjernes. Disse "gode" tilsettes etter pasteurisering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Eikenøtt skrev:

Ingen plass nevner TS at hen er gravid, så til tross for tappert forsøk er det fortsatt et rimelig dumt spørsmål. 

Haha! Ser du ikke hvor innlegget er postet? (Til tross forbet tappert forsøk.)

Anonymkode: 66fa3...249

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er postet under graviditet og spedbarn.. bør være nok til å gi en indikasjon kanskje?

Anonymkode: 421c2...bdd

Jeg dumper ofte inn på tråder fra forsiden og får ikke alltid med meg hvilket underforum det er i, så jeg synes ikke det var så veldig teit å ikke få med seg det.

Anonymkode: 0aa5a...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dumper ofte inn på tråder fra forsiden og får ikke alltid med meg hvilket underforum det er i, så jeg synes ikke det var så veldig teit å ikke få med seg det.

Anonymkode: 0aa5a...805

Ikke akkurat veldig vanskelig å lese hvilken katergori tråden er i, står ganske tydelig på toppen av første innlegg sammen med trådtittelen.. Så anbefaler deg å begynne å lese sikkelig før du slenger om deg med spydighet.

Anonymkode: 3cdb5...ff8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke akkurat veldig vanskelig å lese hvilken katergori tråden er i, står ganske tydelig på toppen av første innlegg sammen med trådtittelen.. Så anbefaler deg å begynne å lese sikkelig før du slenger om deg med spydighet.

Anonymkode: 3cdb5...ff8

Den her skulle egentlig til @Eikenøtt...

Anonymkode: 3cdb5...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid ja, i uke 35 for deg som var ekstra interresert og syntes dette var et såååå dumt spørsmål. Beklager at du ikke fikk med deg hvilket sted dette var postet.1

Anonymkode: 8fbbf...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...