Gå til innhold

Mensen hele sommeren!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 27 år og har diagnosen PCOS og har helt siden tenårene slitt med uregelmessig mens. Etter 5 år med prøving fikk jeg endelig en jente i fjor sommer. Fikk igjen mensen nå før sommeren og siden det har jeg blødd konstant, men i varierende mengder. En dag veeeldig lite, og neste dag må jeg bruke både grønn tampong OG bind! 😳 Jeg skal til legen i morgen for noe annet, men tror dere legen har noe jeg kan få for å stoppe blødningen?? Hvis ikke så gidder jeg ikke ta det opp med han. Skal på sykehuset i slutten av oktober for å se om det er mulig å få et barn til så da ser de uansett på det med mensen, men det er jo så utrolig lenge til synest jeg! 😅 For å komme med litt ekle opplysninger i tillegg så kommer det også mørke slimete klumper i blodet, uansett om jeg blør lite eller mye.. Noe jeg synest er litt skremmende! Har lest at det bare er koagulert blod når man blør mye, men jeg får det også når jeg blør lite..

noen som kanskje har det litt likt som meg? 😊

Anonymkode: 40677...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt koagulert blod i menstruasjonen hele livet(altså siden puberteten) og blør helt normalt mye. Det er ikke farlig. 

Men jeg ville tatt det opp med legen. Siden du blør sån lenge bør du teste blodprosent. Det eneste som kan stoppe det er vel hormoner som for eksempel Provera. 

Anonymkode: e83e5...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha vært gravid igjen og mistet for eksempel? Tanken bare slo meg fordi du blør på samme måte som noen som har hatt en ufullstendig abort. 

Anonymkode: 07e7a...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det opp med legen, finnes tabletter som kan stoppe blødninger fra livmoren. Ellers kan det, som hun over skriver, være at du har vært gravid og mistet?

Anonymkode: c32ae...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ta opp dette med legen. Blødningsforstyrrelser kan jo være symptom på alt mulig av alvorlige sykdommer. Herregud, du har en liten datter, du skylder henne å ta vare på helsa di. 

Anonymkode: e61d8...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ta opp dette med legen. Blødningsforstyrrelser kan jo være symptom på alt mulig av alvorlige sykdommer. Herregud, du har en liten datter, du skylder henne å ta vare på helsa di. 

Anonymkode: e61d8...181

Det er ikke unormalt å blø uregelmessig (og sammenhengende) når mensen kommer tilbake etter fødsel. Kan skyldes noe så enkelt som manglende eggløsning. Tipper noen hormontabletter hos legen kan få orden på problemet, samtidig som en underlivssjekk også er smart. Men tipper det er ganske så uskyldig dette her.

Anonymkode: c32ae...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...