Gå til innhold

Overtrekke mastercard - hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

26 minutter siden, Studinne90 skrev:

Mitt DnB MasterCard har jeg 20 000 kr i grense på, 8( det kan jeg ikke gå over grensen på, jeg har prøvd. 

 

22 minutter siden, Akay skrev:

Du kan overtrekke de fleste mastercard men dog ikke mer enn 500.- ikke 5000.- som andre sier

TULL.

Man kan handle for 2500,- per 5000,- man har i kredittgrense.

Anonymkode: cc099...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Studinne90 skrev:

Mitt DnB MasterCard har jeg 20 000 kr i grense på, 8( det kan jeg ikke gå over grensen på, jeg har prøvd. 

 

22 minutter siden, Akay skrev:

Du kan overtrekke de fleste mastercard men dog ikke mer enn 500.- ikke 5000.- som andre sier

TULL.

Man kan handle for 2500,- per 5000,- man har i kredittgrense.

Anonymkode: cc099...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Hvis du har 10000,- i kredittgrense - kan du handle for 15000,- i butikker.

15000,- du kan handle for 22500,-

20000,- du kan handle for 30000,-

25000,- du kan handle for 37500,-

 

osv osv osv

Anonymkode: cc099...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mastercard, og det kan jeg ikke overtrekke. Det er 15 000 maks, uansett hvordan jeg gjør det. 

Hva er vitsen med å ha en limitgrense om man kan overtrekke kortet? Da kan man vel heller ha en høyere grense da? 

Anonymkode: f1f86...0e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastercard tilbyr fem ulike typer kort. I tillegg har ulike banker sine egne vilkår i kombinasjon med mastercard sine. 

Så TS du må nesten sjekke med din bank, hva som gjelder for deg. 

Selv har jeg to mastercard som er direkte knyttet til konto, uten noen kreditt i kortet. Men kreditt i kontoen. 

Jeg har to mastercard kort med henholdsvis 50 000 og 20 000 i kreditt. Rene kredittkort. 

I tillegg er det begrensninger på hvor mye jeg kan ta ut i uka. Hvor mye jeg kan bruke i en transaksjon. Disse begrensningene kan lett fjernes midlertidig ved å ringe kundeservice. 

Så det er nok mye epler og pærer i denne tråden. Vi diskuterer ikke samme ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det kommer helt an på hvilken kort- og kontoavtale du har med banken din, jeg.

Det finnes så mange kortløsninger at ingen kan svare deg. Ring banken eller sjekk i nettbanken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det intenst dumt å overtrekke kontoen sin. Det er j@vla dyrt og det gir deg dårlig betalingshistorikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo. det har du.

Du kan handle for mer enn kredittgrensen din med et Mastercard. 

Sånn er det bare.

Anonymkode: cc099...929

 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

HEI!

Alle som svarer i tråden tar feil :)

Hvor mye du kan overtrekke Mastercardet ditt med når du handler dreier seg om hvor høy kredittgrensen din er. For hver 5000,- du har i kredittgrense kan du handle for 2500,-

Eksempelvis kan du handle for 15000,- hvis du har 10000,- i grense.

Du kan fint handle for 300,- på butikken, null stress.

Det eneste du må huske på er at hvis du har overtrukket med eksempelvis 15000,- og grensen din er 10000,- må du betale ned til kredittgrensen pluss det vanlige avdraget ved neste betaling.

Anonymkode: cc099...929

Hvis dette stemmer, varierer det åpenbart fra utsteder til utsteder, for dette er ikke mulig med mitt Mastercard fra DNB. Altså kan jeg ikke overtrekke mer enn til kredittgrensen min.

Anonymkode: 028e4...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...