Gå til innhold

Hatt Bakteriell vaginose siden mai! Orker ikke mer. Får ikke svar fra legen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt bakteriell vaginose i nesten et halvt år nå. Gikk til legen i mai og fikk utskrevet dalacin. Kuren hadde ingen virkning, så jeg fikk en ny kur. Den fungerte forsatt ikke, så jeg ble utskrevet en kur på noe annet. 

Denne kuren virker heller ikke, så jeg kjenner jeg er helt desperat nå. Ringte legekontoret mitt for tre uker siden å fortalte det, og hun sa at hun skulle videreformidle det til legen. Skjedde forsatt ingenting etter 2 uker, så jeg ringte for 3 gang. Nå har det gått 3 uker og jeg hører forsatt ingenting..

Kjenner at jeg ikke orker dette lenger, nå har jeg hatt det sånn i et halvt år. Greit nok at legen har mye å gjøre, men det skal da ikke gå SÅ lenge? Jeg har kjæreste så dette påvirker forholdet. Underlivet lukter helt forferdelig. Skal jeg ringe legen igjen? Har noen noen råd? :(Føler meg som en masekjerring som ringer og ringer.

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill en ny legetime. Du trenger undersøkelse for å bekrefte at diagnosen et riktig. 

Anonymkode: 4dbe7...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestill en ny legetime. Du trenger undersøkelse for å bekrefte at diagnosen et riktig. 

Anonymkode: 4dbe7...0f4

Jeg har vært hos legen 2 ganger, der hun sjekket meg nedentil. Og da fikk jeg disse kurene.

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gå til gynekolog.

Anonymkode: b930c...741

Ja, men da trenger jeg henvisning. Og jeg har ventet i 3 uker på å få tak i legen min nå.. 

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke få sperm i vagina, hos en del kan det gi bv. Får du det kan du rense skjeden med kulturmelk, kjøp noen små skyllesprøyter på apoteket og fyll med kulturmelken og skyll etter hvert samleie. Stress, men veldig verdt det siden det funker hver gang. Beste rådet jeg har fått av legen. 

Anonymkode: ab7c0...12e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke få sperm i vagina, hos en del kan det gi bv. Får du det kan du rense skjeden med kulturmelk, kjøp noen små skyllesprøyter på apoteket og fyll med kulturmelken og skyll etter hvert samleie. Stress, men veldig verdt det siden det funker hver gang. Beste rådet jeg har fått av legen. 

Anonymkode: ab7c0...12e

Takk for råd. Det har jeg allerede prøvd for lenge siden.. Uten virkning. 

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd. Det har jeg allerede prøvd for lenge siden.. Uten virkning. 

Anonymkode: 2b12a...382

Det kan hende du må gjenta det flere ganger og dager hvis du har en kraftig bakterieblomstring der nede.

Anonymkode: ab7c0...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da trenger jeg henvisning. Og jeg har ventet i 3 uker på å få tak i legen min nå.. 

Anonymkode: 2b12a...382

Du trenger ikke gå til fastlegen for å få det. Gå til en annen lege.

Anonymkode: b930c...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic

Du må ta mer ansvar. Bytt lege i dag, da har du ny fastlege på mandag allerede. Bestill en time, forklar situasjonen og se om du kan komme i løpet av uken. Du skal ikke gå så lenge med BV uten at det blir undersøkt videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å bare ringe for å få henvisninger etc. Du må bestille en time, og da får du sannelig tak i legen din. 

Anonymkode: e323f...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor kan vi ringe sykehuset selv for å få time til gynekolog, uten henvisning. Kanskje det er det samme hos deg?

Anonymkode: e8b12...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også ha byttet til en ny lege, som noen andre foreslår. Du er ganske heldig sånn sett med at ny måned trer inn allerede om noen dager. 

Anonymkode: e9927...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har dere sluttet med at han kommer i deg i forbindelse med samleie? Jeg får BV av sperm og precum, så vi må bruke kondom hvert eneste samleie.

Anonymkode: df201...661

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har dere sluttet med at han kommer i deg i forbindelse med samleie? Jeg får BV av sperm og precum, så vi må bruke kondom hvert eneste samleie.

Anonymkode: df201...661

Ja, vi har prøvd det en periode. Uten virkning..

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder jo ikke å ringe til legen og si fra, du må bestille ny prøve og be om dyrkning av utflod med resistensbestemmelse, så ser du om du har fått rett type behandling og om det evt er en noe som er resistent mot dem behandlingen du har fått. Så kan du be om henvisning til gynekolog, evt sp kan du gå privat til gynekolog uten å få henvisning, da kan du få time på dagen. 

Anonymkode: d1c0f...2ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønte ikke helt hvorfor kontordamen skulle videreformidle, kunne hun ikke bare satt deg opp til ny time? Kontordamene har jo oversikt over kalenderen til legen, og setter opp time til folk når de ringer. Hvorfor gjorde hun ikke det? Du burde jo bare få en dato der og da.

Anonymkode: 1a376...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke helt hvorfor kontordamen skulle videreformidle, kunne hun ikke bare satt deg opp til ny time? Kontordamene har jo oversikt over kalenderen til legen, og setter opp time til folk når de ringer. Hvorfor gjorde hun ikke det? Du burde jo bare få en dato der og da.

Anonymkode: 1a376...de7

Fordi legen min sier at det ikke er vits med ny time om det kommer igjen, for jeg har jo allerede vært der. Hun vet hva det gjelder og har undersøkt meg. Jeg trenger bare en ny kur eller henvisning til gynekolog.

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi legen min sier at det ikke er vits med ny time om det kommer igjen, for jeg har jo allerede vært der. Hun vet hva det gjelder og har undersøkt meg. Jeg trenger bare en ny kur eller henvisning til gynekolog.

Anonymkode: 2b12a...382

Ta kontakt med en privat klinikk, evt Volvat. På volvat blir du hvert fall tatt seriøst. Ikke bra at du har gått med BV siden mai. Har du fått antibiotika i form av stikkpiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MintyBreeze skrev:

Ta kontakt med en privat klinikk, evt Volvat. På volvat blir du hvert fall tatt seriøst. Ikke bra at du har gått med BV siden mai. Har du fått antibiotika i form av stikkpiller?

Ja, det ser ut som en privat klinikk er det eneste som hjelper. Ja, har fått både stikkpiller og gele. Er helt desperat nå. 

Nå i dag har det begynt å svi og klø også. 

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...