Gå til innhold

Flere som irriterer seg over MDG Lans forslag og politikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Irriterende å tenke på at Lan kun trenger å jobbe i 12 år på Stortinget før hun har opptjent langt bedre pensjonsrettigheter, og sannsynligvis får etterlønn når hun går av, mens nesten alle andre i Norge som i tillegg må jobbe i minst 40 år for langt dårligere pensjonsbetingelser og får ingenting når de mister jobben.

For Lan er det kanskje greit å ta buss med to unger som skal på forskjellig barnehage/skole siden hun sannsynligvis har ganske fleksibel arbeidstid eller kan skrive innleggene sine hjemmefra. For oss andre så er det ikke uvanlig at barnehagen er åpen bare en halvtime eller time lenger enn arbeidstiden og da skal det ikke mye forsinkelser til når man må møte fysisk på jobb for å få jobben gjort.

Anonymkode: 7b60e...483

ja det er dette med pisk eller gulrot. MDG gjennomfører den syke politikken med pisk, i stedet for å gjøre det attraktivt og billig, å gjøre gode miljøvalg. Det er en syk blanding av askese, selvpine og fordømmelse av arbeiderklassens behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aksepterer MDG Lans forslag og politikk, fordi hun er ei søt, ung, frisk, deilig, blid og positiv lita snelle som jeg mer enn gjerne kunne sett meg selv putte tissefanten min i.

Hilsen Menn 20-80

Anonymkode: 3b1a4...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Wanda Maximoff skrev:

Ennå mer? På hvilken måte? 

Du kan jo lese forslagene som ble lagt frem i budsjettet, men der var det jo mer satsning på bla. sykkelvei, barnehager, skolen, boligbygging etc. 

Anonymkode: 94059...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Politisk kynisme og grådighet kjenner (som kjent) aldri noen grenser:

 "Folk må kjøre mer kollektivt!" - øker prisene på kollektiv transport.
 "Folk må kjøre diesel-biler!" - øker prisen på dieselbiler.
 "Folk må spise mye sunnere mat!" - øker prisene på sunn mat.  :murvegg:

Anonymkode: 9a36e...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo lese forslagene som ble lagt frem i budsjettet, men der var det jo mer satsning på bla. sykkelvei, barnehager, skolen, boligbygging etc. 

Anonymkode: 94059...a54

Jeg har lest de. Det eneste forskjellene syns jeg er at det skrives mer om det i avisen nå, så derfor jeg spør med hva du mener at det satses mer? Kan du utdype hva du mener med det? Hvor satses det mer i forhold til hva det er gjort tidligere? Kan du komme med noen konkrete sammenligninger til meg i forhold til tidligere og nåværende satsing? 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Jeg har lest de. Det eneste forskjellene syns jeg er at det skrives mer om det i avisen nå, så derfor jeg spør med hva du mener at det satses mer? Kan du utdype hva du mener med det? Hvor satses det mer i forhold til hva det er gjort tidligere? Kan du komme med noen konkrete sammenligninger til meg i forhold til tidligere og nåværende satsing? 

Det står jo i artikler, f. eks: 

http://www.aftenposten.no/osloby/Slik-er-Oslo-budsjettet-for-2017-605530b.html

35 nye lærerstillinger i osloskolen, over 700 nye barnehageplasser, 100 nye årsverk i hjemmetjenesten etc. 

Du må jo faktisk lese/Google litt selv også, jeg er ikke ansatt her for å gi deg ting med teskje. 

Anonymkode: 94059...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo i artikler, f. eks: 

http://www.aftenposten.no/osloby/Slik-er-Oslo-budsjettet-for-2017-605530b.html

35 nye lærerstillinger i osloskolen, over 700 nye barnehageplasser, 100 nye årsverk i hjemmetjenesten etc. 

Du må jo faktisk lese/Google litt selv også, jeg er ikke ansatt her for å gi deg ting med teskje. 

Anonymkode: 94059...a54

Men dette er jo ikke noe nytt at Oslo oppgraderer. Det har jo skjedd hele veien at Oslo utvider både skoler, barnehager osv. Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener det satses spesielt på som ikke har skjedd før for det forrige byrådet har jo også satset og oppgradert Oslo. Kan du komme med noe konkret om hvordan du mener dette byrådet satser mer enn hva det forrige byrådet gjorde og hvilke området de satser mer enn hva det er blitt gjort tidligere?

Dessuten, så linker du til en artikkel som man må betale for. 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skeptisk tidligere og sympatiserte ikke med de under valget. Etter de siste initiativene har jeg blitt mer positiv og tror at dette faktisk kan ha noe for seg. Det er helt sikkert mange som klager over forandringer men i lengden er kanskje dette det beste.

Anonymkode: db681...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha en by overfylt av syklister. Jeg har et par ganger holdt på å få gale syklister rett inn i magen på Karl Johan. Biler har en ihvertfall bedre kontroll på. Har hun tenkt noe på dette i det hele tatt? Folk som går og de som sykler overalt?

Anonymkode: b55d2...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha en by overfylt av syklister. Jeg har et par ganger holdt på å få gale syklister rett inn i magen på Karl Johan. Biler har en ihvertfall bedre kontroll på. Har hun tenkt noe på dette i det hele tatt? Folk som går og de som sykler overalt?

Anonymkode: b55d2...773

Dette skjer fordi Oslo er dårlig tilrettelagt for syklister så de blandes med enten biltrafikk eller gående. Ta en tur til København eller Amsterdam for å se hvordan det skal gjøres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, -jk- skrev:

Dette skjer fordi Oslo er dårlig tilrettelagt for syklister så de blandes med enten biltrafikk eller gående. Ta en tur til København eller Amsterdam for å se hvordan det skal gjøres.

Enig i at Amsterdam er en hyggelig by, men det er en dårlig sammenligning. Uråd å sykle her i Oslo vinterstid. Man burde lagt et ustrødd skispor i sykkelfeltene, vinterstid. Og et spor til sparkstøtting.

Endret av Olaug Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er de budsyklistene det etterhvert har blitt mange av og pizzaleverandørene som også har begynt å sykle. De sykler som galninger for å rekke sine frister. Greit nok av de passer på seg selv og går med hjelm. Men er det meningen at vi som er gående skal også begynne å gå med hjelm for beskyttelse mot dem?

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg faktisk på: hvordan skal bud, pizza, post etc leveres?

Anonymkode: b55d2...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.9.2016 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Ja, det lurer jeg faktisk på: hvordan skal bud, pizza, post etc leveres?

Anonymkode: b55d2...773

Dette er ikke ting de har tenkt på overhodet. Akkurat som hvordan taxi plutselig ble en viktig del av kollektivtilbudet da Lan ble tatt med buksene nede etter å ha droppet bussen og tatt en taxitur isteden.

Nei, i deres verden trenger man ikke vareleveringer eller noe slikt, fordi de vil bli kvitt forbrukersamfunnet. De ser opp til et idealsamfunn der man skal gro all mat man spiser selv. Ironisk nok lever også disse menneskene som ønsker dette midt i en storby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...