Gå til innhold

Flere som irriterer seg over MDG Lans forslag og politikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som skjer er ikke uventet. Skru opp bompengeprisen, gjør parkering dyrt/umulig, ikke gjør noe med veistandard utbygging og dermed bevar køene . Når alle er presset over på tog så økes prisen for togreisen. Sjakk matt. Det er bare å betale.

Og som bonus blir  den nylig innførte eiendomskatten doblet fra neste år. Fra 2-3 promille. Om 3 år er den 7 promille som alle andre som har innført skatten ender på.

For oss som bor utenfor MPG kontrollert område kan faktisk MPG føre til noen gode bilkjøp fremover . Av de 281.000 innenfor Ring 3 så er høstjakta åpnet på  bilister, diesel eiere spesielt. Så når disse innser at de må kvitte seg med dagens bil og kjøpe el.bil/hybrid eller blø. Da blir det trangt i døra når alle skal selge samtidig. Så for oss som bor utenfor og kunne tenke seg en BMW, Mercedes , Range Rover ol. Med diesel så blir det det gode tider.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er forslaget nemlig dette:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lan-marie-nguyen-berg/dyrere-buss-og-bane-flere-sykler-oekte-bompriser-og-faerre-p-plasser/a/23805743/

Hun vil øke kollektivprisene. Hva synes dere om forslaget hennes, og hennes politikk generelt?

 

Anonymkode: b55d2...773

Har inntrykk svar det stort sett er sinte menn som bor langt unna Oslo som irriterer seg. Jeg har aldri stemt Miljøpartiet, men de gjør en kjempejobb i Oslo og heg vurderer sterkt å stemme på dem ved neste lokalvag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, prt90 skrev:

Har inntrykk svar det stort sett er sinte menn som bor langt unna Oslo som irriterer seg. Jeg har aldri stemt Miljøpartiet, men de gjør en kjempejobb i Oslo og heg vurderer sterkt å stemme på dem ved neste lokalvag 

 Hadde jeg vært singel / barnløs og bodd i sentrum. Ikke hatt behov for bil. Selvsagt hadde jeg stemt MPG. La alle de andre betale.....

Det er også verdt å merke seg at alle oss som ikke bor i Oslo, ikke ønsker å besøke Oslo alikevel må betale mye for å få lov til å kun passerer Oslo. Altså Oslo og MPG utnytter sin plassering som veikryss mellom øst-vest, nord-syd til å kreve inn penger. Mye penger vi aldri ser noe til. Om plutselig Stange kommune skulle avgiftsbelegge E6 for alle, siden veien går igjennom kommunen og bruke pengene  til svømmehall?!  Lokalbefolkningen bruker ikke 4 felts motorveg alikevel. Hadde det vært stas for alle byfolk som skulle til Sjusøen/hafjell/lillehammer i påsken?

NB: Hvis du dropper "sinte menn", som billig hersketeknikk, så skal jeg ikke bruke "lille søte pike" om deg. :tongue:

Endret av Commander
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et land som Norge, så er der svært få som orker og gidder å sykle midt på vinteren i 20 blå.. Da skal det være helt umulig å få brukt bilen og trikk/buss/bane/tog er stappfulle. Jeg blir svært provosert at de øker bomprisene med hele 10 kr!!! Det er et latterlig høyt hopp. 10 kr!! Jeg husker da det kostet 12 kr å kjøre gjennom bommen hvor man måtte kaste en 10er og 2 enkroninger den kurven.. Man bommet alltid

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan det går den dagen disse Mdg-fjolsene får barn og etter hvert må finne seg annen jobb. Ikke sikkert det er like kult da.

Problemet med disse folkene er at de evner å se utenfor sin egen lille sone. 

Hadde faktisk ikke trodd at Meg med vilje ville skru opp kollektivprisene. Som om det ikke er dyrt nok fra før.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Å skru opp kollektivprisene er det motsatte av god miljøpolitikk og provoserer meg skikkelig. 

Det ER miljøpolitikk om billettprisen øker 5 kr pr.reise når bompenger og parkering har økt med 75 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Example skrev:

De fortsetter å gjøre Oslo til mindre og mindre attraktivt. Jeg tror vi på sikt vil se et Oslo som i mindre grad kommer til å være attraktivt for større bedrifter å holde til. Det er ikke lange avstander mellom byene på Østlandet, og jeg tror det vil være mer interessant for mange bedrifter å satse utenfor Oslo i større og større grad. 

I mange land i Europa ser svært mange av innbyggerne sine opp til hovedstaden sin som noe de er stolte av, dette gjelder i mindre grad Norge. Det koster skjorta for en familie å dra på dagstur til Oslo, spesielt om man da skal reise kollektivt. Vi snakker et par tusen kroner tur-retur for en familie på fire å ta tog til og fra Oslo fra andre byer på Østlandet. Det i seg selv er ganske uaktuelt for de fleste, men det å ta bilen begynner også å bli i overkant dyrt, og ikke minst vanskelig. 

Jeg har jobbet frivillig med å ta imot utvekslingsstudenter i dette landet i flere år, og et år råd jeg ikke klarer å la være å gi de når de skal reise rundt i landet, unngå Oslo. De aller fleste andre byer av størrelse i Norge er mer verdt å besøke enn Oslo. Det inntrykket får jeg også at de også får når de har vært på sin obligatoriske tur dit. Det er ikke verdt det. Oslo er ikke noe særlig spesielt overhodet, selv om en del innbyggere i byen tror det. 

På sikt tror jeg vi vil se en by som sliter, hvor bedrifter velger å satse utenfor Oslo, og turistnæringen vil minske til byen. Så kan de kose seg med trikk og sykkelstier. Vi andre gidder ikke å bruke tusenlapper for å kave rundt i en relativt stygg by og prøve å forstå ruter-systemet. Da tar vi heller pengene og setter oss på et fly til annen storby i Europa og koser oss der i mye koseligere atmosfære. 

Tviler på at de store bedriftene som er avhengig av en viss representasjon vil flytte ut. Det vil være et minus dersom man får færre småbedrifter dog. 

Ser opp til hovedstaden? Da har du kanskje ikke vært så mye rundt, det er da svært mange i andre land som mener deres egen hovedstad ikke er noe å skryte av, relativt til der de bor selv. Sånn sett føyer innlegget ditt seg inn i rekken av "hovedstaddissing". 

Anonymkode: 94059...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, prt90 skrev:

Har inntrykk svar det stort sett er sinte menn som bor langt unna Oslo som irriterer seg. Jeg har aldri stemt Miljøpartiet, men de gjør en kjempejobb i Oslo og heg vurderer sterkt å stemme på dem ved neste lokalvag 

Det er nok ikke sinte menn som ikke bor i Oslo som irriterer seg men lokalbefolkningen som har bodd i Oslo hele livet. Det snakkes mye om miljø, men partiet ser ikke på Oslo som miljø. Vi har ikke noe ønske om at Oslo som miljø skal bli endret. Noe som gjør at hele Oslo blir snudd på hodet. 

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Commander skrev:

 Hadde jeg vært singel / barnløs og bodd i sentrum. Ikke hatt behov for bil. Selvsagt hadde jeg stemt MPG. La alle de andre betale.....

Det er også verdt å merke seg at alle oss som ikke bor i Oslo, ikke ønsker å besøke Oslo alikevel må betale mye for å få lov til å kun passerer Oslo. Altså Oslo og MPG utnytter sin plassering som veikryss mellom øst-vest, nord-syd til å kreve inn penger. Mye penger vi aldri ser noe til. Om plutselig Stange kommune skulle avgiftsbelegge E6 for alle, siden veien går igjennom kommunen og bruke pengene  til svømmehall?!  Lokalbefolkningen bruker ikke 4 felts motorveg alikevel. Hadde det vært stas for alle byfolk som skulle til Sjusøen/hafjell/lillehammer i påsken?

NB: Hvis du dropper "sinte menn", som billig hersketeknikk, så skal jeg ikke bruke "lille søte pike" om deg. :tongue:

Nå er det faktisk sånn at over halvparten av husstandene i Oslo ikke har bil, og mange av oss er rimelig lei av støy, forurensning, og trafikk-kaos som følge av at alle latsabbene utenbys fra ikke evner å reise kollektivt når de skal inn til byen. Det er faktisk ikke noen menneskerett å fise rundt i en forurensende dieselbil midt i Oslo sentrum.

At prisen på kollektivtransport går opp er selvfølgelig veldig dumt, men det er fryktelig dyrt å grave nye t-bane tuneller. Jeg betaler gladelig noen kroner ekstra for å komme raskere frem, få renere luft og færre biler i sentrum :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, MintyBreeze skrev:

I et land som Norge, så er der svært få som orker og gidder å sykle midt på vinteren i 20 blå.. Da skal det være helt umulig å få brukt bilen og trikk/buss/bane/tog er stappfulle. Jeg blir svært provosert at de øker bomprisene med hele 10 kr!!! Det er et latterlig høyt hopp. 10 kr!! Jeg husker da det kostet 12 kr å kjøre gjennom bommen hvor man måtte kaste en 10er og 2 enkroninger den kurven.. Man bommet alltid

Når var det sist 20 kuldegrader i Oslo sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, prt90 skrev:

Nå er det faktisk sånn at over halvparten av husstandene i Oslo ikke har bil, og mange av oss er rimelig lei av støy, forurensning, og trafikk-kaos som følge av at alle latsabbene utenbys fra ikke evner å reise kollektivt når de skal inn til byen. Det er faktisk ikke noen menneskerett å fise rundt i en forurensende dieselbil midt i Oslo sentrum.

At prisen på kollektivtransport går opp er selvfølgelig veldig dumt, men det er fryktelig dyrt å grave nye t-bane tuneller. Jeg betaler gladelig noen kroner ekstra for å komme raskere frem, få renere luft og færre biler i sentrum :)

Du bor i Oslo sentrum og er lei av støy? Da må du nok starte din egen parti og også forby bylivet.

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, MintyBreeze skrev:

Hvorfor ta alt bokstavelig?

Fordi det er bare tøys at det er problematisk å sykle om vinteren i Oslo. I fjor var det faktisk bare 2 måneder der gjennomsnittstemperaturen var under 0 grader. Og sist vi hadde en lang kuldeperiode (over 14 dager med 10 kuldegrader) var i 1942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Example skrev:

De fortsetter å gjøre Oslo til mindre og mindre attraktivt. Jeg tror vi på sikt vil se et Oslo som i mindre grad kommer til å være attraktivt for større bedrifter å holde til. Det er ikke lange avstander mellom byene på Østlandet, og jeg tror det vil være mer interessant for mange bedrifter å satse utenfor Oslo i større og større grad. 

I mange land i Europa ser svært mange av innbyggerne sine opp til hovedstaden sin som noe de er stolte av, dette gjelder i mindre grad Norge. Det koster skjorta for en familie å dra på dagstur til Oslo, spesielt om man da skal reise kollektivt. Vi snakker et par tusen kroner tur-retur for en familie på fire å ta tog til og fra Oslo fra andre byer på Østlandet. Det i seg selv er ganske uaktuelt for de fleste, men det å ta bilen begynner også å bli i overkant dyrt, og ikke minst vanskelig. 

Jeg har jobbet frivillig med å ta imot utvekslingsstudenter i dette landet i flere år, og et år råd jeg ikke klarer å la være å gi de når de skal reise rundt i landet, unngå Oslo. De aller fleste andre byer av størrelse i Norge er mer verdt å besøke enn Oslo. Det inntrykket får jeg også at de også får når den har vært på sin obligatoriske tur dit. Det er ikke verdt det. Oslo er ikke noe særlig spesielt overhodet, selv om en del innbyggere i byen tror det. 

På sikt tror jeg vi vil se en by som sliter, hvor bedrifter velger å satse utenfor Oslo, og turistnæringen vil minske til byen. Så kan de kose seg med trikk og sykkelstier. Vi andre gidder ikke å bruke tusenlapper for å kave rundt i en relativt stygg by og prøve å forstå ruter-systemet. Da tar vi heller pengene og setter oss på et fly til annen storby i Europa og koser oss der i mye koseligere atmosfære. 

Kanskje er det nettopp det som er poenget! Å gjøre Oslo minst mulig attraktiv å flytte til både for bedrifter og folk flest. Den raskest voksende byen i Europa er nettopp Oslo, så jeg tror deres hemmelig plan er å få flest mulig til å flytte ut på landet, kjøre hestevogn, samle hestens møkk fra veien og gjøre det motsatte av urbanisering av Norge.

 

Men ærlig talt, å øke skatter og avgifter OG billettene for kollektivtrafikk er så blåst og uforståelig som bare en venstreradikal politikk kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, prt90 skrev:

Fordi det er bare tøys at det er problematisk å sykle om vinteren i Oslo. I fjor var det faktisk bare 2 måneder der gjennomsnittstemperaturen var under 0 grader. Og sist vi hadde en lang kuldeperiode (over 14 dager med 10 kuldegrader) var i 1942

Jepp, helt uproblematisk for eldre, syke, uføre, folk med barn  å sykle midt på vinteren. Jeg sitter og ser det for meg også. Jeg ser det faktisk i fart også som på slutten av Benny Hill seriene. Det er fullt gjennomførbart.

:laugh:

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, prt90 skrev:

Det er faktisk ikke noen menneskerett å fise rundt i en forurensende dieselbil midt i Oslo sentrum.

De som jobber i Oslo de jobber kun i Oslo sentrum. Det er ikke sånn at det eksisterer arbeidsplasser i de andre bydelen andre steder enn i sentrum :)

Anonymkode: e86d4...ce8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg for meg Benny Hill Sykle naken. Som han ofte gjorde. Det er jo ikke så kaldt i Oslo om vinteren påstås det.  :rolleyes:Så la oss alle sykle nakne, eldre, syke, uføre, friske alle ihop. 

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå så jeg for meg Benny Hill Sykle naken. Som han ofte gjorde. Det er jo ikke så kaldt i Oslo om vinteren påstås det.  :rolleyes:Så la oss alle sykle nakne, eldre, syke, uføre, friske alle ihop. 

Anonymkode: b55d2...773

Eldre, syke og uføre kan i stor grad ikke hverken kjøre bil selv eller ta seg frem med kollektivtransport, så jeg ser ikke hvordan forslagene fra MdG har så stor innvirkning for denne gruppen. Denne gruppen er ikke avhengige av allmenne transporttjenester men tjenester som TT transporten og tilsvarende tilbud for vanskeligstilte. 

Anonymkode: 94059...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eldre, syke og uføre kan i stor grad ikke hverken kjøre bil selv eller ta seg frem med kollektivtransport, så jeg ser ikke hvordan forslagene fra MdG har så stor innvirkning for denne gruppen. Denne gruppen er ikke avhengige av allmenne transporttjenester men tjenester som TT transporten og tilsvarende tilbud for vanskeligstilte. 

Anonymkode: 94059...a54

Det er mange eldre som tar kollektivtransport. 

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...