Gå til innhold

Får man refusjon på fysioterapi ved fibromyalgi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt diagnostisert med fysioterapi etter mange års smerter. Jeg har tenkt å forsøke fysioterapi i tilkegg til smertebehandling. Men jeg er veldig blank på om jeg har noen rettigheter med denne diagnosen. Jeg er ufør fra før pga annen alvorlig sykdom, så økonomien er ikke den beste. Får man noen slags refusjon for fysioterapi når man har denne diagnosen? Jeg vet jo om det med egenandelstak 2, så spørsmålet er egentlig om man med en slik revmatisk diagnose må betale helt opp til man når det. Pga av annen sykdom, så bruker jeg allerede maks opp til egenandelstak 1, og jeg har i tillegg store medisinutgifter. Synes det er vanskelig å orientere seg i hvilke rettigheter man har.

Håper andre kan dele sine erfaringer :)

Anonymkode: f0157...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp blitt diagnostisert med fibromyalgi etter mange års smerter. Jeg har tenkt å forsøke fysioterapi i tilkegg til smertebehandling. Men jeg er veldig blank på om jeg har noen rettigheter med denne diagnosen. Jeg er ufør fra før pga annen alvorlig sykdom, så økonomien er ikke den beste. Får man noen slags refusjon for fysioterapi når man har denne diagnosen? Jeg vet jo om det med egenandelstak 2, så spørsmålet er egentlig om man med en slik revmatisk diagnose må betale helt opp til man når det. Pga av annen sykdom, så bruker jeg allerede maks opp til egenandelstak 1, og jeg har i tillegg store medisinutgifter. Synes det er vanskelig å orientere seg i hvilke rettigheter man har.

Håper andre kan dele sine erfaringer :)

Anonymkode: f0157...914

Jeg skrev visst fysioterapi, men mente fibromyalgi :)

Anonymkode: f0157...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp blitt diagnostisert med fysioterapi etter mange års smerter. Jeg har tenkt å forsøke fysioterapi i tilkegg til smertebehandling. Men jeg er veldig blank på om jeg har noen rettigheter med denne diagnosen. Jeg er ufør fra før pga annen alvorlig sykdom, så økonomien er ikke den beste. Får man noen slags refusjon for fysioterapi når man har denne diagnosen? Jeg vet jo om det med egenandelstak 2, så spørsmålet er egentlig om man med en slik revmatisk diagnose må betale helt opp til man når det. Pga av annen sykdom, så bruker jeg allerede maks opp til egenandelstak 1, og jeg har i tillegg store medisinutgifter. Synes det er vanskelig å orientere seg i hvilke rettigheter man har.

Håper andre kan dele sine erfaringer :)

Anonymkode: f0157...914

Dessverre gir ikke diagnosen fibromyalgi noen refusjon ved fysioterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Dessverre gir ikke diagnosen fibromyalgi noen refusjon ved fysioterapi.

Det var leit, men takk for svar.

Anonymkode: f0157...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Men antagligvis blir det åpent for alle diagnoser på nyåret da diagnoselisten vil forsvinne. 

Anonymkode: c02f6...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Men antagligvis blir det åpent for alle diagnoser på nyåret da diagnoselisten vil forsvinne. 

Anonymkode: c02f6...4d1

Ble dette besluttet nylig av regjeringen, og kan du vise til dokumetasjon på at de blir gjenomført fra nyttår? 

Anonymkode: 7a582...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://fysio.no/Forbundsforsiden/Aktuelt/Fag-helse-og-arbeidslivspolitikk/Diagnoselisten-for-fysioterapi-foreslaas-fjernet

Så langt jeg kan se, så er ikke dette besluttet enda, men det er en del av forhandlingene/forslagene til nytt statsbudsjett for 2017. Diagnosene finnes vel og på den linken? Jeg har ikke sjekket. 

Anonymkode: 7a582...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Men antagligvis blir det åpent for alle diagnoser på nyåret da diagnoselisten vil forsvinne. 

Anonymkode: c02f6...4d1

Jeg ser i linken at egenandelstak 2 blir lavere, så det er i hvert fall bra. Men synd at diagnoselisten blir fjernet for dem som faller inn under den.

Anonymkode: f0157...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble dette besluttet nylig av regjeringen, og kan du vise til dokumetasjon på at de blir gjenomført fra nyttår? 

Anonymkode: 7a582...5d4

Skrev "antagligvis"

Anonymkode: c02f6...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...