Gå til innhold

Hvordan få bort smerter/verking i vonde øyne?


Karin Elena

Anbefalte innlegg

Jeg skal til øyelege den 4. januar 2017, og det er lenge til. Det gjør veldig vondt i øyene, og underlig nok virker imovane mot det som er sovemedisin jeg -egentlig- skal ta på kvelden og ikke når jeg plutselig har vondt. Har prøvd paracet, paralgin forte, men ingen av de virker. Venter på svar fra sykehuset om svar ang. undersøkelsen jeg fikk der for noen uker siden. Har dere noe tips om vondt i øya..? Når det gjør vondt, så er det så ille at jeg skriker av smerte i flere timer. Naboene og hele Kristiansand har hørt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har så store smerter så kan du jo ikke vente helt til januar med å gå til legen. Da får du jo evt gå privat, hvis du ikke får fremskyndet den timen du har. 

Anonymkode: 44080...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Karin Elena skrev:

Jeg skal til øyelege den 4. januar 2017, og det er lenge til. Det gjør veldig vondt i øyene, og underlig nok virker imovane mot det som er sovemedisin jeg -egentlig- skal ta på kvelden og ikke når jeg plutselig har vondt. Har prøvd paracet, paralgin forte, men ingen av de virker. Venter på svar fra sykehuset om svar ang. undersøkelsen jeg fikk der for noen uker siden. Har dere noe tips om vondt i øya..? Når det gjør vondt, så er det så ille at jeg skriker av smerte i flere timer. Naboene og hele Kristiansand har hørt meg.

Har du prøvd med kunstig tåreveske? Fåes uten resept på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror dette er noe du må snakke med øyelege om. Vi vet ikke hvilke sykdommer det kan være eller hva som hjelper mest. Mulig legen også må revurdere om dette er en større hastesak.

Anonymkode: 4004d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kanskje få en henvisning til MR. Verking i øynene kan komme fra ting som skjer i hodet.

Anonymkode: 69e40...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du så sterke smerter at du må hyle ringer du selvfølgelig 113 eller tar en drosje til legevakten. 

Anonymkode: 42cc6...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Vet du årsaken til hvorfor du har vondt, da? 

Mine øyesmerter går heller ikke bort ved bruk av smertestillende, men jeg vet årsaken da.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...