Gå til innhold

Overvekt og el sykkel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er omtrent 8 km til jobb (med en del bakker). Det går lite busser, og jeg jobber med mat og mennesker, vil ikke komme på jobb svett som bare det! Jeg veier 130 kg, og lurer på hvilke el sykler som tåler dette? Helst under 15000 da jeg ikke har super økonomi :)

Anonymkode: 27f7f...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xxl har fra  8000 kr. Fant ingenting om maxvekt men jo tyngre man er jo større trykk på dekkene som vil påvirke litt. 

Anonymkode: 68530...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte svar på det du spør om, men - noen arbeidsplasser har dusjmuligheter for ansatte, og et avlukke med vask kan gjøre samme nytten. Du er forresten kjempesprek som kan sykle 8 km i kupert terreng, jeg er normalvektig og tenker på noe sånt som uoverkommelig! En annen ting - det gir ikke øyeblikkelig effekt, men hvis du spiser mindre, går du ned i vekt samtidig som du sparer penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på om du får en elsykkel av noe særlig kvalitet til under 15000 kroner. Det som er det mest kritiske punktet med tanke på vekt er hjula. Du må nok be butikken bytte ut hjulsettet som er standard med et mer solid et. Gå i butikken og forhør deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Noen i 2020 som kan anbefale en elsykkel med min 150 kg bruker vekt til 15000? 😊

Anonymkode: 8e2b7...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biltema-el-sykler er opp til 120. 

Anonymkode: 25e62...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ofte ikke at sykkelen ikke tåler vekta di, men at drakraften i motoren begynner å slite. Har en kamerat på ca. 100 kg som irritererer seg over at el-sparkesykler ser ut til å være dimensjonert for folk på halve vekta, og sliter med å komme seg opp bakker når han bruker dem.

Anonymkode: 5e763...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...