Gå til innhold

Lengste ventetid på restaurant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er den lengste ventetiden du har opplevd på restaurant, og hva er det lengste man kan akseptere? Jeg spør fordi vi nylig måtte vente så lenge at vi bare måtte hive i oss maten og løpe da den endelig kom. Fem minutter til så måtte vi enten gått fra regningen eller betalt for mat vi ikke rakk å få. Hva er vanlig praksis?

Anonymkode: 1a916...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe særlig mer enn 20 minutter mener jeg kan defineres som lang ventetid. Har opplevd at det har tatt nesten en time et sted, men da fikk vi vite på forhånd at det kom til å ta litt lenger tid enn normalt, så det var forsåvidt greit.

Endret av Citpensacola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet i en time og et kvarter en gang. 

Blir det mer enn 20 minutter syNS jeg det blir for lenge... 

Anonymkode: d5009...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet en time på pizza(!) enda vi bare var en tre par i restauranten. I tillegg fikk vi feil pizza og feil brus(han jeg var med har diabetes). Synes innen 20-30 min er innafor, litt avhengig av hva slags mat det er snakk om.

Anonymkode: b04ac...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet i 45 min på Dickens i Bergen på å få bestille. Servitørene overså oss hele veien. Prøvde å få øyekontakt uten hell. Gikk til baren for å prøve å bestille men når det var vår tur forsvant servitøren. Dette skjedde flere ganger. Reiste oss og gikk tilslutt. 

Anonymkode: 4b20e...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Citpensacola skrev:

Noe særlig mer enn 20 minutter mener jeg kan defineres som lang ventetid. 

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ventet i en time og et kvarter en gang. 

Blir det mer enn 20 minutter syNS jeg det blir for lenge... 

Anonymkode: d5009...8be

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes innen 20-30 min er innafor, litt avhengig av hva slags mat det er snakk om.

Anonymkode: b04ac...5c4

Ok, da fikk jeg igrunnen bekreftet at 1 time og 40 minutter var i overkant :sprettoy: Iblant får jeg inntrykk av at de har beskjed om å vente til man har drukket opp så man må bestille mer drikke. Men vi ventet og ventet (og ventet) jo, fordi man jo ønsker å ha drikken til maten. Men kunne vi med loven i hånd ha reist oss og gått i dette tilfellet? Dvs lagt igjen penger for colaen og droppet resten? Så et annet par som snakket om at de hadde ventet i 20 minutter på å bestille og håpet det kom noen snart, ellers måtte de gå til toget. Men det er jo annerledes når man ikke har fått bestilt, verre hvis maten er i ovnen (eller på slakteriet, skal vi bedømme ut fra tidsbruken her). 

Anonymkode: 1a916...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, såpass lenge ja. Det er jo helt ekstremt, og i en slik situasjon ville jeg garantert bare gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Ok, da fikk jeg igrunnen bekreftet at 1 time og 40 minutter var i overkant :sprettoy: Iblant får jeg inntrykk av at de har beskjed om å vente til man har drukket opp så man må bestille mer drikke. Men vi ventet og ventet (og ventet) jo, fordi man jo ønsker å ha drikken til maten. Men kunne vi med loven i hånd ha reist oss og gått i dette tilfellet? Dvs lagt igjen penger for colaen og droppet resten? Så et annet par som snakket om at de hadde ventet i 20 minutter på å bestille og håpet det kom noen snart, ellers måtte de gå til toget. Men det er jo annerledes når man ikke har fått bestilt, verre hvis maten er i ovnen (eller på slakteriet, skal vi bedømme ut fra tidsbruken her). 

Anonymkode: 1a916...94e

Jeg synes det er helt innenfor å gå når man ikke har fått maten etter å ha ventet så lenge. Bestilling av mat forutsetter jo at den skal komme innen rimelig tid. 

Anonymkode: 40688...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet en time en gang, men da hadde de ikke klart å få igjennom bestillingen (den rotet de vist bort). Ba da om å få betale for drikken og gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...