Gå til innhold

Kan kvinner jobbe som konduktør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det andre som er dumt er at det ikke er noen verter som serverer mat på togene. Det er bare varmdrikksautomat på mange av dem. Og der er det overpris på varmt vann og pulverkaffe. Det koster like mye som å gå på en café og kjøpe en kopp med traktet kaffe. Og den får man servert i porselen eller steintøy,- mens toget bare har et minimalt pappkrus med håpløst lokk. Utpressing av søvnige togreisende. Dessuten får man kaffen på skjorta, pga lokket og skumpingen.

Hvis man vil ha ekstra ting som å bla i en avis, drikke litt kaffe og lade telefonen, må man betale så mye at man egentlig har betalt for kaffen mere enn to ganger. Og man kan faktisk lade telefonen i en vanlig vogn, også.

Dessuten er det plutselig buss for tog. Da har man betalt for ting som ikke fins i bussen.

Og hva nøyaktig gjør konduktører i buss? For jeg tviler på at det er yrker i Norge som busskonduktør...

Så jeg ville sagt til TS at nei, man kan gjerne ikke være konduktør uansett kjønn, fordi man oftere er reiseleder i buss. :)

Lykke til med kurset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hvilket land er du fra, når du mener kvinner ikke kan ha enkelte jobber.

Det heter ellers fly-kabin.

Det er i Norge et tradisjonelt kivnneyrke å være konduktør. Det samme med å være vert på fly.

Hvilket land jeg kommer fra? Jeg er etnisk norsk, og det der er bare frekt. Jeg har ingen steder påstått at kvinner ikke kan ha enkelte jobber. Jeg spør om kvinner kan jobbe som konduktør. 

Syns jeg fikk mange rare og unødvendige svar her. Jeg formulerte meg kanskje feil. Er det sosialt akseptabelt å jobbe som konduktør om man er kvinne? 

Herregud folk overreagerer. Jeg spurte om dette fordi jeg hr aldri, og fa mener jeg aldri, sett en kvinnelig konduktør. Deg var et uskyldig spørsmål fra ei jente som bor i en liten by.

Anonymkode: acec7...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket land jeg kommer fra? Jeg er etnisk norsk, og det der er bare frekt. Jeg har ingen steder påstått at kvinner ikke kan ha enkelte jobber. Jeg spør om kvinner kan jobbe som konduktør. 

Syns jeg fikk mange rare og unødvendige svar her. Jeg formulerte meg kanskje feil. Er det sosialt akseptabelt å jobbe som konduktør om man er kvinne? 

Herregud folk overreagerer. Jeg spurte om dette fordi jeg hr aldri, og fa mener jeg aldri, sett en kvinnelig konduktør. Deg var et uskyldig spørsmål fra ei jente som bor i en liten by.

Anonymkode: acec7...aba

Kødder du med oss, så får du rare svar, vettu. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt det til og med finnes kvinner som kjører traktor! :sjokkert:

http://www.nationen.no/landbruk/a-tarre-ay-kjare-ned-gjerdestolper-om-ay-vare-jente-som-skal-kjare-traktor/

 

Anonymkode: e3c23...beb

Haha...helt utrolig...ikke sant!?😆 😅 

Kvinnelig konduktører har jeg sett like mange ganger☺😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nå informert, nå nettopp, om at det finnes billettører på busser. Og at de kan være kvinner. Ofte er det dem som kjører bussen som er billettør. Hvis det ikke er elektronisk billettavlesing, da. Men da er vi tilbake til billettkontrollører, igjen. Som også kan være kvinner. De ser somregel stygt på deg, hvis du ikke har billett. Og ilegger gebyr, hvis du ikke betaler en bot på stedet. De aksepterer ikke billettprisen. De har nemlig ambisjoner om preventiv virkning.

Det er også billettører på hurtigbåter og ferger. Og de kan også være kvinner, så framt de kan benytte flytevest.

Vi her i stua syns spørsmålet om hvorvidt rullestolbrukere kan være konduktør, var langt mere givende...

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan kvinner jobbe som konduktører. Mange av dem på togene i Oslo-området. Du kan bli lokfører eller pilot også om du vil, eller kaptein på en båt. Selv jagerflypilot kan du bli selv om du er kvinne. Eller rakettforsker. Eller vaskekone om du foretrekker det. Menn kan også være vaskekoner, men da heter det vaskegubbe. Selv om det politisk korrekte ordet på begge er renholdspersonell. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Knock knock

-Who`s there?

- 1950

-1950 who?

-1950 som ringer for å fortelle at kjønnsroller i arbeidslivet er over.

Anonymkode: 69ad5...8ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Salka skrev:

Selvfølgelig kan kvinner jobbe som konduktører. Mange av dem på togene i Oslo-området. Du kan bli lokfører eller pilot også om du vil, eller kaptein på en båt. Selv jagerflypilot kan du bli selv om du er kvinne. Eller rakettforsker. Eller vaskekone om du foretrekker det. Menn kan også være vaskekoner, men da heter det vaskegubbe. Selv om det politisk korrekte ordet på begge er renholdspersonell. 

:fnise:

Takker. Jeg har lurt mye på det der. Jeg tenkte på vaskedame og vaskemann. Men så fikk jeg vite om vaskebjørner... Så da tok jeg ibruk ordet "renholder."

 

(Hvem vil ha en bjørn inne i et klasserom for å moppe gulvet, lizm. Bjørner er farlige. Spesielt de kvinnelige, når de har barn.)

 

Nb. Jeg har faktisk lurt på hva som tilsvarte vaskedame. Vaskegubbe var så innlysende at jeg føler IQ'en mangle av at jeg ikke kom på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket land jeg kommer fra? Jeg er etnisk norsk, og det der er bare frekt. Jeg har ingen steder påstått at kvinner ikke kan ha enkelte jobber. Jeg spør om kvinner kan jobbe som konduktør. 

Syns jeg fikk mange rare og unødvendige svar her. Jeg formulerte meg kanskje feil. Er det sosialt akseptabelt å jobbe som konduktør om man er kvinne? 

Herregud folk overreagerer. Jeg spurte om dette fordi jeg hr aldri, og fa mener jeg aldri, sett en kvinnelig konduktør. Deg var et uskyldig spørsmål fra ei jente som bor i en liten by.

Anonymkode: acec7...aba

Etnisk norsk, my ass!

Du sier det jo IGJEN: sosialt akseptabelt at en kvinne jobber som konduktør.....

Hvorfor skulle ikke det være mulig? Fordi kvinner har mensen? Jeeezzzzz.....vi er i 2016, ikke 1900. Dette er flaut!

Anonymkode: 8b18f...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket land jeg kommer fra? Jeg er etnisk norsk, og det der er bare frekt. Jeg har ingen steder påstått at kvinner ikke kan ha enkelte jobber. Jeg spør om kvinner kan jobbe som konduktør. 

Syns jeg fikk mange rare og unødvendige svar her. Jeg formulerte meg kanskje feil. Er det sosialt akseptabelt å jobbe som konduktør om man er kvinne? 

Herregud folk overreagerer. Jeg spurte om dette fordi jeg hr aldri, og fa mener jeg aldri, sett en kvinnelig konduktør. Deg var et uskyldig spørsmål fra ei jente som bor i en liten by.

Anonymkode: acec7...aba

Hva i all verden er "sosialt akseptert"? :blink:

 

Anonymkode: a5c2b...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tøytigern skrev:

:fnise:

Takker. Jeg har lurt mye på det der. Jeg tenkte på vaskedame og vaskemann. Men så fikk jeg vite om vaskebjørner... Så da tok jeg ibruk ordet "renholder."

 

(Hvem vil ha en bjørn inne i et klasserom for å moppe gulvet, lizm. Bjørner er farlige. Spesielt de kvinnelige, når de har barn.)

 

Nb. Jeg har faktisk lurt på hva som tilsvarte vaskedame. Vaskegubbe var så innlysende at jeg føler IQ'en mangle av at jeg ikke kom på det.

Denne betegnelsen om renholdere leste jeg engang i en Dagbladet-spalte: Linoleumsterapeuter. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte at når jeg er ferdig med utdanningen så vil jeg ta et lite kurs i noe jeg kan jobbe i en stund (2 år kanskje). Enten jobbe i fly kabinett (???) eller som konduktør eller lignende. Jeg har lest litt om å jobbe som konduktør, og syns det virker gøy og annerledes (Jeg er ikke en person for A4 livet). Jeg bare lurer på om det finnes kvinnelige konduktører? Jeg har tatt tog en del ganger, men aldri sett noen kvinner som jobber som det... Syns det er litt rart.

Anonymkode: acec7...aba

Sett flere ganger det er kvinner som konduktør, og jeg tar ikke ofte tog😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en morsom tråd, med er veldig rart spørsmål fra ts. Men jeg syns ærlig folk er litt for frekke. Her kommer den negative og stygge siden av KG tydelig frem. Ro dere ned, og svar ja eller nei på et enkelt spørsmål.

Ts, ja, det er sosialt akseptabelt å jobbe som konduktør selv som kvinne. Du har kanskje ikke sett mange, men det er faktisk mange av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Arabella skrev:

Denne betegnelsen om renholdere leste jeg engang i en Dagbladet-spalte: Linoleumsterapeuter. :ler:

:fnise:

Har også hørt betegnelsene "moppbefordrer" og "gulv- og overflatekosmetolog." :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Spiteful skrev:

Dette var en morsom tråd, med er veldig rart spørsmål fra ts. Men jeg syns ærlig folk er litt for frekke. Her kommer den negative og stygge siden av KG tydelig frem. Ro dere ned, og svar ja eller nei på et enkelt spørsmål.

Ts, ja, det er sosialt akseptabelt å jobbe som konduktør selv som kvinne. Du har kanskje ikke sett mange, men det er faktisk mange av de

Moah ha ha.

Denne tråden er ikke i nærheten av hva Kg's stygge side ligner på en gang.

Dette er "La oss mate det snille trollet"-siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2016 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er "sosialt akseptert"? :blink:

 

Anonymkode: a5c2b...4b1

Jeg spør på nytt jeg: Kan noen forklare meg hva de mener når de sier at et yrke er "sosialt akseptert" for kvinner?

Hva er det motsatte, og hva er det som gjør at et yrke er "sosialt akseptert" eller ikke?

Anonymkode: 2dce1...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27. september 2016 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Dere har jernbanestasjon i Tromsø, hilsen Bodø.

Anonymkode: e854d...41a

Uteplassen ja😂 

Anonymkode: f0522...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2016 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Bergensbanen da?

Anonymkode: ac550...249

  • Bergensbanen, Flåmsbanen, Raumabanen og Sørlandsbanen (Egentlig Jærbanen da).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...