Gå til innhold

Sjefen min er en skikkelig drittsekk...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sender han en mail i dag om en sak som vi har snakket om tidligere, som må gjøres i løpet av uka.

Får svar om at dette må gis beskjed til han om en uke før, slik at han fikk tatt kontakt med de de gjelder.

Jeg svarer at det er greit, og spør om han kan ta kontakt med leverandør, slik at vi får sendt det vi skal i løpet av denne uka.

Jeg får da til svar at "Det var vel i grunnen det jeg skrev".. -Ikke noe mer enn det..

Jeg svarer at det var i grunnen ikke det det sto, men at han nå hadde fått beskjed om at det kunne gjøres.. (Jeg forsto det første svaret hans som en oppfordring for senere system og logistikk)

Han svarer da "Jo, i grunnen" .. 

 

Det er mulig det ikke kommer godt frem her, men han kommer alltid med slike frekke svar . Jeg har ikke svart han på dette, for jeg tenker at jeg ikke orker å synke ned på hans nivå.. Men dette er ikke første gangen, og kommer ikke til å bli siste..

Hva hadde dere svart / gjort?

 

Anonymkode: 2c063...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sender han en mail i dag om en sak som vi har snakket om tidligere, som må gjøres i løpet av uka.

Får svar om at dette må gis beskjed til han om en uke før, slik at han fikk tatt kontakt med de de gjelder.

Jeg svarer at det er greit, og spør om han kan ta kontakt med leverandør, slik at vi får sendt det vi skal i løpet av denne uka.

Jeg får da til svar at "Det var vel i grunnen det jeg skrev".. -Ikke noe mer enn det..

Jeg svarer at det var i grunnen ikke det det sto, men at han nå hadde fått beskjed om at det kunne gjøres.. (Jeg forsto det første svaret hans som en oppfordring for senere system og logistikk)

Han svarer da "Jo, i grunnen" .. 

 

Det er mulig det ikke kommer godt frem her, men han kommer alltid med slike frekke svar . Jeg har ikke svart han på dette, for jeg tenker at jeg ikke orker å synke ned på hans nivå.. Men dette er ikke første gangen, og kommer ikke til å bli siste..

Hva hadde dere svart / gjort?

 

Anonymkode: 2c063...ed0

Spurt om han trengte hjelp til noe, høres ut som en middelaldrende mann i livskrise.

Anonymkode: 0d2f1...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det tror jeg at jeg bare hadde svart "OK". Skjønner ikke at de som er dårligst på kommunikasjon her i verden er de som blir sjefer! Min sjef er også håpløs på det. Liker heldigvis sjefen min sånn generelt, vedkommende er en hyggelig person, men når det kommer til å gi beskjeder og annen kommunikasjon, så er sjefen min håpløs! Blir skikkelig irritert, men svarer jo som regel bare noe hyggelig tilbake. Noen ganger kan jeg være litt kort, og noen ganger er jeg også direkte. Avhenger av hvor irritert jeg blir over den håpløse kommunikasjonen. Hvis dette er noe som plager deg på lang sikt ville jeg byttet jobb :) selv skal jeg bytte jobb om et drøyt halvår og gleder meg allerede!

Anonymkode: 0aad7...44b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig synes jeg ikke det var særlig frekt?

Han skriver at han må ha beskjed en uke før slik at han kan si ifra til de det gjelder og du svarer med at han må ta kontakt med leverandør; "de det gjelder" er vel i dette tilfellet ensbetydende med "leverandør"? Så da var det vel faktisk det han skrev?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sender han en mail i dag om en sak som vi har snakket om tidligere, som må gjøres i løpet av uka.

Får svar om at dette må gis beskjed til han om en uke før, slik at han fikk tatt kontakt med de de gjelder.

Jeg svarer at det er greit, og spør om han kan ta kontakt med leverandør, slik at vi får sendt det vi skal i løpet av denne uka.

Jeg får da til svar at "Det var vel i grunnen det jeg skrev".. -Ikke noe mer enn det..

Jeg svarer at det var i grunnen ikke det det sto, men at han nå hadde fått beskjed om at det kunne gjøres.. (Jeg forsto det første svaret hans som en oppfordring for senere system og logistikk)

Han svarer da "Jo, i grunnen" .. 

Anonymkode: 2c063...ed0

Du repeterer jo deg selv, i følge det jeg selv forstod. Først skriver han jo at han må ha beskjed en uke før slik at han får tatt kontakt med de det gjelder (altså leverandører etc), og så skriver du til svar at han kan ta kontakt med leverandør (som han nettopp har skrevet at han skulle gjøre).

Altså, jeg sier ikke at det er greit å svare en ansatt på den måten (ganske passivt aggressivt). Kanskje du kan spørre han rett ut om det er noe i veien, siden du får et lite inntrykk av at han snakker litt over deg.

Anonymkode: 3b00b...18d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fireball skrev:

For å være helt ærlig synes jeg ikke det var særlig frekt?

Han skriver at han må ha beskjed en uke før slik at han kan si ifra til de det gjelder og du svarer med at han må ta kontakt med leverandør; "de det gjelder" er vel i dette tilfellet ensbetydende med "leverandør"? Så da var det vel faktisk det han skrev?

Saken er at han opplyser om at han vil ha det slik fremover, ikke at han faktisk hadde tatt kontakt denne gangen, (Jeg sendte nemlig mailen i dag, altså er det ikke en ukes varsel, derfor svarte jeg og spurte om han kunne gjøre det...)

Anonymkode: 2c063...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du repeterer jo deg selv, i følge det jeg selv forstod. Først skriver han jo at han må ha beskjed en uke før slik at han får tatt kontakt med de det gjelder (altså leverandører etc), og så skriver du til svar at han kan ta kontakt med leverandør (som han nettopp har skrevet at han skulle gjøre).

Altså, jeg sier ikke at det er greit å svare en ansatt på den måten (ganske passivt aggressivt). Kanskje du kan spørre han rett ut om det er noe i veien, siden du får et lite inntrykk av at han snakker litt over deg.

Anonymkode: 3b00b...18d

Poenget er at han ikke skrev at han HADDE tatt kontakt, men at han trengte en ukes varsel.. Jeg ga han beskjed under en uke før, derfor måtte jeg forsikre meg om at det var ok...

Han kunne jo i grunn bare svart at det var i orden, men isteden er han frekk og nedlatende syntes jeg.. Jeg kjenner jo igjen han fra tidligere, så dette er sånn han svarer bestandig...

Anonymkode: 2c063...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han har oppdaget at du sitter på KG i arbeidstiden.

Anonymkode: a312e...a2f

Det kan hende.. Men siden jeg har både lunsj og 5-minuttere, så har han vel ikke noe å si på det ihvertfall ;) 

Anonymkode: 2c063...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittsekk blir man vel ikke pga dårlig kommunikasjon - som forøvrig er noe begge parter har ansvar for, både sender og mottager. Men jeg er enig i at den kommunikasjonen du viser til er dårlig, fra begge parter. Dersom du for eksempel hadde startet e-mailen med referanse til tidligere samtaler om dette temaet, så henvist til hva som må gjøres mtp underleverandører og stils spørsmål ved fremdrift ville du fått en mer konstruktiv ramme rundt epostene tror jeg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot skrev:

Drittsekk blir man vel ikke pga dårlig kommunikasjon - som forøvrig er noe begge parter har ansvar for, både sender og mottager. Men jeg er enig i at den kommunikasjonen du viser til er dårlig, fra begge parter. Dersom du for eksempel hadde startet e-mailen med referanse til tidligere samtaler om dette temaet, så henvist til hva som må gjøres mtp underleverandører og stils spørsmål ved fremdrift ville du fått en mer konstruktiv ramme rundt epostene tror jeg ;)

Mailen jeg sendte omhandlet mye mer enn dette. Jeg visste blant annet ikke at det var han som skulle sende ut den listen, så den ble sendt til flere mottakere.. Hvorpå jeg spør om han kunne sende ut listen, etter at jeg fikk svar på at han måtte ha en ukes varsel på det...

Han er en drittsekk, men ikke bare ut i fra dette.. Men dette er bare toppen av isfjellet.. Jeg viste for øvrig mailen til mine kolleger, som hadde samme oppfattelsen som meg.. (Vanskelig å ikke kunne gjengi alt slik at dere forstår, men må holde tilbake litt anonymitet her.. )

Anonymkode: 2c063...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ille om dere går rundt og snakker om hvor ille sjefen er uten å si noe til sjefen for å bedre situasjonen. Man har et ansvar selv for sin arbeidshverdag i stor grad også. Og hvis sjefen virkelig er drittsekk er dette kanskje ennå viktigere enn hvis han bare hadde en dårlig dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carrot skrev:

Det er ille om dere går rundt og snakker om hvor ille sjefen er uten å si noe til sjefen for å bedre situasjonen. Man har et ansvar selv for sin arbeidshverdag i stor grad også. Og hvis sjefen virkelig er drittsekk er dette kanskje ennå viktigere enn hvis han bare hadde en dårlig dag. 

Jeg har hatt møte med han tidligere angående dette. Uten bedring. De andre på arb.plassen er redd for han, og tør ikke si noe. Sånn har det dessverre blitt.. Jeg søker jobber som bare det, men det er virkelig ikke så lett å få napp.. Så i mellomtiden må man jo prøve å holde ut.. 

Anonymkode: 2c063...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mellomtiden er det vel bedre å ta tak i situasjonen enn å "holde ut" ? Hva med å ta det opp, si at du oppfatter hans svar som krasst og ufint og spør hva han selv tenker? Spør hvordan han forventer at du og andre skal reagere på hans utspill osv - ansvarliggjør, hver gang og samtidig selv ta ansvar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du repeterer jo deg selv, i følge det jeg selv forstod. Først skriver han jo at han må ha beskjed en uke før slik at han får tatt kontakt med de det gjelder (altså leverandører etc), og så skriver du til svar at han kan ta kontakt med leverandør (som han nettopp har skrevet at han skulle gjøre).

Altså, jeg sier ikke at det er greit å svare en ansatt på den måten (ganske passivt aggressivt). Kanskje du kan spørre han rett ut om det er noe i veien, siden du får et lite inntrykk av at han snakker litt over deg.

Anonymkode: 3b00b...18d

Det er jo to sider: Sjefen ønsker beskjed på slike forespørsler en uke før. Det er jo for så vidt greit, og noe man som ansatt skriver bak øret til neste gang. 

Men man kan ikke bare unnlate å gjøre det når forespørselen kommer litt sent. Ja, kjipt å få beskjed for sent, kjipt å kanskje måtte nedprioritere noe annet. Men sånn er det for mange i yrkeslivet, og hvis du i tillegg er sjef hadde jeg forventet at du faktisk tok tak i det og gjorde det raskt. 

Er du sjef - act like one og få jobben gjort!!

Anonymkode: 6ea0e...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

I mellomtiden er det vel bedre å ta tak i situasjonen enn å "holde ut" ? Hva med å ta det opp, si at du oppfatter hans svar som krasst og ufint og spør hva han selv tenker? Spør hvordan han forventer at du og andre skal reagere på hans utspill osv - ansvarliggjør, hver gang og samtidig selv ta ansvar?

Det er jo ikke alltid det hjelper å ta tak i situasjonen. Jeg hadde en leder i en annen jobb som ikke kunne ta noe kritikk og satte seg på bakbeina.

Mellomledere er "eksperter" på å ignorere de under seg og løpe ærender for de over deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Det er jo ikke alltid det hjelper å ta tak i situasjonen. Jeg hadde en leder i en annen jobb som ikke kunne ta noe kritikk og satte seg på bakbeina.

Mellomledere er "eksperter" på å ignorere de under seg og løpe ærender for de over deg.

Dette svaret minner meg litt om en "offerholdning" og er nok en som ikke hjelper i en slik situasjon. Det tillegger andre holdninger de kanskje ikke har en gang ut fra et syn på ledere som mer opptatt av å komme seg opp og frem enn å gjøre en god jobb, noe jeg slett ikke tror er tilfelle. Tvert imot tror jeg de fleste mellomledere og ledere generelt ønsker gjøre en god jobb - selv om det innebærer å irettesette eller implementere mot en ansatt sine ønsker. At den ansatte oppfatter det som kritikk, at sjefen er vanskelig osv er ofte et tegn på motvilje mot endringer for eksempel.

Det er utvilsomt en fordel å kunne sette ting på agendaen med god kommunikasjon, åpen og løsningsorientert - ikke nødvendigvis med ønske om å "vinne" diskusjonen med sjefen.

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig se den eksakte ordlyden av epostutvekslingen deres. Du har gjengitt alt som en "så skrev jeg-så svarte han"-greie bortsett fra den éne setningen du mener vi skal dømme han på. Jeg har en følelse av at du ikke skrev så ordentlig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sender han en mail i dag om en sak som vi har snakket om tidligere, som må gjøres i løpet av uka.

Får svar om at dette må gis beskjed til han om en uke før, slik at han fikk tatt kontakt med de de gjelder.

Jeg svarer at det er greit, og spør om han kan ta kontakt med leverandør, slik at vi får sendt det vi skal i løpet av denne uka.

Jeg får da til svar at "Det var vel i grunnen det jeg skrev".. -Ikke noe mer enn det..

Jeg svarer at det var i grunnen ikke det det sto, men at han nå hadde fått beskjed om at det kunne gjøres.. (Jeg forsto det første svaret hans som en oppfordring for senere system og logistikk)

Han svarer da "Jo, i grunnen" .. 

 

Det er mulig det ikke kommer godt frem her, men han kommer alltid med slike frekke svar . Jeg har ikke svart han på dette, for jeg tenker at jeg ikke orker å synke ned på hans nivå.. Men dette er ikke første gangen, og kommer ikke til å bli siste..

Hva hadde dere svart / gjort?

 

Anonymkode: 2c063...ed0

Frekt?

Kan ikke se noe galt eller frekt i sjefen din sine svar.

Om du ikke trives, finn deg en annen jobb.

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...