Gå til innhold

Hva ber jeg frisøren om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tykt og bølgete hår. Det kruser seg lett og blir stort. Hadde jeg klippet det til nakken, så hadde det mest sannsynlig stått rett ut og jeg hadde sett ut som enten Karius eller Baktus. 

Jeg har pr idag hår til midt på ryggen, men siden det er så tykt og jeg sliter med tørt hår, så koster det meg mye i sjampo, balsam og hårkurer. Jeg må bruke dyre produkter (vel, dyrt for meg, 250 kr for en sjampo) for å få OK hår. Og jeg er litt lei av at håret er tungt etc. Så ønsker kortere hår, men ønsker ikke å se ut som en sopp heller. Hva kan jeg be frisøren gjøre for hår til litt under skuldrene, som samtidig ikke blir digert? Orker ikke å rette det ut hver dag, og realistisk sett vil jeg ha det mye i hestehale eller "bun", for jeg har småbarn og trenger å ha håret vekk fra ansiktet, ofte :) Men jeg vil jo kunne ha det løst uten at det står til alle kanter eller ser rart ut. Jeg kler langt hår, men orker det ikke... Tenkte på det istad da jeg stod i dusjen og måtte ha sikkert 3 dl med sjampo for å få håret rent. 

Anonymkode: adbaf...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klipp av det slitte/litt kortere og be om å få det klippet opp litt så bølgene dine kommer litt mer frem? Da får du mindre tungt hår, og selvsagt mindre hår å vaske.

Anonymkode: 97d9e...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste er jo faktisk å gå til en frisør som har god kjennskap til denne hårtypen og spørre hva hun kan gjøre for å få det slik du vil. 

Å tynne det ut i lengdene kan for øvrig være et alternativ. 

 

Anonymkode: 649ad...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2016 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har tykt og bølgete hår. Det kruser seg lett og blir stort. Hadde jeg klippet det til nakken, så hadde det mest sannsynlig stått rett ut og jeg hadde sett ut som enten Karius eller Baktus. 

Jeg har pr idag hår til midt på ryggen, men siden det er så tykt og jeg sliter med tørt hår, så koster det meg mye i sjampo, balsam og hårkurer. Jeg må bruke dyre produkter (vel, dyrt for meg, 250 kr for en sjampo) for å få OK hår. Og jeg er litt lei av at håret er tungt etc. Så ønsker kortere hår, men ønsker ikke å se ut som en sopp heller. Hva kan jeg be frisøren gjøre for hår til litt under skuldrene, som samtidig ikke blir digert? Orker ikke å rette det ut hver dag, og realistisk sett vil jeg ha det mye i hestehale eller "bun", for jeg har småbarn og trenger å ha håret vekk fra ansiktet, ofte :) Men jeg vil jo kunne ha det løst uten at det står til alle kanter eller ser rart ut. Jeg kler langt hår, men orker det ikke... Tenkte på det istad da jeg stod i dusjen og måtte ha sikkert 3 dl med sjampo for å få håret rent. 

Anonymkode: adbaf...9e6

De pleier å tynne håret. I tillegg kan du ta en keratinbehandling, den temmer brusete hår og får det til å bli lettere å håndtere uten å stå rett ut. Du kan også bruke rettetang.

Anonymkode: b413c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...