Gå til innhold

Underlivshygiene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, inspirert av den andre tråden, så må jeg bare høre hvor nøye dere er der.

Interessant også å vite om dere ofte har sex.

For om jeg har sex, da føler jeg meg mer skitten og MÅ vaske meg godt etterpå, men utenom når jeg har mens osv, så vasker jeg meg ikke nedentil hver dag, med mindre jeg føler det er veldig klamt der, at det lukter eller noe... jeg pleier å ha veldig lite utflod, tørker meg godt etter toalettbesøk, og det lukter ikke noe...

men så ser jeg andre som vasker skjeden, klitorisen, mellom leppene osv - og med ph-nøytral såpe og greier... og så klapper tørt osv.

Hmmmmmmmmm

og bruker dere truseinnlegg? Jeg bruker det bare på slutten av mensen, har lite utflod og bytter undertøy hver dag.

Hvor ofte bytter dere undertøy?

Anonymkode: 65a50...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Haha, inspirert av den andre tråden, så må jeg bare høre hvor nøye dere er der.

Interessant også å vite om dere ofte har sex.

For om jeg har sex, da føler jeg meg mer skitten og MÅ vaske meg godt etterpå, men utenom når jeg har mens osv, så vasker jeg meg ikke nedentil hver dag, med mindre jeg føler det er veldig klamt der, at det lukter eller noe... jeg pleier å ha veldig lite utflod, tørker meg godt etter toalettbesøk, og det lukter ikke noe...

men så ser jeg andre som vasker skjeden, klitorisen, mellom leppene osv - og med ph-nøytral såpe og greier... og så klapper tørt osv.

Hmmmmmmmmm

og bruker dere truseinnlegg? Jeg bruker det bare på slutten av mensen, har lite utflod og bytter undertøy hver dag.

Hvor ofte bytter dere undertøy?

Anonymkode: 65a50...a85

Jeg bruker forøvrig ALDRI såpe der nede, kun lunkent vann fra dusjen.

Anonymkode: 65a50...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker intimsåpe og vasker nedentil (de utvendige strukturene selvsagt) hver dag fordi jeg får soppinfeksjon om jeg ikke gjør det, og derfor sier alle legene og gynekologene jeg har spurt at det er viktig å gjøre for min del. Etter sex bruker jeg MultiGyn Actigel fordi hvis ikke får jeg soppinfeksjon. Skifter undertøy hver dag også selvfølgelig. 

Hva andre velger å gjøre bryr jeg meg ikke om. Så lenge det funker for dem er det supert. 

Anonymkode: 760ed...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker intimsåpe og vasker nedentil (de utvendige strukturene selvsagt) hver dag fordi jeg får soppinfeksjon om jeg ikke gjør det, og derfor sier alle legene og gynekologene jeg har spurt at det er viktig å gjøre for min del. Etter sex bruker jeg MultiGyn Actigel fordi hvis ikke får jeg soppinfeksjon. Skifter undertøy hver dag også selvfølgelig. 

Hva andre velger å gjøre bryr jeg meg ikke om. Så lenge det funker for dem er det supert. 

Anonymkode: 760ed...733

Jeg har hørt man kan få soppinfeksjoner om man vasker seg ofte nedentil med såpe, også intimsåpe! Fordi man forstyrrer miljøet nedentil.

Om man får sopp, så er det supert å smøre med naturell yoghurt. 
Det er kun en gang i livet jeg har hatt sopp, smurte med yoghurt en gang - og det forsvant dagen etter!
Vasker kun med vann. 

Anonymkode: 65a50...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt man kan få soppinfeksjoner om man vasker seg ofte nedentil med såpe, også intimsåpe! Fordi man forstyrrer miljøet nedentil.

Om man får sopp, så er det supert å smøre med naturell yoghurt. 
Det er kun en gang i livet jeg har hatt sopp, smurte med yoghurt en gang - og det forsvant dagen etter!
Vasker kun med vann. 

Anonymkode: 65a50...a85

Men skjønner du ikke at du ikke har samme underliv som alle andre? Jeg skal love deg at det du har hørt funker (og som jeg forøvrig har prøvd, for før jeg brukte intimsåpe og multigyn hadde jeg kronisk soppinfeksjon og prøvde alt som eksisterer av kjerringråd) ikke vil fungere på meg, for jeg har en sykdom som gjør at jeg er utsatt. Jeg blir litt irritert av holdningen din, for det virker som om at du faktisk tror du kan mer enn en haug med gynekologer og flere allmennleger som kjenner til meg litt bedre enn det du gjør. 

Vet også om en del andre som opplever at de ikke har mer problem med sopp når de begynner med intimsåpe. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: 760ed...733

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alle kriker og kroker hver dag med vanlig ph-nøytral dusjsåpe. Aldri hatt sopp.

Anonymkode: e9d18...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men så ser jeg andre som vasker skjeden, klitorisen, mellom leppene osv - og med ph-nøytral såpe og greier... og så klapper tørt osv.

Hvor ser du dette? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, applestories skrev:

Hvor ser du dette? :klo: 

Studerer i dusjen på svømmehallen vel :D neida, ser de diskuterer det i forum :)

Anonymkode: 65a50...a85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. september 2016 at 21.40, AnonymBruker skrev:

Haha, inspirert av den andre tråden, så må jeg bare høre hvor nøye dere er der.

Interessant også å vite om dere ofte har sex.

For om jeg har sex, da føler jeg meg mer skitten og MÅ vaske meg godt etterpå, men utenom når jeg har mens osv, så vasker jeg meg ikke nedentil hver dag, med mindre jeg føler det er veldig klamt der, at det lukter eller noe... jeg pleier å ha veldig lite utflod, tørker meg godt etter toalettbesøk, og det lukter ikke noe...

men så ser jeg andre som vasker skjeden, klitorisen, mellom leppene osv - og med ph-nøytral såpe og greier... og så klapper tørt osv.

Hmmmmmmmmm

og bruker dere truseinnlegg? Jeg bruker det bare på slutten av mensen, har lite utflod og bytter undertøy hver dag.

Hvor ofte bytter dere undertøy?

Anonymkode: 65a50...a85

Å ikke vaske seg nedentil er uhygienisk, etter mitt skjønn er det ekkelt. Jeg er selv avhengig av å dusje hver dag, men hadde jeg måtte velge mellom dusj eller nedentilvask hadde jeg valgt det siste. Håper ikke du forventer at mannen din skal utføre oralsex på deg onsdag kveld når du ikke har dusjet siden mandag. Usj og æsj! Det er kriker og kroker der nede, og folder. Og jo, det blir lukt, selv om du kanskje ikke kjenner det selv. Man kjenner heller ikke sin egen svettelukt. Du klarer ikke å fjerne alle rester av urin med bare papir. Og du svetter der nede, selv om du mener noe annet selv. At folk kan være så grisete! Intimsåpe er skånsomt for de fleste underliv. Selv om mange ikke bruker det. Bruker selv vivag intimvask. 

Anonymkode: 49fbe...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hver morgen etter å ha blitt ferdig med avføring. Vasker med asan og skyller godt med dusjhodet, både vulva og rundt anus.

Anonymkode: d5fdb...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...