Gå til innhold

Gå ett semester av bachelor, studiepoeng?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Bare lurer på hvordan det er med studiepoeng om man "dropper ut" etter første semester. Har 1 emne som jeg har eksamen i til jul og er ferdig med etter det. Om jeg består den, vil jeg få noe studiepoeng selvom jeg slutter til jul og ikke fullfører bacheloren?

Anonymkode: 42314...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg består den, vil jeg få noe studiepoeng selvom jeg slutter til jul og ikke fullfører bacheloren?

Ja, du får de studiepoengene eksamen tilsvarer. Dette må du nesten vite selv, det er jo du som tar faget.

Anonymkode: abbb1...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om du mener poeng som kommer med i beregningen av snittet ditt for å søke nye studier til neste år? Du får 2 poeng for fullført årsenhet, men tror ikke du får noe for et halvt år.

Anonymkode: 90c29...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om du mener poeng som kommer med i beregningen av snittet ditt for å søke nye studier til neste år? Du får 2 poeng for fullført årsenhet, men tror ikke du får noe for et halvt år.

Anonymkode: 90c29...e2d

Man får ett poeng for et halvt år.

Anonymkode: 3d4d2...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

Faget mitt gir meg 12 studiepoeng til jul ved bestått eksamen. Mener å ha lest at man må ha 30 studiepoeng på et halvår dersom man skal få 1 poeng for det..? Eller?

Anonymkode: 42314...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her,

Faget mitt gir meg 12 studiepoeng til jul ved bestått eksamen. Mener å ha lest at man må ha 30 studiepoeng på et halvår dersom man skal få 1 poeng for det..? Eller?

Anonymkode: 42314...7e2

Jo, det stemmer. Man får 2 poeng for 60 studiepoeng, og 1 poeng for 30.

Anonymkode: 3d4d2...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...