Gå til innhold

Mensen, men gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mensen mandag forrige uke. Den var litt rar, blødde mindre enn normalt, men hadde smertene som jeg pleier, dog litt mildere enn vanligvis. Hadde også vondt bare en dag, de andre dagene bare blødde jeg. 

Har vært kvalm siden fredag. Det kommer i bølger, jeg blir uvel, svimmel og føler for å kaste opp, men så langt kommer jeg aldri. Jeg har fått akutt blodtrykks-fall i det siste, så jeg må alltid ha med meg en banan i veksa i tilfelle. Har hatt det før også, og da var jeg gravid... I tillegg har jeg murringer i magen, som stråler nedover begge beina. Veit det bare er å ta en test, men jeg kan ikke forstå det hvis jeg skulle være gravid, til tross for at jeg fikk mensen forrige uke... Det enste symptomet jeg ikke har, men som jeg jeg har hatt før, er ømme og såre pupper, de er som de pleier. Er det noen her inne som har opplevd noe lignende, og faktisk vært gravide? Er ingen prøver, så det er i såfall et arbeidsuhell. 

Anonymkode: 36691...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppdaget at jeg var gravid med å fossblø mer enn normal mens fikk hastetime hos gynekologen som sa at jeg var gravid i uke 8. Det varte kun en uke og fikk ikke blødninger igjen. Lykke til med testingen! :):):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banan mot akutt blodtrykks-fall?? :klo:

Anonymkode: 4e752...ae6

Får opp blodsukkeret mitt :P må ikke være banan, men det blir som regel det allikevel. 

Takk for svar. Må nok bare ta en test. Men kjemisk graviditet? Hva er det? Og vil en test være positiv i morgen hvis det er det jeg har?

Anonymkode: 36691...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver noen rare ting.. "Er ikke prøver, må i såfall være et arbeidsuhell" og "kjemisk graviditet, vil en positivt test vise om det er det du har?" 😳

Endret av Bledle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Bledle skrev:

Du skriver noen rare ting.. "Er ikke prøver, må i såfall være et arbeidsuhell" og "kjemisk graviditet, vil en positivt test vise om det er det du har?" 😳

Ja, altså, jeg vet ikke hva en kjemisk graviditet er, har aldri vær borti det før, som jeg vet om. Vet jo at en test vil være positiv hvis jeg er gravid, men vil en test være positiv nå hvis den er kjemisk? Har ikke selv foreslått at det er dette er, var noen andre som foreslo det :)

Anonymkode: 36691...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk graviditet er når et befruktet egg ikke fester seg, de mest sensitive testene kan påvise HCG. Det skjer veldig tidlig,  før UL kan påvise hjerteaktivitet og såpass tidlig (innen uke 5 mener jeg å huske) at de fleste ikke vet de er gravide og opplever det I forbindelse med mensen.  

Anonymkode: 4e752...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjemisk graviditet er når et befruktet egg ikke fester seg, de mest sensitive testene kan påvise HCG. Det skjer veldig tidlig,  før UL kan påvise hjerteaktivitet og såpass tidlig (innen uke 5 mener jeg å huske) at de fleste ikke vet de er gravide og opplever det I forbindelse med mensen.  

Anonymkode: 4e752...ae6

Okei, takk for svar. Da vil den ikke gi noe utslag på en test hvis jeg tar den nå. 

Anonymkode: 36691...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...