Gå til innhold

Dere som går på antidepressiva..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på antidepressiva i snart to år, da jeg har tilbakevendende moderate til kraftige depresjoner over lengre tid. Dette har fingert veldig bra, og jeg har stått i psykisk krevende jobber så og si hele veien. Jeg har vært veldig flat følelsesmessig, noe som forsåvidt er greit. Jeg er i utgangspunktet en hissig og følsom person som stresser lett, og jeg må si jeg liker meg selv bedre på cipralex enn uten.

Nå de siste par ukene har jeg følt meg rar følelsesmessig. Jeg har vært på gråten flere ganger, og føler meg nedfor store deler av tiden. Jeg har også hatt et par sinneutbrudd jeg rett og slett blir skremt av. I tillegg har jeg kjent antydning til angst i helt tilfeldige situasjoner.

Det skal sies at jeg har en svært krevende jobb pdd, med mye ansvar og noe stridigheter innad i organisasjonen. Vet ikke om det har noen påvirkning. Har dog stått i større og mer belastende situasjoner før.

Noen som har opplevd lignende?

 

Anonymkode: 5d545...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du går på antidepressiva så betyr ikke det at du er immun mot alle reaksjoner på ytre forhold. Du har sannsynligvis opplevd mer stress enn vanlig, og det har satt seg i kroppen. Du bør jobbe med tankene dine fremfor å tviholde på troen at Cipralex skal redde deg fra all motgang.

Anonymkode: 1b76a...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt disse medisinene med hell to ganger. I sommer skulle jeg bruke dem en tredje gang pga mye angst. Denne gangen gikk det ikke bra, jeg ble manisk og er nå sykere enn når jeg begynte på de. Anbefaler på det sterkeste at du kontakter legen. Det kan være du trenger andre medisiner, støttesamtaler, slutte på AF medisiner helt. ..

Anonymkode: 9913b...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...