Gå til innhold

Daten min er drapsmann - bør jeg droppe ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger ikke jakte. Hadde vi latt ulv, bjørn og gaupe leve i fred og bestandene der blitt store nok så ville naturen styrt dette selv.

Anonymkode: 84c83...fc5

Spiser du kjøtt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har datet en mann i noen uker og fikk mildt sagt et sjokk i dag. På FB-siden hans har han oppdatert med et nytt bilde etter han har vært på elgjakt. Han poserer ved siden av en blodig død elg.

Jeg er en dyrevenn og misliker sterkt jakt. Vil påstå endel av de som jakter er psykopater. Han hadde seriøst aldri snakket noe om jakt mens vi har datet, og trodde ærlig talt ikke han drev på med slikt. Nå er jeg veldig betenkt. Han er jo kjempeflott og vi har god kjemi, men det er jo en dealbreaker at han er en drapsmann som dreper dyr.

Anonymkode: 84c83...fc5

Skjerp deg! Det er faktisk veldig vanlig å gå på jakt etter elg, hjort, rein og det som er. Det finnes veldig mange som ham rundt i verden. Klarer du ikke det så er ikke han noe for deg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ikke du er vegetarianer, burde du være veldig glad for at han jakter. Det er den mest humane måten for et dyr å dø, og dyret lever et fritt liv, helt fram til det dør. Det er så mye bedre, enn de dyrene som lever i fangenskap og slaktes. Har du vært på slakteri, og hørt de desperate skrikene til dyrene. Det er helt grusomt. Jeg var selv vegetarianer i flere år etter det. Men jeg har så utrolig mye allergier, som ikke passer med å være vegetarianer. Så nå spiser jeg vilt, fisk og litt vegetar.

Anonymkode: 4c5a7...0a9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid interessant med de som mener at de er mer sivilisert, eller bedre på noe vis, fordi de kjøper maten sin i butikken, kontra de som fanger den selv.

Kanskje på tide å lære en ting eller to om matindustrien. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

Det er ikke mulig å være så ignorant som du later som her. Jeg går ut i fra at du tuller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

Tror du bør oppdatere deg litt på kunnskapsfronten hva angår oppdrett og avliving av dyr i fangenskap vs avliving av vilt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Alltid interessant med de som mener at de er mer sivilisert, eller bedre på noe vis, fordi de kjøper maten sin i butikken, kontra de som fanger den selv.

Kanskje på tide å lære en ting eller to om matindustrien. 

Tenkte det samme.

Interessant vinkling når jakt på frie dyr er verre enn industrien som belager seg på dyr i fangenskap under dårlige kår.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har datet en mann i noen uker og fikk mildt sagt et sjokk i dag. På FB-siden hans har han oppdatert med et nytt bilde etter han har vært på elgjakt. Han poserer ved siden av en blodig død elg.

Jeg er en dyrevenn og misliker sterkt jakt. Vil påstå endel av de som jakter er psykopater. Han hadde seriøst aldri snakket noe om jakt mens vi har datet, og trodde ærlig talt ikke han drev på med slikt. Nå er jeg veldig betenkt. Han er jo kjempeflott og vi har god kjemi, men det er jo en dealbreaker at han er en drapsmann som dreper dyr.

Anonymkode: 84c83...fc5

http://www.rmef.org/Conservation/HuntingIsConservation/25ReasonsWhyHuntingIsConservation.aspx

Anonymkode: 73b2e...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlemagne
28 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Alltid interessant med de som mener at de er mer sivilisert, eller bedre på noe vis, fordi de kjøper maten sin i butikken, kontra de som fanger den selv.

Kanskje på tide å lære en ting eller to om matindustrien. 

Hykleri kalles det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere påpeker her. Du kan da bare date folk som ikke spiser kjøtt! Selv om vi i Norge er bedre en muligens resten av eu, har fjøsdyr det verre en de i skogen. Gris i Danmark f eks er så forgiftet med sprøyte middel pg av kraftforet de spiser, at de sliter med å finne organer som er friske.

 

Jakt er det mest humane, når det kommer til kjøtt! Og dessuten har folk en mer human måte å drepe ett dyr på generelt, en hva andre rovdyr har. Har selv sett rev, drepe rådyrkalv og det var ett forferdelig syn. Hva er galt med at vi også jakter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig elgjakt er overhodet ikke barbarisk, da bør du heller ta deg en tur på slakteriene rundt om! Men om du ikke tåler en som driver med jakt så dropp han da vel. Vi er nok av kvinner som liker menn som driver med jakt og friluftsliv.

Anonymkode: a4530...cb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sende ham til meg, TS? Jeg kunne godt tenkt meg fast tilgang på viltkjøtt så jeg slipper den dårlig samvittigheten ved å spise kjøtt fra etisk betenkelig produksjon/dagligvarebutikkene! :goodbye:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

ehh... Altså jeg forstår ikke synet ditt på dette. En elg/hjort/rådyr lever fritt og fint i naturen til de blir skutt. Som flere over her nevner så har dyrene som står på bås og fraktes i timesvis til slakteri hvor de kjenner blodlukten (med tilhørende frykt) det nok mye verre enn vilt. 

-Jeg er så heldig å ha tilgang på viltkjøtt, og spiser det med mye bedre samvittighet enn storfe/gris/lam ihvertfall. 

Du har vel ikke tilfeldigvis en Canada Goose jakke også vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er tydelig at jakta betyr en del for han.

Du kan selvfølgelig prøve det som mange kvinner prøver med sine menn: arbeide for å få til å forandre han og få han til å få nye interesser. Slikt bruker imidlertid å gi dårlige resultater.

Eller du kan innse at fritidsbeskjeftigelsene hans er så motbydelige at det ikke er liv laga. Eller du kan endre holdning til jakt.

(For ordens skyld: jeg mener jakt er en riktig og god syssel å holde på med, men at trofejakt er kkvalmt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke jakt er galt, men jeg er usikker på om jeg ville vært sammen med en som har jakt som hobby, siden jeg ikke kunne drevet på med det selv. Men jeg kunne garantert ikke vært sammen med en som bruker pels /støtter pelsoppdrett. Jakt er ikke galt, men pelsoppdrett er galt.

Anonymkode: 0e320...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er en dyreverner, som du påstår, bør du hylle denne mannen og spise indrefilet av elg med han. 

Du kan da virkelig ikke mene at produksjonsdyr lever og dør mer humant enn en selvskutt elg :P det er jo bare så på feil bærtur som det kan komme. 

Ja til elgkjøtt!! Nei til ku og gris. Da snakker vi dyrevelferd ;) 

Min eks var jeger og jeg var selv med på jakt og slakt. Og det kjøttet var uten tvil det beste. Elgene var sunne og friske og ble tatt raskt. De skjønte aldri hva som skjedde før de lå der. De slapp også å sulte pga for stor elgbestand og de slapp å måtte ned til trafikkerte områder pga lite mat. 

Nei TS - du har mye å lære deg. Veldig mye :P 

Anonymkode: ec869...9a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psychonaut
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å drive å posere foran et blodig dyr du har drept? Hva er vitsen med det liksom? Du viser ikke mye respekt for dyret da??

TS

Anonymkode: 84c83...fc5

Men du viser så mye respekt for dyret når du plukker det ferdig partert og vakumpakket fra frysedisken, mener du? Enten er du et troll, eller så ligger IQ'en din godt under 80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...