Gå til innhold

Daten min er drapsmann - bør jeg droppe ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en mann i noen uker og fikk mildt sagt et sjokk i dag. På FB-siden hans har han oppdatert med et nytt bilde etter han har vært på elgjakt. Han poserer ved siden av en blodig død elg.

Jeg er en dyrevenn og misliker sterkt jakt. Vil påstå endel av de som jakter er psykopater. Han hadde seriøst aldri snakket noe om jakt mens vi har datet, og trodde ærlig talt ikke han drev på med slikt. Nå er jeg veldig betenkt. Han er jo kjempeflott og vi har god kjemi, men det er jo en dealbreaker at han er en drapsmann som dreper dyr.

Anonymkode: 84c83...fc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han er en jeger og du er imot, så må dere jo enten komme til en enighet, eller så må dere jo gå hver deres vei.

Endret av Kristiansand123
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du kanskje være tidlig ute å si at du er på jakt etter en vegeterianer?

-Jeg er også dyrevenn, men er helt klart for jakt på vilt i regulerte former....  

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har datet en mann i noen uker og fikk mildt sagt et sjokk i dag. På FB-siden hans har han oppdatert med et nytt bilde etter han har vært på elgjakt. Han poserer ved siden av en blodig død elg.

Jeg er en dyrevenn og misliker sterkt jakt. Vil påstå endel av de som jakter er psykopater. Han hadde seriøst aldri snakket noe om jakt mens vi har datet, og trodde ærlig talt ikke han drev på med slikt. Nå er jeg veldig betenkt. Han er jo kjempeflott og vi har god kjemi, men det er jo en dealbreaker at han er en drapsmann som dreper dyr.

Anonymkode: 84c83...fc5

Hmm hvis du er dyrevenn bør du da vel være for jakt? Han jaktet mat og ikke pels.....det må da være helt knell for en dyrevenn så lenge han skal spise den også?

Værre om han hadde posert med prior kylling fra butikken?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Katie_med_lua skrev:

Da bør du kanskje være tidlig ute å si at du er på jakt etter en vegeterianer?

-Jeg er også dyrevenn, men er helt klart for jakt på vilt i regulerte former....  

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

:sprettoy:

 

Det må da være mye mer humant å bli avlivet med et skudd etter et flott liv ute i naturen, enn å bli slaktet etter å ha levd et liv i med dårlige kår og frykt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

I Norge er det slik at vi MÅ jakte for å holde bestanden nede. For mange dyr av en art vil være til stor skade fot naturen og andre arter, det er derfor vi driver med jakt i Norge. Elgjakt er dessuten blant de minst inhumane formene for avliving av dyr, så lenge jegeren ikke bommer fullstendig (og det gjør de svært sjelden).

Er dette en form for trolletråd?

Anonymkode: 45580...8ee

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

Jeg ser på det helt anderldes enn deg, heller spise dyr som har fått leve vilt enn å spise de som har levd stresset i fangenskap

Anonymkode: 2647b...7e5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

Det er mannen som burde være bekymret, ikke du. Om du spiser kjøtt, men er i mot å avlive dyr, er du en hykler. Om jeg hadde vært eneveldig  hersker hadde du blitt tvangsplassert på et kyllingslakteri eller griseslakteri for litt voksenopplæring. Jeg er dessverre på jobb frem til slutten av neste uke, men da er det rett hjem og ut på jakt. Å høste av naturen er den mest bærekraftige måten å skaffe kjøtt på, og er dessuten det som skiller gutter fra menn 😊

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt du skal droppe han. Tror ikke han vil  få det bra sammen med deg!!!

Endret av Atleten
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

Jeg ville heller blitt skutt ute i skogen enn å bli fraktet i en bil til slakteriet og samtidig være redd for hva som skal skje. Trur du ikke dyr som slaktes på slakteri merker frykt? Det tviler jeg på at dyr som blir skutt i skogen føler noe av.

Så lenge du selv spiser kjøtt, så ser jeg ikke det som en dealbreak. Dur blir drept for at folk skal få mat, dyr i skogen blir skutt for å regulere bestanden, så det skal være mat nok til alle. Samtidig blir ville dyr spist, så keg ser ikke noe galt i det.

Personlig hadde jeg ikke klart å ta livet av en dyr hverken på slakteri eller i skogen, men jeg skjønner at noen må gjøre det for at jeg skal få mat på bordet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge er det slik at vi MÅ jakte for å holde bestanden nede. For mange dyr av en art vil være til stor skade fot naturen og andre arter, det er derfor vi driver med jakt i Norge. Elgjakt er dessuten blant de minst inhumane formene for avliving av dyr, så lenge jegeren ikke bommer fullstendig (og det gjør de svært sjelden).

Er dette en form for trolletråd?

Anonymkode: 45580...8ee

Vi trenger ikke jakte. Hadde vi latt ulv, bjørn og gaupe leve i fred og bestandene der blitt store nok så ville naturen styrt dette selv.

Anonymkode: 84c83...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også en dyrevenn. Nettopp derfor er jeg for jakt. Hvis dyr ikke jaktes på, som elg f.eks., vil de formere seg til de lever for tett innpå hverandre, lett sprer sykdommer seg imellom, stadig vekk tråkke i hverandres revir, stadige kamper. De vil ikke få noe godt liv.

Anonymkode: dfca2...6e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å drive å posere foran et blodig dyr du har drept? Hva er vitsen med det liksom? Du viser ikke mye respekt for dyret da??

TS

Anonymkode: 84c83...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

Tror du bør ta en tur på et slakteri. Jeg spiser kjøtt, fordi jeg liker det, men flere i klassen min ble vegeterianere etter besøk på slakteri. Dyrene er stresset, de sliter, de vet de skal dø og flere av de skader seg alvorlig mens de venter fordi plutselig får en av de panikk. Human måte? Joa, de blir enten gasset, får strøm eller en bolt i hodet. Jeg personlig er fult klar over at jeg heller ville hatt ett skudd i hjertet og dødd der jeg vokste opp og var hjemme, en på et trangt og slitsomt slakteri hvor det lukter død!
 

Men nå skal jeg etterhvert begynne å jakte det! Ikke fordi jeg syntes det er gøy å skyte dyr, men fordi jeg vil hjelpe til med kretsen i skogen. Man har kvoter hvert år man kan ta, hvis ikke risikere man sykdommer, overpopulasjon, lite mat og dyrene vil rett og slett dø av sult, sykdommer eller verstefall bli drept i kamp om beiteområder. Og det går ikke raskt akkurat. Hadde han jaktet mink, eller uspiselig ting, eller skøyt katter på hushjørnet kunne jeg skjønt det. Men uten jakt går ikke skogen rundt, dessuten bruker gjerne jegere alle deler av dyret og ikke kun det som er kjekkest å ta.

Kort forklart. Er du dyrevenn så jakter du, da spiser du ikke kjøptt fra matbutikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å drive å posere foran et blodig dyr du har drept? Hva er vitsen med det liksom? Du viser ikke mye respekt for dyret da??

TS

Anonymkode: 84c83...fc5

Ikke?  Hva vet du om det?  Er det mere respekt å skjule Dyret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...