Gå til innhold

Er jeg overfølsom?🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tante til ei jente som snart blir 13 år.
Ved flere anledninger har hun sagt ting til meg som både sårer og irriterer meg.
Hun sier ting som : du har magefett når du sitter, det buler ut, du har bart, du har rynker, og slike ting.
Moren har hørt det ved flere tilfeller men sagt ingenting.
Hadde denne jenta vært 8 år, så greit, hun er liten. Men hun er ikke det, og bør vite hva hun kan si og ikke.
Jeg har elsket henne fra dagen hun ble født, men nå liker jeg henne mindre og mindre. Hun kan sitte og studere meg, så kommer hun med kommentarer.
Jeg har sagt flere ganger at jeg synes hun er frekk og at hun ikke er snill som sier slike ting til meg, tanta si, men det synker ikke inn.

 

Anonymkode: 7631c...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du som voksen har et ansvar å oppdra jentungen. Du må tydeligvis oppdra moren i samme slengen. Du får prate til de begge og gjenta og gjenta.

Høres ut som en bortskjemt drittunge som tydeligvis lærer av sin mor. 

Anonymkode: 51876...939

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke overfølsom i det hele tatt! Ville forklsrt jenta på en fin måte at det ikke er ok å snakke slik, at det kan såre. Dersom hun ikke hører på deg ville jeg tatt det opp med foreldra, men som du forklarer gjør ikke mor så mye med saken, med mindre hun tar det opp med jenta når du ikke e der. Jeg ville sagt til foreldra at dette er en bekymrende oppførsel fra en 13-åring, spør om alt er bra med jenta. Jeg har jobba mye med ungdom, og det er ikke vanlig å si slikt med mindre 13-åringen er veldig dårlig oppdratt eller sliter med noe. Det kan du forsåvidt si direkte til tantebarnet også, at det ikke er vanlig og akseptert å snakke slik, og at du lurer på hva det er som får henne til å komme med slike utsagn.

Anonymkode: b99d1...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...