Gå til innhold

Hvor lenge er barnet ditt i barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dagene hennes er så lange og har skrekkelig dårlig samvittighet. Når leverer du og når henter du i barnehagen? Min er 15 måneder og blir levert kl 7 og hentet 1600. 

Anonymkode: 1dec4...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Leverer en gang mellom halv åtte og åtte, og henter en gang mellom halv fire og fire.

Anonymkode: d13ed...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun leveres ca 7, hentes ca 15:30. Har heldigvis bare 10-15 min til jobb, så sparer litt tid der. Er alene, så får ikke gjort noe med det. Men hun stortrives da, og vil helst ikke hjem, så jeg har ikke så dårlig samvittighet lenger. 

Anonymkode: fe30f...b06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes dagene hennes er så lange og har skrekkelig dårlig samvittighet. Når leverer du og når henter du i barnehagen? Min er 15 måneder og blir levert kl 7 og hentet 1600. 

Anonymkode: 1dec4...b5b

Da min var på den alderen leverte jeg 07.30-07.45 og hentet ca 16.15-16.30.

Hun er nå stor og har bare gode minner fra bhg :) Klart det kunne vært fint med kortere dager, men jeg hadde ikke mulighet. Nå sov hun vel minst to av timene hun var der også da. 

Anonymkode: 4267c...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer ca 8, henter seinest 15.30. Er 15 mnd. Jeg er alene og får ikke dagen til å gå opp uten. Leverer seinere og henter tidligere de få dagene jeg har mulighet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 07:30 til 16:00. Han trives godt i barnehagen, så det har aldri vært noe problem.

Anonymkode: 362ae...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 3 år. Leverer 08.30 og henter 15.30. De dagene jeg er på skolen leverer jeg 07.30 og henter 15.00. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra 07.30 til 15.45/16. 

Vi jobber begge fulltid, men har sammenliknet med mange andre i byen relativt kort reisevei til jobb(bor sentralt i Oslo, bruker ca 30 min fra dør til dør på kollektiv. Mange andre bruke opptil 1 time). 

Jeg hadde ønsket å hente tidligere, og det kan tenkes at vi kan kutte tiden med ca 30 minutter. Men for å få det til må jeg stå veldig tidlig opp, og det er foreløpig vanskelig når vi i utgangspunktet sover ganske stykkevis og delt. Den ekstra halvtimen/timen i senga betyr ganske store forskjeller for oss alle.

Når det er sagt så trives han veldig godt, og henter vi tidligere blir han gjerne avbrutt i lek og vil være der - sånn at vi blir stående og leke med ham i barnehagen lenge. 

Har inntrykk av at de fleste er såpass lenge, og noe lengre i barnehagen - tror alle jobber fulltid eller har studier som krever endel tilstedeværelse. Kjenner ingen som jobber deltid, men det har nok med boligprisene i byen/byene utenfor å gjøre. 

Anonymkode: e5f9e...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 6 timer, sånn har det vært siden han begynte i barnehagen. Leverer 0900 og henter 1500, han er 5 år nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer ca 0700, henter 15.30-1600. Han er tre og elsker bhg. Da han var så gammel som Ts, leverte vi 07.30- 0800 og henta 1430-1500. Men ofte ville han ikke dra da, for han syntes vi kom for tidlig. Det kan fremdeles skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1,5 år og 3 år. Man-ons 7-8 timer pr dag, tors 6 timer og fredager har far og barn fri. 

Anonymkode: d0b0e...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dagene hennes er så lange og har skrekkelig dårlig samvittighet. Når leverer du og når henter du i barnehagen? Min er 15 måneder og blir levert kl 7 og hentet 1600. 

Anonymkode: 1dec4...b5b

Så lenge du ser at hun trives så tror jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Barnet ditt er uansett i "sove på dagtid-alderen" ei stund til, og så lenge hun sover godt i barnehagen så er jo det også veldig bra. Men du er sikkert ikke alene om den dårlige samvittigheten. Jeg har ingen barn selv, men kjenner på en måte igjen situasjonen din i situasjonen til ei venninne med hennes eldste datter. Siden jentas pappa var yrkes-sjåfør, og min venninne alltid jobbet 7-15 eller 7-16 ble det veldig mye barnehage-tid på jenta. Hun var hos dagmamma noen år, og begynte i barnehagen da hun var 4 år. Pga situasjonen ble jenta ofte "dratt opp" av senga kl 5:30 hver morgen, og levert i barnehagen kort etter 6:30, for å å bli henta en gang mellom 15:15 og 16:15. Egentlig litt for lenge for et barn da mange barnehager har en maks-grense på ni timer hver dag i barnehagen. Men må man så må man

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre har begynt i barnehage når de han vært to-to og et halvt og har hatt så korte dager som mulig, som regel ni til halv tre-tre. Vi har prioritert å være så mye som mulig sammen med dem, og siden jeg har var hjemme i lange perioder da de var små så ble de levert sent og hentet tidlig. Jeg er veldig glad for at vi hadde mulighet til dette.

Anonymkode: 43f73...c2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...