Gå til innhold

Blir syk av å jobbe, klarer ikke si til legen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mye hos legen og er deltidsykemeldt pga en skade. Siste halvåret har situasjonen på jobb endret seg drastisk og jeg har gått fra å elske jobben, til å få vondt i magen og grue meg hver dag. Det er ledelsen som er problemet og finnes ingen høyere opp å snakke med. Pdd er 2 av 7 ansatte 100% sykemeldte pga situasjonen, begge har gått på veggen og ene har det gått så langt at hun får angstanfall bare jobben ringer. 

Problemet er at jeg er en som alltid drar på jobb og jeg klarer ikke si hvor ille det faktisk er til legen min. Jeg har kastet opp noen ganger fordi jeg gruer meg, og jeg har det kjipt hjemme også da jeg gråter mye og blir mye sint på samboeren fordi arbeidsdagen er vond. 

Hvordan klare å si til legen så han forstår? Jeg trenger en pause, men de gangene jeg har forsøkt har jeg bare endt på at det går over og at jeg sikkert overdriver..  Men jeg vet jo godt hvor ille det er.. 

Noen tips? Jeg skal stutte etter nyttår heldigvis.. 

Anonymkode: 8d1c0...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere et verneombud, eller en fagforening. For det er der du skal henvende deg og ikke til fastlegen.

Fastelgen kan ikke gjøre noe med ledelsen der du jobber og du kan ikke gå hjemme når du er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har vi ikke. Jeg er den eneste som er organisert og de andre nekter å få inn fagforbundet 

Anonymkode: 8d1c0...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei det har vi ikke. Jeg er den eneste som er organisert og de andre nekter å få inn fagforbundet 

Anonymkode: 8d1c0...bd1

Det er fagforbundet som skal inn, her.

Om de andre nekter er det de som er problemet ditt. Så da kan du jo fortelle dem at de selv bidrar til at  dette fortsetter.