Gå til innhold

Lys sofa fra Skeidar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg ut et lyst, lyst stoff som kommer til å bli helt nydelig i den lille stua mi. Men så er jeg så redd for at det er et dumt valg med lys sofa. Jeg har ikke barn, men det blir jo ofte rødvin, sjokolade og middagsspising i sofaen. 

Er det noen som veit noe om stoffene til Skeidar? Kan de impregneres? Har Skeidar noen egen stoffspray som tar flekker? Jeg ser at stoffet ikke er avtagbart. Kan jeg risikere at mørkt dongristoff setter flekker i sofaen? Jeg skal naturligvis snakke med de som selger sofaen, men jeg kommer meg ikke dit med det første, og tenkte det var greit med litt input herfra.

Hva slags erfaringer har dere? Er det dumt å bruke penger på en sofa som risikerer å være så skitten om tre år at jeg ikke orker å ha den i stua lenger?

Anonymkode: b9810...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går alltids an å bestille rens av sofaen, hvis du er uheldig. Er sofaputene løse, eller sitter alle fast? Det er kanskje enklere å ta med seg en enkelt sofapute om man f.eks. har sølt vin en plass.

Ellers er det mulig å få fagfolk hjem til seg for å rense møblet om det trengs. Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg trengte akutt møbelrens her i sommer. En venninne av meg var på besøk en kveld, og satt i den nye, lysgrå godstolen min, som jeg hadde betalt tusenvis av kroner for bare to mnd tidligere. Så hadde venninnen min mensen da, og uten at hun merket det, så blødde hun gjennom bindet og ut i buksen og ned i stolen.... huff! Hun oppdaget det da hun reiste seg for å gå på do.

Dette var en fredag. Jeg tenkte at stolen er nå ødelagt (sa ikke det til min venninne da, det var jo et uhell fra hennes side), men mandag formiddag så tenkte jeg at jeg kan jo google møbelrens...? Kom da over en annonse fra DENNE mannen, som driver et rensefirma på Lørenskog. Snakker om service-minded type altså! Jeg sendte en email og beskrev problemet, blodflekk i lys stoff-stol, og da ringte han like etterpå. Han kunne komme HJEM til meg med alt utstyret sitt allerede samme kveld!

Jeg takket selvsagt ja til dette. Han kom, og måtte ta to turer opp trappene for å få med seg alt utstyret, flasker, bøtter og en diger rensemaskin (en slags vannstøvsuger). Han behandlet blodflekken med en spesialspray, og så sugde han den opp ved å gni en stund frem og tilbake med møbelstøvsugeren sin (som var ladet med vann). Etter noen runder med spray og suging på flekken, ble den HELT BORTE! Blodflekken begynte å skumme og boble når han sprayet den med spesialsprayen sin for blod, så det var tydelig noe som løste opp blodet. Blod er jo kjent for å være vanskelig å få vekk ellers.

For alt dette, reise fra Lørenskog og hjem til meg i Oslo, bære alt utstyret opp og ned trappene til tredje etasje og selve rensejobben, skulle han ikke ha mer enn 500 kroner. Det synes jeg var en billig pris for å få stolen helt flekkfri og ren igjen! :)

Han anbefalte i samme slengen at man renser møblene sine (sofaer, stoler) profesjonelt omtrent hvert tredje år. For å fjerne skitt og støv, ikke bare når en flekk oppstår.

Jeg vet ikke hvor du bor, men om du bor i relativt tettbygd strøk, finnes det vel møbelrensere i ditt distrikt også kanskje. Da kan du ta sjansen på å kjøpe drømmesofaen din. Det meste lar seg rense vekk med profesjonell hjelp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...