Gå til innhold

Hva skal man svare når kunder klager på at varene er dyre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i blomsterbutikk. Der de samme sure kundene kommer med samme klagene. År etter år. Dyr blomster ja!! Å sammen ligner oss med dagligvarebutikken som også får inn planter. Til en mye billigere penge enn vi må betale. Jeg bruker ikke å svare noe på det.. kikker bare på dem å smiler.

Spesielt to søstre som alltid kommer sammen. (den ene av de har ei datter som er utdannet blomsterdekoratør. Men jobber som noe annet. Så dette med blomster og priser det kan hun) Klager alltid på at plantene er dyre. sukk og stønn.. Det er mye billigere på **** den andre blomsterbutikken ja. -ja så gå dit da heller, tenker jeg alltid i mitt stille sinn. Hvorfor i alle dager skal dem handle til oss. Om den andre er billigere? En gang gikk jeg bare ut av butikken og begynte å snakke med kunder. Oversåg sytingen deres. Da ble det stopp gitt. Stod helt forundret å ventet på at jeg skulle komme inn igjen. Bom stilt ble det med klaging!!

Anonymkode: 8b4a1...055

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber selv deltid i en av de dyre dagligvarebutikkene, og får stadig vekk høre hvor dyrt det er. Helt ærlig begynner jeg å gå litt lei at folk hele tiden skal fortelle meg hvor dyrt det er, så jeg har rett og slett begynt å si at "ja, det koster penger å ha meg på jobb. Er du ikke villig til å betale prisen, så er xxxxx rett over gata!" 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ti10 skrev:

 :fnise: Den dagen ansatte i servicebransjen begynner å si det de faktisk mener er det nok noen som får seg en overraskelse...

Servicebransjen burde gripe den idéen og innføre en én dag i året da alle ansatte fikk lov til å reagere normalt på alt det idiotiske kunder klarer å lire av seg. En skikkelig festdag for alle som hver dag blir behandlet som dritt i jobben sin!

Endret av accountdeleted
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, accountdeleted skrev:

Servicebransjen burde gripe den idéen og innføre en én dag i året da alle ansatte fikk lov til å reagere normalt på alt det idiotiske kunder klarer å lire av seg. En skikkelig festdag for alle i som hver dag blir behandlet som dritt i jobben sin!

aaaah... Det hadde vært noe! Bedre enn jul, bursdag og 17. mai tilsammen :hjerter:

Anonymkode: 8d445...948

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, accountdeleted skrev:

Servicebransjen burde gripe den idéen og innføre en én dag i året da alle ansatte fikk lov til å reagere normalt på alt det idiotiske kunder klarer å lire av seg. En skikkelig festdag for alle i som hver dag blir behandlet som dritt i jobben sin!

åååå det hadde vært helt fantastisk !! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppfatningen av at man som kune kan tillate seg "hvasomhelst" er det lov å reagere på også for de som har et serviceyrke, det går helt fint å svare dersom man svarer med "folkeskikk" selv liksom.. Når noen klager på prisen kan man jo si noe slikt som "uff da, synd du føler det sånn. Vi har lagt ned mye arbeid i dette tilbudet til kundene våre så vi ønsker jo selvsagt at du skal like bollen, varen, produktet osv.."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 I dag for eksempel var det en tilsynelatende hyggelig mann som ville ha en bolle. Han spurte om prisen og jeg fortalte han hvor mye den kostet. Plutselig skiftet han helt om. "JA DERE TAR DERE GODT BETALT; JA????!!!!". Jeg ble så paff og fikk ikke frem et ord. Han forlot (heldigvis) cafeen i raseri. 

Hva i all verden skal man svare på noe sånt? JEG setter jo ikke prisen. Hva vil disse kundene at man skal si? Unnskyld?

Anonymkode: 0d7ff...ab7

Svar: "hva betaler arbeidsgiveren din for en time av ditt arbeid?".  "Jøss! Det var dyrt!".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg pleier å svare at jeg skal ta meningen deres med videre til sjefen min. Etter min erfaring blir de bare sure om jeg sier at det ikke er jeg som bestemmer, for det er de selvsagt fullstendig klar over. Det er ikke uvitenhet som gjør at det er meg de klager til, men det at det er meg de møter i butikken. Hvis de bare er sure har det uansett ingen hensikt å prøve å være en sarkastisk moroklump. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Meny, og det hender vi får sånne kommentarer. Jeg småler litt(da de fleste kundene sier det på en vennlig måte) og sier "å, synes du det? Det er dessverre ikke vi som bestemmer prisene". 

I enkelte tilfeller kan jeg være enig med de, og da sier jeg det som det er, men legger til også da, at vi ikke selv bestemmer prisene.

Anonymkode: 84e91...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg synes at det må være lov å kommentere pris til serviceansatte. De er bedriftens ansikt utad, og at de evt velger å ikke ta slike tilbakemeldinger videre med ledelsen får de selv ta ansvar for. Der jeg jobber er det kultur for at kundetilbakemeldinger, både gode og dårlige, blir tatt opp. Og av og til har kunden faktisk et poeng og noe blir gjort for å justere litt ihht kundenes ønske. Kanskje nettopp derfor er vi også kjent i bransjen for å ha så fornøyde, lojale kunder. 

Man må selvsagt forvente at en slik kommentar/klage på pris blir lagt frem på en ordentlig måte. Å krangle eller være ufin mot en ung jente i disken hos bakeren hører selvsagt ingensteds hjemme. Men, enkelte steder er det jo faktisk himla dyrt. Og mye dyrere enn tilsvarende steder. Her jeg bor er det flere bakerier i nærheten. De fleste har noenlunde like priser og kvalitet, mens det ene stedet av ukjente årsaker er mye dyrere enn de andre. Etter min mening er det ingen kvalitetsforskjell, og jeg ser virkelig ikke noen grunn til at det skal være då dyrt der sammenlignet med hos de andre bakeriene. Jeg skulle gjerne vært tøff nok til å si ifra (på en ordentlig måte). Isteden har jeg bare sluttet helt å gå der. 

Anonymkode: db864...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte jobbet jeg deltid i en klesbutikk som selger merkeklær. De prisene er jo som de er, 1000-2000 for ei bukse, 500-2000 for ei skjorte, 1000 + for gensere osv. Når jeg fikk kommentarer om at det var så dyrt, så sa jeg bare "ja..." eller "sånn er det". Personlig lurer jeg på hva folk egentlig tror at de skal få. Om du går i en butikk som selger merkeklær, så vil det følgelig være dyrt. Hvis jeg vil ha en rimelig genser går jeg på HM, ikke Høyer. Jeg tenkte alltid til de som klagde på prisene at "ja, men så gå på Dressmann eller noe". Skjønner ikke hva de forventer. Du får ikke Hugo Boss til samme pris som på Dressmann liksom, og det burde man skjønne selv. Synes det er en uting å klage på priser, du får heller gå dit du har råd. Synes du det er dyrt på Meny, ja, så gå på Kiwi. Synes du det er dyrt på bakeri? Så lag deg boller og kaffe hjemme. Det er ingen menneskerett å gå på kafe, ei heller å handle på de fineste og dyreste butikkene. 

Anonymkode: 17118...bcc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en del av jobben. Det er dere kunden møter og dere er bedriften sitt ansikt utad som flere sier. Og det er ikke det minste rart at folk av og til får hakeslepp, for det er virkelig dyrt.
En bolle og en kopp kaffe har jeg betalt 75 kr for,
En annen gang fikk jeg nesten ikke frem et ord da summen for en kopp te og en muffins ble på svimlende 129 kr.
Uansett om det kan forsvares eller ikke, har man en jobb som har med kunde behandling å gjøre, skal man ikke svare frekt tilbake nei. 
Alle har vi vel reagert av og til på noe vi skal kjøpe, enten det er boller eller byggevarer, klær, transport, tannlegeregninger osv. Sier der aldri noe? Har dere ingen meninger om det.
For egen del mumler jeg mest for meg selv når jeg blir satt ut, men forstår godt de kundene jeg har hatt opp gjennom som klager.
Og ja, klager mange på en ting så tar man det opp med sjefen. 
Jeg har hørt mange klage på priser, for det er dyrt, og da svarer jeg høflig og ærlig, at det er jeg helt enig i, for det er dyrt å bo Norge.
God kundebehandling er viktig, mange som glemmer det.

Anonymkode: 89d05...845

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja. Jeg synes at det må være lov å kommentere pris til serviceansatte. De er bedriftens ansikt utad, og at de evt velger å ikke ta slike tilbakemeldinger videre med ledelsen får de selv ta ansvar for. Der jeg jobber er det kultur for at kundetilbakemeldinger, både gode og dårlige, blir tatt opp. Og av og til har kunden faktisk et poeng og noe blir gjort for å justere litt ihht kundenes ønske. Kanskje nettopp derfor er vi også kjent i bransjen for å ha så fornøyde, lojale kunder. 

Man må selvsagt forvente at en slik kommentar/klage på pris blir lagt frem på en ordentlig måte. Å krangle eller være ufin mot en ung jente i disken hos bakeren hører selvsagt ingensteds hjemme. Men, enkelte steder er det jo faktisk himla dyrt. Og mye dyrere enn tilsvarende steder. Her jeg bor er det flere bakerier i nærheten. De fleste har noenlunde like priser og kvalitet, mens det ene stedet av ukjente årsaker er mye dyrere enn de andre. Etter min mening er det ingen kvalitetsforskjell, og jeg ser virkelig ikke noen grunn til at det skal være då dyrt der sammenlignet med hos de andre bakeriene. Jeg skulle gjerne vært tøff nok til å si ifra (på en ordentlig måte). Isteden har jeg bare sluttet helt å gå der. 

Anonymkode: db864...ebf

 

Ok, men hvor skal grensen gå? Kan jeg gå inn i Louis Vuitton og  si "Denne veskenvar jammen dyr. Jeg vil gjerne du skal ta dette videre med ledelsen :) " ? 

Anonymkode: 0d7ff...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en del av jobben. Det er dere kunden møter og dere er bedriften sitt ansikt utad som flere sier. Og det er ikke det minste rart at folk av og til får hakeslepp, for det er virkelig dyrt.
En bolle og en kopp kaffe har jeg betalt 75 kr for,
En annen gang fikk jeg nesten ikke frem et ord da summen for en kopp te og en muffins ble på svimlende 129 kr.
Uansett om det kan forsvares eller ikke, har man en jobb som har med kunde behandling å gjøre, skal man ikke svare frekt tilbake nei. 
Alle har vi vel reagert av og til på noe vi skal kjøpe, enten det er boller eller byggevarer, klær, transport, tannlegeregninger osv. Sier der aldri noe? Har dere ingen meninger om det.
For egen del mumler jeg mest for meg selv når jeg blir satt ut, men forstår godt de kundene jeg har hatt opp gjennom som klager.
Og ja, klager mange på en ting så tar man det opp med sjefen. 
Jeg har hørt mange klage på priser, for det er dyrt, og da svarer jeg høflig og ærlig, at det er jeg helt enig i, for det er dyrt å bo Norge.
God kundebehandling er viktig, mange som glemmer det.

Anonymkode: 89d05...845

 

Jeg kan ha mine meninger men de holder jeg for meg selv! Personen som jobber med servicen kan ikke gjøre noe med det uansett, så hvorfor skal jeg si noe? Det er jo bare logisk! Kan jeg klage til kassadamen fordi det regner?

Anonymkode: 0d7ff...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ti10 skrev:

 :fnise: Den dagen ansatte i servicebransjen begynner å si det de faktisk mener er det nok noen som får seg en overraskelse...

På min jobb har vi noen som gjør nettopp det. Det er noen lamslåtte fjes her og der. :P

Og selvsagt er det lov å komme med saklig tilbakemeldinger. Det jeg snakker om er disse surmulerne som er misfornøyde stamkunder, og åpenbart kommer tilbake kun for å kunne klage. (Og fordi vi faktisk er billige.)

Anonymkode: 9e10e...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Ok, men hvor skal grensen gå? Kan jeg gå inn i Louis Vuitton og  si "Denne veskenvar jammen dyr. Jeg vil gjerne du skal ta dette videre med ledelsen :) " ? 

Anonymkode: 0d7ff...ab7

Finnes det grenser for når god kundebehandling slutter?

Hvorfor kan man ikke bare svare på en ordentlig måte, og gi gode tilbakemeldinger selv på et slik tiltale? Tror forresten det er svært få som sier noe slikt.

Og hva mener du vedkommende skal svare denne kunden?

Anonymkode: 89d05...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det grenser for når god kundebehandling slutter?

Hvorfor kan man ikke bare svare på en ordentlig måte, og gi gode tilbakemeldinger selv på et slik tiltale? Tror forresten det er svært få som sier noe slikt.

Og hva mener du vedkommende skal svare denne kunden?

Anonymkode: 89d05...845

 

Du svarte ikke på spørsmålet. Jeg spør deg om hva vedkommende skal svare, siden du mener det er rett og rimelig at man kan klage på prisen til butikkansatte, så lenge man gjør det på en ordentlig måte. Jeg synes det er poengløst og det er derfor jeg startet denne tråden fordi jeg ikke aner hva man skal svare til noe slikt tull.

Anonymkode: 0d7ff...ab7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg kan ha mine meninger men de holder jeg for meg selv! Personen som jobber med servicen kan ikke gjøre noe med det uansett, så hvorfor skal jeg si noe? Det er jo bare logisk! Kan jeg klage til kassadamen fordi det regner?

Anonymkode: 0d7ff...ab7

Ok, deg om det. Vi mennesker er forskjellige, noen sier i fra, andre ikke. Men ALLE er kunder og fortjener service, nettopp fordi det er jobben du som arbeider på stedet har. 
Du er ikke ansatt kun for de kundene som ikke sier noe, eller de som er på en måte som du synes er greit.
Jeg snakker selvfølgelig ikke om de som går over grensen, men å klage på prisen må man forvente at kunder av og til gjør.

Anonymkode: 89d05...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ok, men hvor skal grensen gå? Kan jeg gå inn i Louis Vuitton og  si "Denne veskenvar jammen dyr. Jeg vil gjerne du skal ta dette videre med ledelsen :) " ? 

Anonymkode: 0d7ff...ab7

En helt konkret grense finnes selvsagt ikke. Og, urimelige kunder vil jo alltid også eksistere. Selvsagt kan man ikke forvente HM priser, eller Michael Kors priser for den saks skyld, hvis man går inn i en LV butikk. Men, det betyr ikke at man aldri skal kunne klage på pris. For det er faktisk mye som er veldig dyrt, og dyrere enn hva man føler at varen er verd. Hva folk synes er for dyrt vil jo variere, og noen har gjerne mer rett enn andre. Den ansatte får sile tilbakemeldingene, og ta videre det som ikke er helt på jordet. Jeg tenker ikke st man skal løpe til sjefen for hver eneste tilbakemelding, men i en passende anledning nevne at "vet du, den siste uken/mnd har jeg fått flere tilbakemeldinger om st rekesmørbrødet er for dyrt" synes jeg man må kunne forvente. Det forventer jeg både som ansvarlig på jobb selv og når jeg selv er kunde andre steder. 

Anonymkode: db864...ebf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...