Gå til innhold

Samboer er ikke fornøyd med kroppen min


Gococo

Anbefalte innlegg

Bah... Vet ikke hvordan jeg skal uttrykke hva jeg føler for noe. Samboer er ikke fornøyd med kroppen min. Han har kun kommentert at jeg har fine pupper og maser mye på at jeg skal trene mer og drikke proteinpulver.  Selv er han ikke ripped, men ganske tynn og han jobber med saken selv om jeg syns han er kjempefin. 

Han vil at jeg at jeg skal få sprettrumpe og jeg har begynt å trene mye styrketrening, ellers er jeg 170 og veier 63 kg, er slank med lite fett på kroppen og fettet er riktig "plassert". Merker at det sårer meg en del... At dette virkelig betyr så mye for han og han må jo tydeligvis tenke en del på det siden han snakker om det såpass ofte. Jeg er generelt imot mye utsendefokus selv om jeg sminker og pynter meg, så skal det liksom ikke være så jævlig forbanna viktig? Selvfølelsen min har også rast etter dette og jeg hadde god selvtillit før. Får masse oppmerksomhet av andre menn og komplimenter, men det betyr jo ingenting for meg når det ikke kommer fra han...

hva tenker dere og hva hadde du gjort i en sånn situasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du veier 63 kg og er 170 høy så har du jo en helt normal vekt? Hvis dette hadde vært meg i samme situasjon hadde jeg faktisk vurdert å avslutte forholdet.. Hadde i hvert fall tatt det opp med han og sagt at det sårer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mummikopp skrev:

Når du veier 63 kg og er 170 høy så har du jo en helt normal vekt? Hvis dette hadde vært meg i samme situasjon hadde jeg faktisk vurdert å avslutte forholdet.. Hadde i hvert fall tatt det opp med han og sagt at det sårer.

Han har ikke bedt meg om å slanke meg, men få finere rumpe så det er ikke der problemet ligger, men jeg begynner jo å lure litt også... Siden han er ufornøyd :/ har tatt det opp med han og han blir irritert tilbake og sier ingenting hvis han merker at jeg blir sur/ lei meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har normalvekt.  Ingenting og bekymre deg for. Du har til og med fine pupper det er ikke ett selfølge.

Anonymkode: 5c838...9b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be mannen holde kjeft. Si at du er fornøyd med kroppen din slik den er. Og om han er så sykt misfornøyd så får han finne seg ei etter hans krav framfor å forsøke å forandre deg. Og så kan du si at det faen inke er greit at han hakker på utseendet ditt. Om han ikke har noe positivt å si så får han la være å si det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gococo skrev:

Han har ikke bedt meg om å slanke meg, men få finere rumpe så det er ikke der problemet ligger, men jeg begynner jo å lure litt også... Siden han er ufornøyd :/ har tatt det opp med han og han blir irritert tilbake og sier ingenting hvis han merker at jeg blir sur/ lei meg...

Jeg synes i hvert fall ikke det høres ut som et bra forhold når kropp tydeligvis er så viktig for han. Vet ikke helt om det er noe å satse på. :/

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du har normalvekt.  Ingenting og bekymre deg for. Du har til og med fine pupper det er ikke ett selfølge.

Anonymkode: 5c838...9b1

Jeg vet at jeg har en normalvekt. Det som er kjipt med dette er at jeg ser meg mer etter i speilet og begynner å pirke på andre ting også! Også lurer jeg på om hvis jeg først får denne "drømmerumpen" hans, vil han da forlange at jeg forandrer på noe annet også? At armene mine er dvaske osv? Jeg trener jo hele kroppen, men det er jo faktisk ikke alle som har anlegg for å bli supertrent... Uansett hvor mye man legger i det. Jeg har faktisk vurdert å prøve å bli så FIT som mulig og bare wowe han ned i bakken, for så å slå opp med han, bare for å se reaksjonen hans og gi en skikkelig finger tilbake. Vet dette er teit, men det tar opp ganske mye plass i hodet mitt...

har også sagt til han at jeg tror ikke jeg orker å være sammen med en så utsendefokusrt mann og ville ha en som verdsatte hele meg og da la han seg helt flat og unnskyldte seg osv. Så etter noen måneder så var det på an igjen.:sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gococo skrev:

Bah... Vet ikke hvordan jeg skal uttrykke hva jeg føler for noe. Samboer er ikke fornøyd med kroppen min. Han har kun kommentert at jeg har fine pupper og maser mye på at jeg skal trene mer og drikke proteinpulver.  Selv er han ikke ripped, men ganske tynn og han jobber med saken selv om jeg syns han er kjempefin. 

Han vil at jeg at jeg skal få sprettrumpe og jeg har begynt å trene mye styrketrening, ellers er jeg 170 og veier 63 kg, er slank med lite fett på kroppen og fettet er riktig "plassert". Merker at det sårer meg en del... At dette virkelig betyr så mye for han og han må jo tydeligvis tenke en del på det siden han snakker om det såpass ofte. Jeg er generelt imot mye utsendefokus selv om jeg sminker og pynter meg, så skal det liksom ikke være så jævlig forbanna viktig? Selvfølelsen min har også rast etter dette og jeg hadde god selvtillit før. Får masse oppmerksomhet av andre menn og komplimenter, men det betyr jo ingenting for meg når det ikke kommer fra han...

hva tenker dere og hva hadde du gjort i en sånn situasjon? 

Snakk med gutten du. Det er ikke sikkert at han tenker så stygt som du tror. Han har muligens litt fitness-galskap, og har kanskje lyst til å trekke deg med på hans hobby og interesse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Snakk med gutten du. Det er ikke sikkert at han tenker så stygt som du tror. Han har muligens litt fitness-galskap, og har kanskje lyst til å trekke deg med på hans hobby og interesse.

Han har ikke dette som interesse, han trener ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber han deg om å drikke proteinpulver i all seriøsitet? 

Nei, dette er ikke et sunt forhold å være i. Å være sammen med en person som gir så mye misnøye om din kropp og sterke oppfordringer til å forbedre den er ikke sunt for deg. Du fortjener bedre. Han kommer også til å gi deg komplekser for noe du aldri har tenkt over og øke kroppsfokuset ditt betraktelig.

Anonymkode: 75852...ff0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si til ham at han får ikke lov å snakke ned kroppen din, det er det bare du som har lov til. Kroppen din er helt fin som den er, og hvis ikke han klarer å skjerpe seg med dette gnålet så får han heller finne seg ei fitness-berte. Du skal alltids klare å finne noen som liker deg slik du er.

Anonymkode: 815c7...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar og støttende ord! Er det noen av dere som har opplevd noe lignende i deres forhold/ tidligere forhold? Lurer på hvor normalt dette er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én ting å reagere på at kjæresten plutselig går opp 40 kilo uten grunn etter at man er blitt sammen, men å bli sammen med noen for å prøve å forandre dem? Idiotisk og usympatisk! 

Be ham om å begynne å strikke hvis han vil ha et lite prosjekt å pusle med, for du er ikke villig til å være prosjektet hans lenger.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Det er én ting å reagere på at kjæresten plutselig går opp 40 kilo uten grunn etter at man er blitt sammen, men å bli sammen med noen for å prøve å forandre dem? Idiotisk og usympatisk! 

Be ham om å begynne å strikke hvis han vil ha et lite prosjekt å pusle med, for du er ikke villig til å være prosjektet hans lenger.

Hahah! Strikke... Kanskje jeg skal si det til han :fnise: takk for et veldig konstruktivt svar! Det er litt shady å bli sammen med noen man ser på som et oppussingsprosjekt fra hans side...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gococo skrev:

 

hva tenker dere og hva hadde du gjort i en sånn situasjon? 

Slått opp med beskjeden om at han kan gå å avertere på Tinder etter det han søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig din samboer har sagt om kroppen din? Har han sagt han er misfornøyd, eller er det bare noe du innbiller deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk KG svar. Du må ikke komme hit for å be om råd til konfliktmegling eller for å få han til å se fornuft. Det eneste du får ut av "kjærringene på KG" er at du bare får dumpe og gå videre.

Er vel ikke særlig rart at skilsmissestatistikken har gått gjennom taket hvis dette er representativt.

Anonymkode: 84925...392

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...