Gå til innhold

Retro spill tråden


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, Yme skrev:


Det her?
 


Et av de kuleste spillene på den første nintendoen! Kom aldri forbi det brettet hvor man skulle samle hatter :'(

Spilte du Simpons på supernintendo? Det hvor man styrer bart, og må finne ark fra skoleoppgaven hans, og inni arkene er det forskjellige spill.
 

 

Der var kattespillet ja :D Ah, memories :)

Ikke prøvd Simpsons på Super Nintendo, så gøy ut. Nå fikk jeg lyst til å spille på de gamle maskinene igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, The damned skrev:

Jeg spilte på Commodore 64,men husker ikke hva spillene heter. Var veldig liten da.

Husker mer da jeg fikk låne Amigaen til broren min, og da spilte jeg Paper boy, Monkey Island, Indiana Jones, Lemmings, Street fighter og noen sånne vinter og sommer ol spill(eller kanskje det var på Commodore 64) :)

Spilte også Gameboy,og det spillet jeg husker best på den var et som het Balloon kid. Spilte det utrolig mye husker jeg.

Jeg hadde også Super nintendo,men på den hadde jeg kun Donkey kong. Av en eller annen grunn kjøpte jeg ikke flere spill til den.

På pc husker jeg The longest journey(elsket det spillet), Gabriel Knight og Syberia-spillene :) Ja,og så Sims da det kom ut.

Hvor gammelt må et spill være for å være retro egentlig? Noen av spillene jeg har nevnt kom jo ut tidlig på 2000-tallet.

Så lenge det er fra gamecube/ps2 tida og før :) Jeg ser på Wii og Wii u som ny moderne konsoller, sikkert fordi jeg ikke var liten lenger når Wii kom ut :P 

6 timer siden, Mayumie skrev:

Det er Moonshade fra Elfquest, en tegneserie jeg var helt hekta på da jeg var barn :fnise:

Ah :) Bare litt nysgjerrig, hvor gammel er du? Ingen spesiell grunn til at jeg spør, bare nysgjerrig :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jacklost skrev:

Så lenge det er fra gamecube/ps2 tida og før :) Jeg ser på Wii og Wii u som ny moderne konsoller, sikkert fordi jeg ikke var liten lenger når Wii kom ut :P 

Ah :) Bare litt nysgjerrig, hvor gammel er du? Ingen spesiell grunn til at jeg spør, bare nysgjerrig :biggrin: 

Jeg er 26 :) Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jacklost skrev:

Blir 25 om en måned :) Du virker som en hyggelig bruker :)

Ah, gratulerer på forskudd da! :blomst: Tusen takk for det, i lige måde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kristanna skrev:

Der var kattespillet ja :D Ah, memories :)

Ikke prøvd Simpsons på Super Nintendo, så gøy ut. Nå fikk jeg lyst til å spille på de gamle maskinene igjen. 


Eller så kan du jo skaffe deg en emulator, og spille alle de gamle spillene på dataen din ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. september 2016 at 16.55, Strixa skrev:

Ingenting slår "Ocarina of time". Den beste spillopplevelsen jeg noensinne har hatt.😃

Ocarina of Time var fantastisk! Det kom en liten nyutgivelse til 3DS for er par år siden. 🙂

Jeg satt på flyet og spilte en gang jeg skulle på langtur, og den flyreisen gikk rimelig fort unna, gitt. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er det noen som har spilt Kid Icarus til NES?

Det var skikkelig vanskelig på slutten! Det siste brettet hadde jeg forsøkt og feilet på så mange ganger at jeg husket level-koden man skulle taste inn for å gjennoppta spillet i mange år etterpå. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergtekjen

Dette er eit litt merkeleg bidrag for eg har faktisk ikkje spela spelet. Men pytt pytt...

For lenge sidan då eg var lita, såg eg ein reklame for eit spel i eit Donald-blad. Dette var reklame for The Curse of Monkey Island som var min fyrste introduksjon til Monkey Island-serien. Kvifor eg aldri spela det, veit eg ikkje. Det såg så kult ut!

For ikkje lenge sidan (jol for to år sidan trur eg det var) såg eg igjen denne reklamen, berre at den var i ein thumbnail på YouTube. Med ein gong huska eg at det var den same reklamen og klikka meg inn på videoen for å sjå. Det førte til at eg såg fyrst heile spelet og så heile Monkey Island-serien. Heldigvis hadde youtuber-en spela alle saman. Eg blei heilt forelska i denne serien. Yndlingsspelet mitt er Curse og det er nok fordi det var introduksjonen min. Og eg elskar den visuelle stilen i det, noko som er veldig viktig for meg i spel o.l. Og eg vil aldri gløyme Murray (han var i nokre andre spel også, trur eg, men huskar ikkje kva for). For dei som ikkje veit det; Murray er ein ond, snakkande hovudskalle som vil ta over verden og vere ond, men får det ikkje til fordi han ikkje har ein kropp.

Humoren er fantastisk, gåtene er morosame og sprø og eg elskar Guybrush Threepwood! :hjerte: Og LeChuck på ein hat/elsk-måte. Og Elayne. :D

(Beklager viss det er noko feil - alt er skrevet frå hukommelsen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede spammet her inne en gang så skal prøve å ikke skrive for mye, men jeg kom på noen få spill til som jeg elsket.

Warcraft III: Reign of Chaos. Har aldri vært fan av World of Warcraft eller lignende spill, men strategispill har jeg spilt en del av, deriblant dette spillet. Husker også jeg fikk utvidelsespakken The Frozen Throne som gave en gang, og spilte ihjel det også!

Også hadde jeg et par Disney-spill på PC, Tarzan og 102 Dalmatians: Puppies to the Rescue. Førstnevnte var jeg dum nok til å låne bort til en venninne som aldri ga det tilbake. Tenker fortsatt på det dumme spillet den dag i dag, og skulle ønske jeg aldri hadde lånt det bort. Elsket det spillet.

Andre spill jeg spilte en del av var Banjo-Kazooie og Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned. Jeg husker at jeg ikke skjønte så mye av Gabriel-spillet, for jeg var for ung til å i det hele tatt skjønne så mye av handlingen. Var 8 år da det kom ut, og sikkert ikke mer enn 10 da jeg kjøpte det. Har det fortsatt liggende i esken sin, sliten som den er!

Husker også at en venninne hadde et av de Josefine-spillene, og jeg var sååå sjalu. Jeg elsket det spillet, men følte jeg var for gammel til å spille det. Venninnen min var yngre enn meg, så jeg pleide ofte å besøke henne bare for å spille det spillet. Jeg tror det var Josefine på ferie hun hadde.

Og av en kompis en gang fikk jeg låne et spill jeg ikke husker navnet på. Det var definitivt et barnespill for unger under, tja, 12 år? Man hadde et kart man kjørte rundt på, men man startet med en dårlig bil så en kom ikke så veldig langt. Man fant bildeler og gjorde tjenester for andre folk i spillet og fikk sakte men sikkert oppgradert bilen sin så en kom litt lengre for hver gang. Spillet hadde en tegneserie-stil. Hoverpersonen var en litt eldre, koselig mann. Noen som husker?
Redigert: Bygg biler med Mulle Mekk var det! Åh, minner!
Redigert igjen: Ser at linken jeg ga er spillet med fly. Pytt sann, fant ikke en annen så det får bare gå.

Også spilte vi en del "Elma" /Elasto Mania. Og nok et bilmekanikerspill, som het Gearhead Garage. Dette var litt mer realistisk og man jobbet med å fikse og pimpe opp biler.

Kom også på spill som GTA, helt fra første spill, og Sims, også fra første spill. Og SimCity 2000. Og alle Sim-spillene, som SimPark, SimSafari og SimTown. Også Transport Tycoon, Theme Park, Theme Park WorldTheme Hospital...

Nei nå må jeg holde opp, jeg kan bokstavelig talt fortsette i evigheter. Konklusjonen er at jeg har spilt veldig mange spill, og det er veldig mange spill jeg husker godt fra "barndommen". Mulig de ikke går under "retro" strengt tatt, mange av de er jo etter år 2000, men nevner de likevel. :) 

Redigert igjen: Også har vi Flåklypa-spillet! Nå sverger jeg på at jeg skal bli stille. :ph34r:

Endret av PaperFlower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg har allerede spammet her inne en gang så skal prøve å ikke skrive for mye, men jeg kom på noen få spill til som jeg elsket.

Warcraft III: Reign of Chaos. Har aldri vært fan av World of Warcraft eller lignende spill, men strategispill har jeg spilt en del av, deriblant dette spillet. Husker også jeg fikk utvidelsespakken The Frozen Throne som gave en gang, og spilte ihjel det også!

Også hadde jeg et par Disney-spill på PC, Tarzan og 102 Dalmatians: Puppies to the Rescue. Førstnevnte var jeg dum nok til å låne bort til en venninne som aldri ga det tilbake. Tenker fortsatt på det dumme spillet den dag i dag, og skulle ønske jeg aldri hadde lånt det bort. Elsket det spillet.

Andre spill jeg spilte en del av var Banjo-Kazooie og Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned. Jeg husker at jeg ikke skjønte så mye av Gabriel-spillet, for jeg var for ung til å i det hele tatt skjønne så mye av handlingen. Var 8 år da det kom ut, og sikkert ikke mer enn 10 da jeg kjøpte det. Har det fortsatt liggende i esken sin, sliten som den er!

Husker også at en venninne hadde et av de Josefine-spillene, og jeg var sååå sjalu. Jeg elsket det spillet, men følte jeg var for gammel til å spille det. Venninnen min var yngre enn meg, så jeg pleide ofte å besøke henne bare for å spille det spillet. Jeg tror det var Josefine på ferie hun hadde.

Og av en kompis en gang fikk jeg låne et spill jeg ikke husker navnet på. Det var definitivt et barnespill for unger under, tja, 12 år? Man hadde et kart man kjørte rundt på, men man startet med en dårlig bil så en kom ikke så veldig langt. Man fant bildeler og gjorde tjenester for andre folk i spillet og fikk sakte men sikkert oppgradert bilen sin så en kom litt lengre for hver gang. Spillet hadde en tegneserie-stil. Hoverpersonen var en litt eldre, koselig mann. Noen som husker?
Redigert: Bygg biler med Mulle Mekk var det! Åh, minner!
Redigert igjen: Ser at linken jeg ga er spillet med fly. Pytt sann, fant ikke en annen så det får bare gå.

Også spilte vi en del "Elma" /Elasto Mania. Og nok et bilmekanikerspill, som het Gearhead Garage. Dette var litt mer realistisk og man jobbet med å fikse og pimpe opp biler.

Kom også på spill som GTA, helt fra første spill, og Sims, også fra første spill. Og SimCity 2000. Og alle Sim-spillene, som SimPark, SimSafari og SimTown. Også Transport Tycoon, Theme Park, Theme Park WorldTheme Hospital...

Nei nå må jeg holde opp, jeg kan bokstavelig talt fortsette i evigheter. Konklusjonen er at jeg har spilt veldig mange spill, og det er veldig mange spill jeg husker godt fra "barndommen". Mulig de ikke går under "retro" strengt tatt, mange av de er jo etter år 2000, men nevner de likevel. :) 

Redigert igjen: Også har vi Flåklypa-spillet! Nå sverger jeg på at jeg skal bli stille. :ph34r:

Du kan bare mimre så mye du vil, bare hyggelig å lese om folk sine barndomsminner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kom på et gammelt pc-spill, men husker ikke hva det heter! Det var et plattformspill, med en gutt som hadde en hoppestokk. Tror han kunne ta dråper og forskjellige ting, men husker ikke mer. Noen som kjenner igjen den spede beskrivelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Gremlin skrev:

Åh, jeg kom på et gammelt pc-spill, men husker ikke hva det heter! Det var et plattformspill, med en gutt som hadde en hoppestokk. Tror han kunne ta dråper og forskjellige ting, men husker ikke mer. Noen som kjenner igjen den spede beskrivelsen?

Ser der er laget flere spill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jacklost skrev:

Ser der er laget flere spill :)

Omg, der er det! Haha, så gøy å se igjen! :D Takk for at du fant det! Helt sikkert ikke mulig å spille dette igjen, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 den 0.38, Gremlin skrev:

Omg, der er det! Haha, så gøy å se igjen! :D Takk for at du fant det! Helt sikkert ikke mulig å spille dette igjen, vil jeg tro.

Fult mulig å få spilt det, kan kjøpes på steam, lastes ned gratis på diverse websider eller spilles i web på playdosgames.com:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...