Gå til innhold

Hva kan utløse en positiv test?


Gjest Theakri

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om noen vet hvordan en test kan bli positiv uten at en er gravid? Jeg tok to tester i dag som begge fikk 2 streker ganske kjapt. vet at jeg ikke er gravid da jeg hadde mens som vanlig for noen dager siden. Er det noe som kan utløse en test slik at den blir positiv? haha jeg skjønner ingenting :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ei som hadde mensen som vanlig under hele svangerskapet- hun fødte en frisk gutt 😜 

Anonymkode: e5629...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun to ting som kan gi positiv test. Graviditet og svært sjelden enkelte kreftformer.

Anonymkode: 43a2f...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ei som hadde mensen som vanlig under hele svangerskapet- hun fødte en frisk gutt 😜 

Anonymkode: e5629...d33

Ja, har hørt flere tilfeller av det. Men jeg testet negativt sist i går. Fikk jo mens til vanlig tid, men hele kroppen min har vært helt merkelig de siste to ukene så valgte å fortsette å teste selv om jeg fikk mens.  men jeg tror ikke jeg er gravid, da hadde nok testen slått ut for lenge siden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun to ting som kan gi positiv test. Graviditet og svært sjelden enkelte kreftformer.

Anonymkode: 43a2f...217

Håper virkelig ikke på sistnevnte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg ser noe, men de ser feilplasserte ut? De skal være nærmere kontrollstreken...

Anonymkode: e7b4c...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes jeg ser noe, men de ser feilplasserte ut? De skal være nærmere kontrollstreken...

Anonymkode: e7b4c...c85

Jaa helt sikkert :laugh: Kan være det var noe galt med testene :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Ser strek på den nederste! (de strekene helt til høyre er feilplasserte og testene har blitt sånn på meg før også). Ta og test igjen om to dager? Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, carmabell skrev:

Ser strek på den nederste! (de strekene helt til høyre er feilplasserte og testene har blitt sånn på meg før også). Ta og test igjen om to dager? Krysser fingrene for deg!

jeg tenkte egentlig ikke på de feilplasserte strekene, det er jo sånn som er på alle testene, tror det er en sånn teipkant der eller noe. Strekene jeg tenker på er der de skal, og er mye tydligere i virkeligheten.ble litt vanskelig å få med på bilde! Men må være skyggestreker. Har hatt mens og testen burde vært veldig positiv nå :) 

Endret av Theakri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, kalini skrev:

jeg hadde mens som normalt de første fem mnd av graviditeten.

Jaa, men du testet vel positivt før mens eller samme dag som ventet mens. eller? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Theakri skrev:

Jaa, men du testet vel positivt før mens eller samme dag som ventet mens. eller? :) 

De fleste gjør det, men det er en liten andel som må vente flere uker før de får positiv test.

Jeg vil tippe du er gravid. Hvis ikke er det uansett på tide med en tur til legen for å utelukke kreft.

Anonymkode: 09706...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sisti skrev:

Eventuelt graviditet utenfor livmor... Kom deg til lege, du... :) håper det "bare" er gode nyheter! 

Ja får ha meg til legen! verdt å sjekke det ut :laugh: men vil tippe det er et dårlig parti med tester jeg har fått meg:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Theakri skrev:

Ja får ha meg til legen! verdt å sjekke det ut :laugh: men vil tippe det er et dårlig parti med tester jeg har fått meg:laugh:

Strimmeltester er som regel mer sensitive enn de du får kjøpt på apoteket, til opplysning.

Anonymkode: 09706...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kajal skrev:

Litt merkelig forslag kanskje, men hva med å teste med mannen din sin urin og se om den blir positiv på disse testene? 

tanken har streifet meg, men tror det er forsent da jeg kun har en test igjen, og den tenker jeg å ta i morgen tidlig :laugh: er den negativ da, så vet jeg at det bare var noe merkelig med de testene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...