Gå til innhold

Emmaljunga edge duo eller Bugaboo buffalo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skal velge vogn til førstefødte, og klarer rett og slett ikke velge mellom de to nevnte vognene i overskriften. Noen som har erfaring med de begge, og har noen råd å komme med?

Anonymkode: 72166...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har mondial og er veldig glad i den. Den er helt lil edge størrelsesmessig, bare litt design forskjeller. Men, den tar mye plass i bilen. Hørt at bugaboo blir mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo to VELDIG forskjellige vogner, så her må du finne ut hva behovene dine er!? Hvor bor du? Blokk eller hus? Land eller by? Skal du trille mest i by eller på landeveier med grus og snø? Har du stor plass i bilen? Osv

Anonymkode: 6e415...6b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å sta på at jeg skulle ha emmaljunga når jeg fikk barn. Vognen er flott og solid, men fy Søren så stor den er! Den tar hele bagasjerommet på skodaen om du ikke er heldig å få skvise bagen inn i baksetet. Og når man triller innendørs på senter etc føler man seg klønete og er redd for å dulte borti ting. Så til neste barn blir det ikke emmaljunga :fnise:

Anonymkode: 52bdd...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor landlig til, trillet mye på skogsveier og snøføre og har en stor stasjonsvogn. Edge duo er helt perfekt, elsker den. Den er tung, men passer godt til vår bruk som er mer på ulendt terreng enn kjøpesentre og fortau. 

Anonymkode: a8bc7...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor landlig til, trillet mye på skogsveier og snøføre og har en stor stasjonsvogn. Edge duo er helt perfekt, elsker den. Den er tung, men passer godt til vår bruk som er mer på ulendt terreng enn kjøpesentre og fortau. 

Anonymkode: a8bc7...162

Da er det vel understellet som er mer å si på enn selve bagen? Vi har s duo med svingbare lufthjul. Jeg låser ofte hjula, men det er veldig kjekt å komme seg inn og ut i blokka med når man ikke bor i 1. Etg og må ha med vogna inn i leiligheten.

Anonymkode: 52bdd...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel understellet som er mer å si på enn selve bagen? Vi har s duo med svingbare lufthjul. Jeg låser ofte hjula, men det er veldig kjekt å komme seg inn og ut i blokka med når man ikke bor i 1. Etg og må ha med vogna inn i leiligheten.

Anonymkode: 52bdd...a5d

Jeg valgte den faktisk pga bag og størrelse på denne, 92 cm inni betydde at jeg ikke byttet til sportsdelen før barnet var nesten 8 mnd, sammen med at man kan heve ryggen i bagdelen til sittestilling for eldre babyer var argumentet som vant meg. Understell og hjul (og høyde, vi er høye foreldre) endte med en videre bonus. Svingbare dekk ville jeg aldri hatt, har det på en enkel trille og synes den er grusom på alt annet enn ny, jevn asfalt og innendørs gulv. Kanskje ikke bare pga svingbare hjul, men også størrelse på hjulene. 

Har luftdekk og har punktert en gang på fire år og to unger :) Ikke at den yngste er så gammel ennå, så det kan vel skje igjen. 

Men det jeg liker minst med den er tyngden. Den er et monster i motbakker og hadde jeg vært mindre av vekst hadde jeg kanskje slitt med med å ta den inn og ut av huset og opp trapper. 

Anonymkode: a8bc7...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte den faktisk pga bag og størrelse på denne, 92 cm inni betydde at jeg ikke byttet til sportsdelen før barnet var nesten 8 mnd, sammen med at man kan heve ryggen i bagdelen til sittestilling for eldre babyer var argumentet som vant meg. Understell og hjul (og høyde, vi er høye foreldre) endte med en videre bonus. Svingbare dekk ville jeg aldri hatt, har det på en enkel trille og synes den er grusom på alt annet enn ny, jevn asfalt og innendørs gulv. Kanskje ikke bare pga svingbare hjul, men også størrelse på hjulene. 

Har luftdekk og har punktert en gang på fire år og to unger :) Ikke at den yngste er så gammel ennå, så det kan vel skje igjen. 

Men det jeg liker minst med den er tyngden. Den er et monster i motbakker og hadde jeg vært mindre av vekst hadde jeg kanskje slitt med med å ta den inn og ut av huset og opp trapper. 

Anonymkode: a8bc7...162

Du kan ikke sammenligne svingbare hjul på en trille og på en emmaljunga edge. Det er to vidt forskjellige ting! Vi har svingbare hjul på vår emmaljunga og kommer frem over alt, faste hjul er skikkelig tungvindt

Anonymkode: 26af6...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke sammenligne svingbare hjul på en trille og på en emmaljunga edge. Det er to vidt forskjellige ting! Vi har svingbare hjul på vår emmaljunga og kommer frem over alt, faste hjul er skikkelig tungvindt

Anonymkode: 26af6...c35

Dette er jo dmak og behag, jeg elsker duo s som du har, men har selv classic crome. Det er godt og trille det også. Vi har svingbare hjul på reisevogna vår, så greit med en av hver.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmljunga edge duo er jo stor og tung i forhold til boogaboo, men det er jo topp kvalitet, solid vogn som er veldig lun og god. Det spørs egentlig på hvilke behov du har. De to vognene kan egentlig ikke sammenlignes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...