Gå til innhold

Muslimenes syn på vesten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Spiteful skrev:

Altså når jeg har 3 tanter og bare én av tantene mine bruker hijab i offentlighet, og har 6 kusiner, men bare én av de bruker hjab, mener di likevel at de hat blitt påvirket til å gjøre det? Alle har blitt påvirket på samme måte. I min familie og egentlig i hjemlandet mitt, så er slikt frivillig. Jeg har kusiner og tanter som fritt går kledd i hva de vil i hjemlandet mitt, mens andre dekker seg mer til. Og alle har hatt samme påvriking av samme personer

Spørs hvilket land du er fra det. Om du er fra land som Iran, Afghanistan, Saudi-Arabia osv. så er det ikke særlig frivillig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Spiteful skrev:

Hva faen du kan ikke uttale deg om hvordan muslimer ser på vesten, med mindre du selv er muslim. Det du har ramset opp i HI er bullshit, og gjelder absolutt ikke alle muslimer. Jeg er selv muslim og kommer fra muslimsk familie, men vi er godt blandet i det norske miljø og feirer både Jul og andre norske tradisjoner. Du kan ikke uttale deg om alle muslimer, når alle er forskjellige.

Og helt ærlig, ikke-muslimer fra vesten måseriøst få det inn i hodet at Islam ikke har en dritt å gjøre med innavndrere, men kulturen fra landet innvandrerne kommer fra! Alt har med kultur å gjøre! Ja kulturen har blitt påvirka av Islam, men likevel!

Og bare for å nevne deg; I min familie er det bare to som bruker hijab; Tanta mi og den ene dattera hennes (hun har to). Jo og bestemødrene mine da. Men INGEN andre bruker det. Og de som gjør det gjør det frivillig. Og når det gjelder kjæreste, så er det for de føeste ikke viktig om kjøresten er muslim. Det som er viktig er at kjæresten kommer fra samme land; For å UNNGÅ kulturkræsj.

Vi vet alle at vi ikke kan ta på alvor det en muslim sier. For det første er man inhabil i en slik debatt som her foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Gothminister skrev:

Vi vet alle at vi ikke kan ta på alvor det en muslim sier. For det første er man inhabil i en slik debatt som her foregår.

Fy faen så arrogant og diskrimnerede! Muslimer må faen meg få lov til åsnakke og fortelle! Det dere ikke-muslimer får høre om er alt det negative fra media! Detr kan vel ikke være så arrogante at dere ikke vil høre på muslimenes mening! Det er to sider i hver sak, og det gjelder alltid! Selv når det kommer til debatten om muslimer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Example skrev:

Spørs hvilket land du er fra det. Om du er fra land som Iran, Afghanistan, Saudi-Arabia osv. så er det ikke særlig frivillig.

Men hva vet du om det da? Er du fra noen av disse landa? Har du en spesiell forbindelse til disse landa?

Jeg er ikke fra de stedene nei, men selv i de landa så er det 100 områder hvor folk ikke bryr seg om slikt! Og bare så du vet det, i Iran blir man kanskje drept og i verdtefakl torturert hvis man ikke bruker hijab, men det har ikke med Islam å gjøre, men med styret. Alle kvinenr fra Iran kaster hijab når de kommer ut av landet. Du skulle bare visst hvor mange venninner fra Iran som kler seg vestlig, og som går med bikini rundt uten at noen bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Spiteful skrev:

Men hva vet du om det da? Er du fra noen av disse landa? Har du en spesiell forbindelse til disse landa?

Jeg er ikke fra de stedene nei, men selv i de landa så er det 100 områder hvor folk ikke bryr seg om slikt! Og bare så du vet det, i Iran blir man kanskje drept og i verdtefakl torturert hvis man ikke bruker hijab, men det har ikke med Islam å gjøre, men med styret. Alle kvinenr fra Iran kaster hijab når de kommer ut av landet. Du skulle bare visst hvor mange venninner fra Iran som kler seg vestlig, og som går med bikini rundt uten at noen bryr seg.

Jeg er ikke fra noen av disse landene, nei. Jeg er dog godt informert om hvordan tilstanden er i mange av disse landene, og skjønner betydningen av hijab og andre dekkende plagg. At iranere er annerledes enn mange arabere er jeg helt enig i når det kommer til dekkende plagg og regimet i landet. Noe av grunnen til at mange av de som kaster hijaben når de kommer til vesten fra Iran er at de faktisk er reelle politiske flyktninger, kontra veldig mange andre som kommer fra spesielt arabiske land.

Når det kommer til hijaben synes jeg den ganske enkelt oppsummeres av ta en titt inn i noen klasserom på barneskolen i Norge. Der vil du finne norske og utenlandske gutter og jenter. Langt i fra alle utenlandske jenter går med hijab, men noen gjør det. Barn er både enkle og kompliserte, men den eneste jenta med hijab i klassen bruker ikke den hijaben fordi hun synes det er kult eller trendy. Det presset kommer fra andre steder, som regel fra foreldre, søsken, tanter og onkler. Hun er alt for liten til å forstå hva dette plagget representerer, og hun er også alt for liten til å ta en valg rundt dette.

Om voksne mennesker velger å ta på seg en hijab får være greit. De får stå for det selv, men små barn har i realiteten ikke noe valg. Unnskyldningen er alltid at de velger det selv, men det er bare tøvete. Man snakker stadig om seksualisering av barn, hijab er i aller høyeste grad det. I tillegg hvor tragisk det er at vi lar det holde igang sånn, så viser det akkurat det jeg og mange andre hevder, hijab er i realiteten ikke noe selvvalgt plagg. Man kan godt tro at man velger det selv, men de tankene er printet inn i hodet på dem fra de er små, og overlever akkurat som med religion, nemlig ved hjernevasking av mennesker fra da de er mest sårbare og fra de menneskene man stoler mest på, familien.

Disse holdningene kommer til Norge, og de kommer med storm. Vi nordmenn står og ser på og later som at dette er fine kulturelle trekk. Snart vil det bli vanskelig for alle muslimske kvinner i dette landet å droppe hijaben, selv om de kommer fra familier som er mye mer moderate eller i realiteten ikke praktiserende muslimer, fordi de muslimske miljøene ofte er beinharde med de de ser på som frafalne muslimer. 

Norge burde ikke la denne trenden fortsette så langt at vi ikke får gjort noe med det. Derfor bør man forby hodedekkende plagg innendørs på norske barne- og ungdomskoler, samt hos offentlige ansatte. Samtidig bør niqab og burka forbys på alle offentlige steder i Norge. Med det sier Norge at her i landet skal kvinner og menn behandles likt, og hvis du ikke liker det, så bør du forlate riket.

Mange bruker argumentene med at vi ikke burde forby alt mulig her i landet, og det er ganske sant. Samtidig er det de samme menneskene som støtter en rekke andre forbud og reguleringer, som ikke har noe her å gjøre. For eksempel med alkoholreguleringer (åpningstider, avgifter, monopol og forbud på offentlig plass) og en rekke andre forbud som aldri burde sett dagens lys. Men når det kommer til innvandring og islam er vi for redde for å gjøre noe som helst. Selv om de fleste oppegående mennesker skjønner at utviklingen virkelig går feil vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Spiteful skrev:

Fy faen så arrogant og diskrimnerede! Muslimer må faen meg få lov til åsnakke og fortelle! Det dere ikke-muslimer får høre om er alt det negative fra media! Detr kan vel ikke være så arrogante at dere ikke vil høre på muslimenes mening! Det er to sider i hver sak, og det gjelder alltid! Selv når det kommer til debatten om muslimer. 

Jeg stoler ikke på noen religiøse, det og tro på noen gud, er ikke troverdig. Hvor finner diskriminerende? Islam mening er totalt uinteressant her i Norge. Målet er og få alle slike ideologier ut. Jeg tar avstand til alle typer menneskefiendtlige ideologier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Spiteful skrev:

i Iran blir man kanskje drept og i verdtefakl torturert hvis man ikke bruker hijab, men det har ikke med Islam å gjøre, men med styret. Alle kvinenr fra Iran kaster hijab når de kommer ut av landet. Du skulle bare visst hvor mange venninner fra Iran som kler seg vestlig, og som går med bikini rundt uten at noen bryr seg.

Vet du hva, vi her i Norge og Europa er ikke alle idioter, selv om det er mange av dem også her. Vi tror ikke lengre på argumentet, det har ingen ting med islam å gjøre. IS har med islam å gjøre, alle former for terror gjort av islamister har med islam å gjøre. De henter alle sitt tankegods fra samme ideologi og koranen. Og ja jeg har mange venner fra Iran som du nevner. De tar like stor avstand til islam som meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Spiteful skrev:

Altså når jeg har 3 tanter og bare én av tantene mine bruker hijab i offentlighet, og har 6 kusiner, men bare én av de bruker hjab, mener di likevel at de hat blitt påvirket til å gjøre det? Alle har blitt påvirket på samme måte. I min familie og egentlig i hjemlandet mitt, så er slikt frivillig. Jeg har kusiner og tanter som fritt går kledd i hva de vil i hjemlandet mitt, mens andre dekker seg mer til. Og alle har hatt samme påvriking av samme personer

Hvilken moske går derre til? Hva har du til å si om en imam sier at kvinner uten hijab går i Arwy og må bruke lengre tid i dunnya? Følger derre islamsk råd (irn) "anbefalinger"? ønsker genuint å vite, ikke retoriske spørsmål.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Hvilken moske går derre til? Hva har du til å si om en imam sier at kvinner uten hijab går i Arwy og må bruke lengre tid i dunnya? Følger derre islamsk råd (irn) "anbefalinger"? ønsker genuint å vite, ikke retoriske spørsmål.      

Bor ikke i hjemlandet, så vet ikke hvor de der går i Moske, men min far er ateist og avskyr alle relgioner, mens min mor bare er likegyldig og drar ikke til Moske med mindre noen er dødssyke. Jeg har ingen anelse om hva Arwy og Dunnya er, men ærlig så har jeg ikke noe til overs for Imamer som mener kvinner er mindre verdt enn menn. Det samme gjelder alle andre i familien min, både i Norge og hjemlandet; Hos oss er kvinner like mye verdt som menn og ingen våger å være nedverdigende mot en kvinne, for da blir det kaos. Følger ei heller noe islamistisk råd, hva nå en det er...? Familien min i Norge er ikke praktiserende, hva som skjer i hjemlandet er en annen sak, der er de mer praktiserende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Spiteful skrev:

Bor ikke i hjemlandet, så vet ikke hvor de der går i Moske, men min far er ateist og avskyr alle relgioner, mens min mor bare er likegyldig og drar ikke til Moske med mindre noen er dødssyke. Jeg har ingen anelse om hva Arwy og Dunnya er, men ærlig så har jeg ikke noe til overs for Imamer som mener kvinner er mindre verdt enn menn. Det samme gjelder alle andre i familien min, både i Norge og hjemlandet; Hos oss er kvinner like mye verdt som menn og ingen våger å være nedverdigende mot en kvinne, for da blir det kaos. Følger ei heller noe islamistisk råd, hva nå en det er...? Familien min i Norge er ikke praktiserende, hva som skjer i hjemlandet er en annen sak, der er de mer praktiserende.

Arwy er uren, Dunnya er etterlivet (ørken uten palmer og solen dør). Jeg syns derre er helt greie å ha i Norge som kineserer og vietnamesere. Det er muslimske land ME som har primitiv kultur de mest vestlige muslimer kommer ifra Øst Asia. Islamsk råd er autoriteten i Norge, de følger islam 5 pilarer så godt de kan. Det største problemet er at de ansetter wahabister og sulifi tolkinger av islam.  

Imamer rett og slet styrer muslimske miljøer, ved diktater som katolske prester gjorde før i tiden. De kan ekskommuniserer deg fra gruppen om de sier at du er apostel fra troen. Dette har skjedd med mange jenter og kvinner, spesielt i Sverige.                

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Arwy er uren, Dunnya er etterlivet (ørken uten palmer og solen dør). Jeg syns derre er helt greie å ha i Norge som kineserer og vietnamesere. Det er muslimske land ME som har primitiv kultur de mest vestlige muslimer kommer ifra Øst Asia. Islamsk råd er autoriteten i Norge, de følger islam 5 pilarer så godt de kan. Det største problemet er at de ansetter wahabister og sulifi tolkinger av islam.  

Imamer rett og slet styrer muslimske miljøer, ved diktater som katolske prester gjorde før i tiden. De kan ekskommuniserer deg fra gruppen om de sier at du er apostel fra troen. Dette har skjedd med mange jenter og kvinner, spesielt i Sverige.                

Derfor har jeg tro på et forbud mot imamer som ikke har en vestlig utdannelse og ikke kan gjøre seg forstått på norsk eller i det minste engelsk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26/09/2016 at 21.00, Apis skrev:

Derfor har jeg tro på et forbud mot imamer som ikke har en vestlig utdannelse og ikke kan gjøre seg forstått på norsk eller i det minste engelsk     

Meg Elin: det er noe rart med svar boksen, får ikke skrevet under.

Svar: Når man er i landet til kafar så må man holde seg ren ved å være i Umma, umma er fellesskapet med andre muslimer. Så man danner seg alltid en inne-gruppe. Imamer er den som bestemmer ummaen helt til en ny kalif kommer og sier hva som er rett eller ikke.      

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 25.9.2016 at 9.32, Gothminister skrev:

Islam er jo ikke et problem for den muslimske mannen, litt mer usikker når det kommer til kvinner i islam. De har jo som kjent ikke lov å si stort og det de sier passer religionen, eks. går med hijab frivillig. Alle vet jo at det er tullprat. Islam er skapt for mannen, islam er som et paradis for oss menn. Vi bestemmer og kvinnen lyder. Så hvorfor skal muslimer integreres inn i et samfunn som Norge? Et land der kvinner tar over mer og mer, der kvinner styrer seksuallivet som de fleste menn er opptatt av og vil helst ha kontroll over selv. Og i islam har mannen kontroll over alt. Så integrering kan vi naive blekfeite nordmenn se langt etter, noe vi alle egentlig forstår om vi bruker hode.

Nå kommer det nok også litt ann på, da muslimer er 1.5 milliarder verden over. For det finnes helt klart sekulære muslimer. Jeg ville skilt litt ut ifra kultur, også. Arabiske og afrikanske land har helt skakkjørte forhold for kvinner og homofile, men er ikke helt sikker på hvilke rettigheter de har eller ikke har i Indonesia, som er verdens mest folkerike muslimske land eller Kosovo og Albania som ligger i øst- Europa. Iran er som kjent et teokrati, og kvinnene har derfor ikke mange rettigheter. Bl a er det langt flere kvinner enn menn som steines i Iran(dog det er også menn). Men tror det har en viss motstand i folket, selv om jeg kan ta feil. 

Du har absolutt rett i at islam er en patriakalsk religion. Selv om historiebøker kan formidle at islam i sin tid gav kvinner rettigheter de ikke hadde tidligere(som arverett), så er det fortsatt en religion der mannen er over kvinnen. Om man tar utgangspunkt i sharia, er det mye som tydelig diskriminerer kvinner, i hvert fall ift arverett og ekteskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...