Gå til innhold

Dåpsgave


Gjest Mythic

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OBOS/Usbl medlemskap, en årgangsvin som spares til barnet blir stort, sangbøker/eventyrbøker, smykker, barnebunad (gjerne i arv) for å nevne noe :) personlig er jeg lei av "unødvendige" ting som sparebøsse, boks til første tann og sølvholder til dåpsattest. 

Anonymkode: f64ad...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Vi har brukt disse hverdagsbestikkene og porselen fat/skål/kopp som man får kjøpt på glassmagasinet osv. Kjø noe som man bruker, kutt ut sølvplett. Jeg er også veldig glad for dåpssmykker, som kors, navnarmebånd, luenåler og bunadsnåler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe en bibel med barnets navn preget inn. Det er jo tross alt en dåp. 

Det er en personlig gave som ikke kan byttes,og som vil følge barnet gjennom hele livet. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så fan av dette sølvet... Har pleid å gi bort fine utgaver av eventyrbøker o.l. I tillegg har jeg gjerne gitt liten bunadsnål eller knapper til gutt og disse emaljearmbåndene til jente. Sistnevnte blir jo ikke akkurat brukt i mange år, men jeg brukte i alle fall mine frem til jeg begynte på skolen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bunadssølje, gullhjerte, hverdagsbestikk og servise, eventyrbøker/sangbøker, lampe, teppe, barnebibel, tripp trapp stol, sånn retro gåbil, dukkevogn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fan av turutstyr og fine bøker(f eks pent innbundet eventyrbok).

Anonymkode: 0e1c1...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som kan brukes er fint. Bibel med navn er en bra gave synes jeg - det er tross alt en dåp. Videre liker jeg barnebestikk i stål  og barneservise. 

Anonymkode: 71196...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

OBOS/Usbl medlemskap, en årgangsvin som spares til barnet blir stort, sangbøker/eventyrbøker, smykker, barnebunad (gjerne i arv) for å nevne noe :) personlig er jeg lei av "unødvendige" ting som sparebøsse, boks til første tann og sølvholder til dåpsattest. 

Anonymkode: f64ad...f09

Hadde ungene mine fått VIN i dåpsgave hadde jeg virkelig stussa på hva som foregår i toppen hos den som hadde kjøpt gaven.

Ellers mange bra forslag i tråden.

Anonymkode: 9102f...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...