Gå til innhold

Middagsforslag til etter tannlege-operasjon


Skelly

Anbefalte innlegg

Hei,

Faren min har nettopp trukket noen tenner. Det gjør vondt, og han kan ikke tygge på noen ting. Neste år må jeg sikkert ta visdomstanna. Det er sikkert flere som har en stor tannlege-operasjon i nermere fremtid. Dere ser hvor jeg går med dette? Trenger noen myke middager.

Så langt på menyen er det grøt og tomatsuppe, men det blir veldig stusslig det en hel uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaffekrus

Foreslår kjøtt og fisk som ikke er så hardt å tygge, slik som kylling og kjøttdeig, laks etc. sammen med grønnsakspuré av ulike slag :) Søtpotet-/potetmos er også veldig godt!

Ellers diverse supper, avhengig av hva du liker. Jeg er glad i søtpotetsuppe, men det finnes jo en del supper du bare kan kjøre med stavmikser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En runde med stavmikseren gjør det meste av mat til en lett spiselig grøt (beklager om det hørtes usiselig ut).

Det året jeg var kjeveoperert levde jeg 14 dager på lutefisk med baconfett (uten baconbiter), most potet og ertestuing som jeg hadde kjørt gjennom en sil :fnise:

- det var jul og jeg visste jeg kunne plystre juleribbe med spør svor en lang marsj.

Så: Grøt og tomatsuppe har du allerede på listen. Omelett er et alternativ. Andre typer supper. Fiskeboller? Kok potetene godt så han kan krøste dem og bollene i sausen. Revne gulerøtter til deg og kokte grønnsaker til din far? 

Gryterett av kjøttdeig. Gjerne med bønner og grønnasker oppi.

Anonymkode: 4f162...8b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte operere ut en visdomstann for noen år siden og så for meg en uke med suppe. Var ikke så vondt som jeg hadde blitt forespeilet, det var bare litt vanskelig å åpne kjeven veldig mye de første dagene. Tror jeg spiste ganske normalt etter et par-tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God hjemmelaget potetstappe med finhakkede wienerpølser oppi kanskje? 

Risotto - her kan du jo lage mange varianter alt etter hva du liker

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...