Gå til innhold

Hva er dette for en busk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne har vokst opp i skråningen her de siste to årene. Mistenker det er en forvillet hageplante, men hva kan zet være for noe?IMG_20160924_165410.jpgIMG_20160924_165343.jpg

Anonymkode: 2808b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet? Jeg aner ikke en gang hvordan man googler seg frem til slikt, hehe...

Anonymkode: 2808b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, men ingenting stemmer ut fra stammen i hvert fall. Blomster har jeg ikke sett på busken heller, dessverre. 

Anonymkode: 2808b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en slekt som blomstrer veldig kraftig? Det har jeg ikke sett her.

Anonymkode: 2808b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan likne på en type hyll, men om det likner mest på svarthyll (spiselig) eller rødhyll (uspiselig) tør jeg ikke uttale meg om. :) Det kan også være noe helt annet, det var ikke så lett å se ut ifra bildene. 

Anonymkode: 15910...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det kan det være! Jeg kan prøve å ta bedre bilder en dag. Så spennende, aldri hørt om...eller er det det som er "hylleblomstsaftens" opprinnelse?

Anonymkode: 2808b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Det kan det være! Jeg kan prøve å ta bedre bilder en dag. Så spennende, aldri hørt om...eller er det det som er "hylleblomstsaftens" opprinnelse?

Anonymkode: 2808b...ea5

Jepp! Her er oppskrift. :) Men det krever blomster av svarthyll, ikke rødhyll, så vidt jeg vet.  

Jeg er faktisk usikker på om jeg noen gang har sett en svarthyll, selv om de skal være ganske vanlige. Men både der jeg bor nå og der jeg vokste opp gror rødhyllen som ugress. Den er seriøst overalt. Enda bra den er så pen! :) 

Anonymkode: 15910...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, dette er en fin busk! Jeg får følge med på blomster og frukt i neste år.

Anonymkode: 2808b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...