Gå til innhold

Abid Raja hetses av det muslimske miljøet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

VG:

Sitat

Etter utspillet sitt om nikab har Venstres Abid Raja mottatt grov utskjelling og ærekrenkelser fra enkeltpersoner i det norske muslimske miljøet.

 

Anonymkode: e4ce3...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Saturday, September 24, 2016 at 16.32, AnonymBruker skrev:

Etter at Abid Raja gikk ut for å si at vemmes når han ser nikab og burka, har ikke reaksjonene latt vente på seg.

 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam/venstre-raja-hetses-etter-nikab-utspill/a/23803014/

Flere muslimer har hetset han på det groveste, han blir kalt en hund, villsvin, Kafir (ikke troende) og de ber at Allah må gi ham sykdommer. De håper han råtner i Jahannam (helvete).

Jeg er vel ikke helt overrasket, derimot føler jeg at dette også viser hvor sterke konservative muslimer har blitt i Norge. Det er ikke mye man skal gjøre for å terge på seg disse.

 

Anonymkode: bf011...af4

For et trivelig folkeferd du... Skjønnee godt at Abid Raja vemmes av kvinner i burka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raja burde egentlig ta et oppgjør med sin egen religion før kan kritiserer fromme muslimer som tross alt beskytter sin tro.

Er han egentlig en pakistansk muslim når han gjør dette? Eller er han egentlig en outsider som liker å provosere andre ved å angripe kjente konfliktområder hos pakistanerne?

Jeg tror vi er innpå noe etisk dilema hos Raja som han egentlig fordekker. Kanskje han bare er en tviler som ikke tør å komme ut av skapet?

Anonymkode: 7824a...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Raja burde egentlig ta et oppgjør med sin egen religion før kan kritiserer fromme muslimer som tross alt beskytter sin tro.

Er han egentlig en pakistansk muslim når han gjør dette? Eller er han egentlig en outsider som liker å provosere andre ved å angripe kjente konfliktområder hos pakistanerne?

Jeg tror vi er innpå noe etisk dilema hos Raja som han egentlig fordekker. Kanskje han bare er en tviler som ikke tør å komme ut av skapet?

Anonymkode: 7824a...acd

Raja er vel en av de som faktisk utfordrer egen religion. Det burde du være fornøyd med, Islam trenger sårt en reformasjon, modernisering og ikke minst tilpasning i samfunnet vi har i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det mest treffende i teksten fra Mohyeldeen Mohammad er delen der han anklager Abid Raja for å være en skam for det han selv kaller pakkiser og muslimer. De Mohammad mener har grunn til å skamme seg over Raja er altså ikke bare muslimer, men også pakkiser. Slik jeg oppfatter ordet «pakkis» er det en beskrivelse for norskpakistanere som nekter å gi slipp på konservativ, middelaldersk, bakstreversk, usivilisert, patriarkalsk ukultur hjemmehørende på landsbygda i Pakistan. Alle norskpakistanere som anklages for å være en skam for pakkiser burde føle seg stolte. Det er jo egentlig en hederserklæring. Det betyr langt på vei at de har forlatt pakkisenes rekker og tatt steget over i rekkene til moderniteten og blitt en av oss skamløse nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elseby13 skrev:

Meg bekjent er han hetset ev EN person. Ikke et helt miljø.

På facebook gruppe "Samfunnsengasjerte norsk-pakistanere" var det også en tråd om han, og der ble han latterliggjort og kalt masse stygge ord. Ingen forsvarte han. Dette er en gruppe med mange tusen medlemmer. 

Anonymkode: 281f1...6de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På facebook gruppe "Samfunnsengasjerte norsk-pakistanere" var det også en tråd om han, og der ble han latterliggjort og kalt masse stygge ord. Ingen forsvarte han. Dette er en gruppe med mange tusen medlemmer. 

Anonymkode: 281f1...6de

Det er meget lett å finne sånne grupper, det som er rart er at de tror vi ikke kan se dem.

Islamsk forum Norge: Har et eget passord låst Muslimske Brødre under-forum ellers snaker det om dødsstraff for de som forlater islam og en god del konspirasjon teorier. Isis eller Isil men aldri daesh, om folk der snaker om Isis så kommer Israel relativt fort opp. Shia muslimer er ikke spesielt likt der.  

http://www.islam.no/forum/default.asp

Internasjonalt islam sunni forum er ikke spesielt bedre, er mye mere religiøst og dogmatisk. Det jeg legger merke til er at islam tar aldri feil og gud vil det uansett hva som skjer. Leste i tråd om Rotherham sexgjenger og løsingen der innføre sharia, ha moralpoliti og innføre teokratisk styre tror England sin originale populasjon ikke ønsker dette.

Og man må huske alt har et svar i Koranen hvis man letter godt nok og er god nok til formulere den, til dagens situasjon (som strengt talt er haram da, men hva vet jeg).               

islamicboard.com

 

      

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.9.2016 at 16.32, AnonymBruker skrev:

Etter at Abid Raja gikk ut for å si at vemmes når han ser nikab og burka, har ikke reaksjonene latt vente på seg.

 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam/venstre-raja-hetses-etter-nikab-utspill/a/23803014/

Flere muslimer har hetset han på det groveste, han blir kalt en hund, villsvin, Kafir (ikke troende) og de ber at Allah må gi ham sykdommer. De håper han råtner i Jahannam (helvete).

Jeg er vel ikke helt overrasket, derimot føler jeg at dette også viser hvor sterke konservative muslimer har blitt i Norge. Det er ikke mye man skal gjøre for å terge på seg disse.

 

Anonymkode: bf011...af4

Staakar Abid.

Det fins andre kyllinger å plukke med han, som faktisk er noe å ta han for. Blant annet at han driter på sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tøytigern skrev:

Staakar Abid.

Det fins andre kyllinger å plukke med han, som faktisk er noe å ta han for. Blant annet at han driter på sine egne.

Hva mener du? Islam trenger en meget stor reform får å tilpasse seg den moderne verden, og han hjelper muslimer ikke spotter dem. Hva tror du skjer hvis ikke muslimer skjerper seg ganske kraftig i hvordan de oppfører seg til etniske norske personer.  

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Hva mener du? Islam trenger en meget stor reform får å tilpasse seg den moderne verden?

Den gutten sier akkurat hvasomhelst, for å fiske stemmer.

De velgerne han vet han aldri vil få stemmer fra, intresserer han ikke.Så dem lefler han ikke med. Blant annet de som vet at han ikke tar fem flate øre for å opptre falskt og snakke stygt i mediene om sine egne, så andre skal stemme på han ved neste valg.

Han liker å leke posterboy. Spør han hvorfor han oppgir den muslimske kasten sin som etternavn...

Men det utspillet her er jo skreddersydd for bl. annet deg.

Godt valg. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tøytigern skrev:

Den gutten sier akkurat hvasomhelst, for å fiske stemmer.

De velgerne han vet han aldri vil få stemmer fra, intresserer han ikke.Så dem lefler han ikke med. Blant annet de som vet at han ikke tar fem flate øre for å opptre falskt og snakke stygt i mediene om sine egne, så andre skal stemme på han ved neste valg.

Han liker å leke posterboy. Spør han hvorfor han oppgir den muslimske kasten sin som etternavn...

Men det utspillet her er jo skreddersydd for bl. annet deg.

Godt valg. (y)

Vet svært lite om Abid, stoler aldri på politikere uansett. Men jeg har sett han forsvarer islam i nesten alt, på debatt før i tiden da.

Det virker litt kontra produktivt å gå mot imamene i Norge for hans egen del, siden det virker som han går imot umma da. Er ikke så sikker så mange kommer til å stemme for han etter dette. 

Edit: Sett over twitteren hanses, han melker til kuen er flat. Mere sympati henting har jeg ikke sett siden Torbjørn Jagland.          

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Vet svært lite om Abid, stoler aldri på politikere uansett. Men jeg har sett han forsvarer islam i nesten alt, på debatt før i tiden da.

Det virker litt kontra produktivt å gå mot imamene i Norge for hans egen del, siden det virker som han går imot umma da. Er ikke så sikker så mange kommer til å stemme for han etter dette.        

De reaksjonene den godeste Abid Qayyum får her ser han helst på som gledelig og forventet PR.

Det finnes uansett ikke ett muslimsk miljø  som i "det muslimske miljøet". Det finnes derimot flere muslimske miljøer og ulike muslimske grupperinger. Noen av dem vil si sånne ting som dette han får høre her for å vise seg fram, og jeg tror ikke han finnes det minste lille engstelig for dem. De har det helst i kjeften (de også.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

VG:

Sitat

Etter utspillet sitt om nikab har Venstres Abid Raja mottatt grov utskjelling og ærekrenkelser fra enkeltpersoner i det norske muslimske miljøet.

Anonymkode: e4ce3...ad6

Som sagt over her: Det eksisterer ikke ett muslimsk miljø i Norge. Det muslimske miljøet med stor M er fiksjon og en ren stereotypi, brukt for å tro man har plassert norske muslimer under paraplyen deres.

På samme måten kan man heller ikke snakke om "det kristne miljøet i Norge" som om alle kristne nordmenn er en del av samme miljø. For det er en sekkebetegnelse som alle vil forstå ikke passer, der heller. Bare ta en kikk på debatten om vigselsliturgi for homofile og lesbiske, så vil du kjapt se at det heller ikke finnes ett kristent miljø med stor K.

"Kristennorge" består av flere ulike miljøer og ulike teologiske grupperinger,- og man må finne seg i å definere hvem av dem man snakker om, hvis man skal kunne si noe som helst som holder vann i en offentlig debatt, der også.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tøytigern skrev:

De reaksjonene den godeste Abid Qayyum får her ser han helst på som gledelig og forventet PR.

Det finnes uansett ikke ett muslimsk miljø  som i "det muslimske miljøet". Det finnes derimot flere muslimske miljøer og ulike muslimske grupperinger. Noen av dem vil si sånne ting som dette han får høre her for å vise seg fram, og jeg tror ikke han finnes det minste lille engstelig for dem. De har det helst i kjeften (de også.)

 

Det har du helt rett i, den mest ekstreme gruppen i de muslimske miljøene er faktisk norske konvertitter. Essensielt har du 4 muslimske miljøer Sunni, shia, kurdere og Afrikansk islam som er en avart av sunni. 

Om han får en fatawa mot han, siden han går imot umma får vi se. Mange som studerer teologi om islam har fatawa mot seg i Europa, når de får fatawa så ganske sikkert også han kan få det.

Det virker som en slags pr kampanje, om du ser på twitter da. https://twitter.com/abidraja?lang=en Om dette var reelt så tror jeg han hadde følgt opp med noe retorisk om islam, enn å melke sympati.       

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Det har du helt rett i, den mest ekstreme gruppen i de muslimske miljøene er faktisk norske konvertitter. Essensielt har du 4 muslimske miljøer Sunni, shia, kurdere og Afrikansk islam som er en avart av sunni. 

Om han får en fatawa mot han, siden han går imot umma får vi se. Mange som studerer teologi om islam har fatawa mot seg i Europa, når de får fatawa så ganske sikkert også han kan få det.

Det virker som en slags pr kampanje, om du ser på twitter da. https://twitter.com/abidraja?lang=en Om dette var reelt så tror jeg han hadde følgt opp med noe retorisk om islam, enn å melke sympati.       

Hvis noen hoster opp en fatwa mot lille Abid, så bryter de norsk lov, og det vet de utmerket godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for all del. Han må gjerne sende signaler om at burqa og niqāb ikke er velkomne greier. Men jeg står ved det jeg sa: Dette gjør han for å få reaksjoner. Slike som denne tråden og det som inspirerte den. Det finnes ikke trist. La dem bare avkle seg selv. Det er vi alle tjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tøytigern skrev:

Hvis noen hoster opp en fatwa mot lille Abid, så bryter de norsk lov, og det vet de utmerket godt.

En som har "autoritet" i islam kan sende fatwa i fra utlandet, som det vanligvis blir gjort ofte ifra Irak, Saudi Arabia og Kutar. Tror ingen som utsendt en fatwa i Norge da, sist gang var det en etnisk dansk i Danmark utsendt fra Tyrkia.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

En som har "autoritet" i islam kan sende fatwa i fra utlandet, som det vanligvis blir gjort ofte ifra Irak, Saudi Arabia og Kutar. Tror ingen som utsendt en fatwa i Norge da, sist gang var det en etnisk dansk i Danmark utsendt fra Tyrkia.   

Hvis noen gjør det, så ville han blitt over seg av glede. For da hadde han blitt voldsomt berømt.

We shall see.

Men jeg nekter å tro at noen bryr seg hardt nok til akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...