Gå til innhold

Regning sendt til feil adresse


The Kitten

Anbefalte innlegg

Min bror og jeg har fått sperret e-postene våre fordi vi ikke har betalt regning eller purregebyr. Problemet er at de har sendt regningen til en adresse som åpenbart ikke eksisterer og som ingen av oss noensinne har vært registrert på. 

Adressen er noe à la: 

Stabæknesveien, Pennsylvania, USA. 

 

Selskapet hevder vi burde ha opplyst om at vi ikke bor der. Skal jeg samtidig opplyse om at jeg ikke bor i Hottentottland eller Mummidalen?

 

Kan de kreve at vi betaler renter og purregebyr?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvordan denne feilen har oppstått. Firmaet har jo fått opplysningene fra et sted. Kan de vise til at dere visste  om, eller burde visst om at det var feil adresse, så er ansvaret deres. 

Men i praksis må dere betale det utestående for å få åpnet. Så får dere krangle videre etterpå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dere må betale regningen og kreve kontoen åpnet igjen uten åpningsgebyr. Så ville jeg tatt krangelen om alle andre gebyrer etterpå. Det er faktisk den som utesteder regninger som må sørge for at regning kommer til rett adresse. Hadde akkurat tilsvarende krangel med Telenor der faktura aldri kom frem, men purringene kom hver gang. Det tok meg alt for lang tid å klage på det, men nå får vi den regningen på e-post.

Jeg hadde ikke giddet å være kunde hos dem dersom de insisterer på at dere skal betale gebyr og renter. På den annen side, hvis dere har registrert dere på nett og det er dere som har registrert den feile adressen blir det verre for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, The Kitten skrev:

Min bror og jeg har fått sperret e-postene våre fordi vi ikke har betalt regning eller purregebyr. Problemet er at de har sendt regningen til en adresse som åpenbart ikke eksisterer og som ingen av oss noensinne har vært registrert på. 

Adressen er noe à la: 

Stabæknesveien, Pennsylvania, USA. 

 

Selskapet hevder vi burde ha opplyst om at vi ikke bor der. Skal jeg samtidig opplyse om at jeg ikke bor i Hottentottland eller Mummidalen?

 

Kan de kreve at vi betaler renter og purregebyr?

 

Sperret epostadressene? Hvilket selska har bestemmelser over ordinære epostadresser? 

Vet du at du har / mottar enntjeneste du skal betale for å få så er det din oppgave å avlevere riktig adresse for fakturaen. Gjør du ikke det og heller ikke etterlyser ennfaktura du vet du skal ha med jevne mellomrom, så har faktisk den som tilbyr tjenster mulighet for å fremsette krav slik du her viser til. 

Men generelt, her er altofr lite info til at noen kan gi deg et svar. 

Anonymkode: f26c0...59d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kundens ansvar å følge med på å betale regninger. Hvis regningen ikke kommer så oppdager man vel det før det går så langt at ting blir sperret?

Anonymkode: ad610...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kundens ansvar å følge med på å betale regninger. Hvis regningen ikke kommer så oppdager man vel det før det går så langt at ting blir sperret?

Anonymkode: ad610...5b5

Ikke nødvendigvis. 

Anonymkode: 80318...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det dere selv som har skrevet inn adressen, eller er det de som bare har sendt til en tilfeldig adresse? 

Anonymkode: aae21...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det dere selv som har skrevet inn adressen, eller er det de som bare har sendt til en tilfeldig adresse? 

Anonymkode: aae21...906

Ingen av oss har skrevet inn den adressen så vidt jeg vet. Min bror bor rikignok i Pennsylvania, men har meldt utflyttning fra Norge og oppgitt riktig adresse til offentlige registre i Norge. Hvor de har den adressen fra aner jeg ikke. 

Min adresse tror jeg ikke de har engang, for det er han som står som står oppført som kunde av begge domenene. 

Da e-postene først ble opprettet bodde vi hos våre foreldre, men de har heller ikke mottatt noe regning fra dem. 

Vi burde sikker ha oppdaget noe tidligere, men for et par år siden krevde de oss dobbelt ved en feil. De sa da at hvis vi ville kunne vi betale for 2 år av gangen. Så at vi ikke har oppdaget det er egentig ikke så veldig merkelig. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe liknende skjedde akkurat meg. Jeg flyttet i sommer, og endret selvfølgelig adresse i posten og oppdaterte også typiske "mine sider" på div steder jeg brukte. En dag fikk jeg tilfeldigvis høre at en venninne hadde funnet et brev som tilhørte meg i postrommet det forrige stedet jeg bodde. Dette var varsel om inkasso på en regning som også hadde blitt sendt til samme sted tidligere. Jeg sjekket, og jeg hadde også på denne nettsiden oppdatert adressen min ved flytting. Betalte den opprinnelige regningen, ringte inkassoselskapet, forklarte saken og fikk saken slettet. Slapp alt av gebyrer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...